beantwoord

Koppelen afstandsbediening lukt niet

• 21 maart 2020
  • 15 reacties
  • 494 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb een nieuwe afstandsbediening gekocht. De witte. Het lukt mij niet om de koppeling naar de tv te maken. Ik lees overal dat na 5 sec op de menuknop of stopknop het rode lampje gaat knipperen. Dat gebeurt bij mij niet. Daardoor kom ik niet bij de volgende stap.

Ik had eenzelfde afstandsbediening hiervoor die wel gekoppeld was. 

weet iemand wat ik niet goed doe?

icon

Beste antwoord door Dike 26 maart 2020, 09:54

Hallo Alexandra,

Late reactie is geen probleem. Volkomen logisch. Gisteren heb ik toch telefonisch contact gezocht. Alle stappen nog een keer doorlopen. Koppelen lukte niet. 

Ik ga de afstandsbediening die ik zelf via de webshop heb besteld retour sturen. Vanuit de kantenservice wordt er een opgestuurd. Wie weet dat het toch net anders werkt… We gaan het proberen. Lukt het met de nieuwe niet, dan neem ik weer contact met jullie op.

Hartelijk dank voor alle reacties.

Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Fijn dat het gelukt is. Dank voor het melden. 

Reputatie 1

Het is gelukt. De afstandsbediening die ik toegestuurd heb gekregen is een anderen dan die ik zelf had besteld. Een andere dan dat ik had. Maar dat maakt niet uit. Hij doet het.

Bedankt voor alle hulp.

Reputatie 8
Badge +11

@Dike Gelukkig, en wat fijn om te horen dat het zo opgelost wordt! Ik ga er vanuit dat alles goed gaat met de nieuwe afstandsbediening, maar kaart het vooral aan als je toch iets opmerkt of als we iets voor je kunnen doen.

Reputatie 1

Hallo Alexandra,

Late reactie is geen probleem. Volkomen logisch. Gisteren heb ik toch telefonisch contact gezocht. Alle stappen nog een keer doorlopen. Koppelen lukte niet. 

Ik ga de afstandsbediening die ik zelf via de webshop heb besteld retour sturen. Vanuit de kantenservice wordt er een opgestuurd. Wie weet dat het toch net anders werkt… We gaan het proberen. Lukt het met de nieuwe niet, dan neem ik weer contact met jullie op.

Hartelijk dank voor alle reacties.

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @Dike, nog van harte welkom op ons forum! Excuus voor de late reactie, het is best wel druk op dit moment, maar ik zie dat je gelukkig al veel hulp gehad hebt.

Het instellen van de afstandsbediening moet inderdaad echt op de afstandsbediening gebeuren. Je zult niets zien in beeld van de televisie. Heb je de tips van GJC en Babylonia hierboven nog uitgeprobeerd? Laat je ons weten hoe het afgelopen is? We helpen je graag waar we kunnen.

Reputatie 8
Badge +11

Da's toch eigenaardig. De led gaat inderdaad op een gegeven moment uit en knippert direct daarna twee keer rood. Dit gaat best snel, dus als je even naar iets anders kijkt kun je het zomaar missen. Tenminste zo hoort het te werken.

Het verwijderen en terugplaatsen van de batterijen zal waarschijnlijk weinig nut hebben, omdat de AB bij het verwisselen van de batterijen zijn instellingen vasthoudt. Heb je de reset die ik boven beschreven heb al geprobeerd?

Reputatie 1

Ik wist niet dat het gratis omgeruild kan worden. Wilde de klantenservice niet lastig vallen met mijn vraag in deze corona tijd. Dus maar gewoon een nieuwe gekocht. 

ik was in de veronderstelling dat er een scherm zou komen om de code in te voeren. 

maar ook nu als ik de menuknop of stopknop in blijf drukken dan stop op een gegeven moment het rode lampje met branden. Het lampje gaat niet knipperen....

Ik heb een nieuwe afstandsbediening gekocht. De witte. Het lukt mij niet om de koppeling naar de tv te maken. Ik lees overal dat na 5 sec op de menuknop of stopknop het rode lampje gaat knipperen. Dat gebeurt bij mij niet. Daardoor kom ik niet bij de volgende stap.

