beantwoord

Klacht versturen lukt niet

• 22 november 2016
  • 5 reacties
  • 231 keer bekeken

Ik probeer nu al een aantal keren een klacht te verzenden via de email, ik krijg iedere keer te horen dat deze tekst niet te lezen is. Ik heb de klacht naar meerde verschillende emailadressen toegestuurt en op verschillende apparaten geopend zonder problemen. Juliie krijgen het echter niet voor elkaar, beter laat je hier iemand naar kijken want in het forum ben ik zulk soort situaties al eerder tegengekomen en blijkbaar hebben jullie het systeem nog steeds niet op orde.

Klacht betreft het volgende:
Dit is niet de exacte kopie van het klachtenformulier wat ik heb ingevuld maar dit stond er ongeveer in: Ik ben door jullie gedwongen om voor een derde tv-kastje een abonement af te sluiten bij KPN Digitenne. Het is in principe al raar dat ik mij via jullie moet verbinden aan een derde maar een andere keus had ik niet. Ik zeg vervolgens mijn abonment op bij jullie alleen het KPN abbonement voor dat derde kastje loopt door, ik krijg daar nu een rekening van. Ik betaal niet alleen voor het kastje nu maar ook voor het hele Digitenne gebeuren (hier had ik niet om gevraagd, ik wilde een derde tv kastje). Ik heb het abomement nu ook bij KPN stopgezet maar ik verwacht enige verantwoordelijkheid bij Telfort. Telfort had in ieder geval moeten aangeven dat ik KPN Digitenne zelf stop moest zetten of had dit als service van Telfort kunnen doen. Beide is echter nagelaten waardoor ik met kosten zit. Ik verwacht dat deze kosten worden gecompenseerd van EUR17.87. Het gaat feitelijk nergens om maar jullie systeem is een zootje, het product wat jullie aanbieden is niet goed ingericht en ik vind dat als er dan een uitzonderlijke situatie zich voordoet waardoor een klant wordt benadeeld dat het de plicht is van een provider om te compenseren.

Het antwoord wat ik krijg:
De enige connectie die Telfort met Digitenne van KPN heeft, is de korting die u als klant van Telfort geniet, op een Digitenne kastje van KPN, als u al televisie afneemt van Telfort, voor de periode dat u deze dienst afneemt van Telfort. Het is dus geen onderdeel van uw Telfort abonnement, en wordt ook niet door ons opgezegd. Om deze reden kunnen wij u ook niet tegemoetkomen in de vorm van een compensatie. Het spijt ons u niet anders te kunnen informeren, u kunt zich wenden tot KPN Digitenne voor een vergoeding.

Mijn antwoord (dat niet gelezen kan worden), het lijkt wel alsof de dialoog op deze manier gewoon wordt afgekapt om maar van een klagende klant af te komen:
Dit is natuurlijk geen klachtenafhandeling verwijzen naar uw partner in deze, daarnaast vraag ik mij af of deze klacht is gezien door een klachtencommissie. Ik wil u verzoeken deze klacht door te sturen naar een klachtencomissie.

Dat Telfort maar één connectie heeft met KPN is natuurlijk niet waar aangezien het hier gaat om moeder- en dochterbedrijf. De connectie is zelfs zo sterk dat een geautomatiseerd systeem aangeeft wanneer een abonnement afloopt bij Telfort waardoor KPN Digitenne de korting niet meer automatisch verekend. Het feit dat deze systemen zo met elkaar verweven zijn verwijst sterk naar een soort supplement op het abonnement van Telfort. Dat een link niet bestaat dat als een klant zijn abonnement opzegt is wat mij betreft een grove tekortkoming. Als het om een financieel belang gaat van Telfort wordt het systeem aan elkaar gelinkt, het belang van de klant (financieel of klantvriendelijkheid) is daarbij dus ondergeschikt.

Dat er geen juridische mogelijkheid is vanuit Telfort om KPN digitenne op te zeggen begrijp ik, hoewel dit in een bepaalde constructie wel geregeld kan worden maar dit is nagelaten. Dit doet echter niets af van een het feit dat het fatsoenlijk zou zijn om je klant te waarschuwen, die je hebt gedwongen naar KPN Digitenne te gaan, te vertellen dat deze zelf zijn abonnement bij KPN stop dient te zetten.

Daarnaast zal er allicht geen sprake zijn van één abonnement zoals u aangeeft, echter het feit dat ik dit zo opvat (zo heb ik bijvoorbeeld ook het tv-kastje teruggestuurd naar jullie) geeft aan dat klanten hier anders over denken. Per slot van rekening moet ik van jullie het abonement bij KPN afsluiten. Nogmaals, ik heb hier niet om gevraagd, ik wilde gewoon een derde tv-kastje van Telfort.

KPN is het overgins volledig met mij eens over de schuldvraag in deze, zij kunnen echter niet het geld overmaken omdat zij geen schuld treffen. Dit is volledig begrijpelijk, ik begrijp dan ook niet dat u verwijst naar KPN.
icon

Beste antwoord door Leon 25 november 2016, 16:04

Hoi Jeff,

We hebben elkaar gesproken per privébericht. Ik heb het een en ander nagekeken en een correctie voor je aangemaakt van € 17,87.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

5 reacties

ik ben dus niet de enige die het logisch lijkt dat opzeggen/overstappen bij Telfort leid tot beindiging van het KPN Digitenne abonement: https://forum.telfort.nl/tv-338/digitenne-beeindigen-34453. Dat is overigens alweer 3 jaar geleden en er wordt gewoon niks met tips van klanten gedaan bijkbaar.
Badge +1
Hi Jeff, welkom op ons forum!

Wat vervelend dat je nu met onverwachte kosten bent komen te zitten! Ik kijk graag na wat ik voor je kan betekenen! Stuur mij hiervoor alsjeblieft je naam, postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN in een privébericht. Alvast bedankt!
Badge +1
Hoi Jeff,

We hebben elkaar gesproken per privébericht. Ik heb het een en ander nagekeken en een correctie voor je aangemaakt van € 17,87.
Thx Leon, goed opgelost zo 🙂
Badge +1
Hallo Jeff,

Fijn om te horen! :)

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.

P.S. Mag ik je tot slot nog vragen om feedback te geven op hoe je mijn hulp hebt ervaren? Doe dat dan alsjeblieft hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser. Alvast bedankt! 🙂