Ik had eenzelfde afstandsbediening hiervoor die wel gekoppeld was. 

weet iemand wat ik niet goed doe?

Hallo @Dike , waarom gekocht? Een defecte afstandsbediening wordt gratis omgeruild door Telfort omdat je dat ding in bruikleen hebt.

Reputatie 8

Er komt geen scherm waarin ik de code in kan voeren.

Het klopt dat er geen scherm komt om codes in te voeren. Dat is helemaal niet aan de orde.
De enige acties die je doet is met de afstandbediening, zonder ook maar te letten op het scherm van de TV.

• Stop knop indrukken + vasthouden totdat led-lampje op de afstandbediening 2x knippert.
  • Direct erna de juiste code intoetsen op de afstandbediening.
  • Kijk of led-lampjes van afstandbediening erna nog eens 2x knipperen.
  • Klaar

Mocht het niet lukken, er zijn meerdere codes beschikbaar voor een bepaald merk/type TV.

Reputatie 8
Badge +11

Uh nee. Kleine onduidelijkheid in het geheel. Er zal niets verschijnen op je tv. 

Als je gaat programmeren knippert de led op de afstandsbediening en tik je gewoon de code in op de afstandsbediening. Op je tv zie je niets gebeuren. Dat hoort ook zo.

Die vijf seconden moet je vergeten. Gewoon drukken (ingedrukt houden) tot de led op de afstandsbediening knippert. 

Reputatie 1

Er komt geen scherm waarin ik de code in kan voeren. De stap ervoor lukt niet. Als ik de menu knop op stop knop 5 sec indruk zou het rode lampje moeten gaan knipperen en dan komt er een scherm waar de code ingevoerd kan worden. 

ik zet de tv op de tv zelf aan (want met deze afstandsbediening lukt dat nog niet). Dan druk ik 5 sec op de menu knop. Stop knop ook geprobeerd. Zolang ik druk is het lampje op de afstandsbediening rood, maar gaat niet knipperen. Als ik de knop loslaat is er ook geen rood lampje meer. Dus er gebeurt niks. Ik kom niet bij het scherm om de code in te voeren. 

Reputatie 8
Badge +11

Okee,

Vraag is misschien ook of je de juiste code hebt. Wat is het merk en type van je TV?

Je kunt hem eventueel eerst resetten: 
Druk de knop menu in voor ongeveer 5 seconden totdat het lampje bovenin 2 x knippert. Toets nu 3 x het cijfer 0 in.

Of: Druk de Volume - (min) knop en de OK knop gelijktijdig in. De afstandsbediening knippert nu 4 keer.
Toets de code 0000 in.

De juiste manier van programmeren: 
Druk in plaats van Menu de Stopknop in tot de rode led op de afstandsbediening (AB) 2x rood knippert (Stop is het grijze vierkantje naast REC).
Voer de gewenste code voor je TV in. De AB knippert meteen twee keer rood.

Klaar!

Als na het invoeren van de code de AB niet meteen 2x rood knippert kun je na het invoeren van de code nog op aan/uit voor de TV drukken (direct erna, dus niet als je seconden later ontdekt dat het niet lukt). Anders gewoon even opnieuw beginnen.

Aanvulling: het ledje gaat niet knipperen (blijvend), maar knippert 2 keer. Goed blijven opletten dus want die twee knippers mis je snel en als je te lang daarna de code invoert lukt het ook niet (meer)!

Reputatie 8

https://forum.telfort.nl/tv-338/d3-afstandsbediening-koppelen-aan-salora-84132#post703389

Reputatie 1

De batterijen zitten er goed in. De koppeling met het kastje is er wel. Ik kan zappen via de afstandsbediening. Alleen de functies die via de tv lopen zoals geluid bedienen en tv aanzetten, lukt niet met de afstandsbediening. Ik krijg de koppeling met de tv niet voor elkaar. 

Bij menu of stopknop 5 sec indrukken gaat het rode lampje niet knipperen zodat ik de tv code in voeren. Dat is wat ik in de filmpje terug kan vinden over koppelen van afstandsbediening.  

Reputatie 8
Badge +11

Ik bedoel dit niet flauw, maar zitten de (nieuwe) batterijen er op de juiste manier in?

Reageer