beantwoord

Klacht over monteursbedrijf en zenders niet beschikbaar

• 21 november 2016
  • 11 reacties
  • 909 keer bekeken

Al een aantal weken heb ik last van uitvallen van mijn modem. Steeds geen zenders beschikbaar. Al flink vaak nu met de klantenservice gebeld, van alles uitgeprobeerd. Nieuwe tv ontvanger gekregen. Uiteindelijk is er een monteur gestuurd van Gideon. Deze man heeft bijna 2 uur gezocht in huis en buitenshuis naar de hoofdaansluiting. Na deze tijd kwam hij tot de conclusie dat ik geen hoofdaansluiting had.. hij zei dat ik KPN ondergronds een kabel moest laten aanleggen, zou me zo'n 300 a 400 euro gaan kosten. Ik zei dat ik dat er niet voor over heb, mij te duur en weet niet hoe lang ik hier nog woon. Hij zei dat het dan aan mij was om te beslissen of ik die kabel ga betalen, óf de situatie bij het oude laat (geregeld wegvallen van alle zenders)
De monteur gaat weg en blijkt geen enkele kabel te hebben vastgezet. Op 2 plaatsen hangen losse kabels uit de muur, de stekker van de telefoonaansluiting niet weer in elkaar gezet.. ik probeer het zelf maar niks lukt.. wéér telfort gebeld, die zeggen dat ik nogmaals dat monteursbedrijf moet bellen en zeggen dat ze alles weer in originele staat moeten gaan brengen.. die kunnen pas na 1 (!!!) week komen. Dus een week lang geen internet en geen tv. Terwijl ik er wel gewoon voor betaal.
Oké na een week komt er een andere monteur binnen, om 19.00 uur. Ik leg hem alles uit een wijs alles aan. Om 19.13 zegt hij, mevrouw alles is weer aangesloten, ik ga weer. Dus ik denk dat gebeurd mee niet nog een keer en zeg ja wacht, ik wil wel dat mijn modem weer werkt.. hij zegt mevrouw uw tv staat gewoon weer aan... alles werkte binnen een kwartier.
Hij is (net als de eerste monteur) naar de wijkcentrale geweest, alleen deze tweede monteur zag dat de kabel daar niet goed was aangesloten, heeft dit gefixt en hoefde daarna alleen de kabeltjes bij mij thuis weer goed aan te sluiten. En oh ja, zei deze monteur, uw hoofdaansluiting zit wel gewoon hier hoor...
Wat een prutser dan die eerste! 2 uur rondgelopen en zijn conclusie dat ik geen hoofdaansluiting heb en een die kabel nodig heb..
De tweede monteur zei dat ik wel een nieuwe kabel in huis nodig heb van de hoofdaansluiting naar het modem, omdat er nu blijkbaar met kroonsteentjes is gewerkt waardoor het signaal niet goed is.. dat kunnen zij maken voor 80 euro zei hij.

Nu paar dagen goed tv kunnen kijken, maar sinds vandaag vallen de zenders weer weg...
Willen jullie voor mij alsjeblieft die nieuwe kabel betalen voor mij? Voor alle ellende die ik de afgelopen maand heb gehad?
En een klacht over die monteur zou ook niet verkeerd zijn.
En ik zou heel graag sowieso de week dat ik helemaal geen internet en tv heb vergoed zien..

Ik hoor heel graag van jullie.
icon

Beste antwoord door whouwing 27 december 2016, 19:17

Hoi Wendy,

Bedankt voor de update! Benieuwd of Guidion het kan oplossen voor je.

Houd je me op de hoogte.

Hallo,
Guidion is langs geweest. Deze keer een capabele man hij heeft de hoofdaansluiting gevonden. Blijkbaar was het toch niet op de plaats waar de vorige (tweede) expert.. zei dat ie was... sindsdien heb ik nergens meer last van gehad.
Deze meneer heeft een kabel vastgemaakt aan de hoofdaansluiting en door de muren getrokken. Hier waren al gaten voor aanwezig dus het was zo gebeurd. Hij heeft de kabel gebruikt die was geleverd bij de nieuwe tv ontvanger van Telfort, die was gelukkig 10 meter.
Heel graag hoor ik van jullie nu verder over de vergoeding wegens het niet hebben van tv en internet voor een aantal weken. Denk dat het best wat weken bij elkaar waren.
Groeten, Wendy houwing
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hi whouwing,

Jeetje, inderdaad een jammerlijk verhaal. Ik kan me voorstellen dat je op zoek bent naar een permanente oplossing en een compensatie.

Allereerst is het vreemd dat de eerste monteur het probleem niet gelijk kon verhelpen, zonder dat je daarvoor extra kosten zou hoeven maken (nieuw aansluitpunt et cetera). Het is maar goed ook dat er een tweede monteur moest langskomen om te concluderen dat de situatie wel degelijk enigszins in orde was (los van de DSL-kabel) - een geluk bij een ongeluk.

Om een antwoord te geven op je vragen: uiteraard gaan wij de kosten voor het aanleggen van de nieuwe kabel voor je vergoeden. Kun je aangeven hoe je aansluitpunt eruit ziet? Het liefst zie ik een foto ervan bijgevoegd in dit topic. Met wat meer informatie kan ik gerichter een aanvraag doen namelijk. Wat betreft je vraag over de vergoeding voor de tijd dat de verbinding haperde: dit kan ik ook voor je in orde maken. Maar dan wil ik graag dat het probleem dat nu nog speelt ook opgelost is, anders dweilen we met de kraan open. :)

Ik hoor graag wat ervan vindt.
Hai Michael,
Heel erg bedankt voor je antwoord.
Ik ben blij met de geboden vergoedingen.
Vanmorgen bedacht ik me dan ik ook zelf de modem direct bij het aansluitpunt kon zetten, ik heb de een stekker aan de kabel die uit de muur komt gemaakt en zo direct het modem erop aangesloten. Helaas nog steeds zenders die niet beschikbaar zijn en dan ook geen internet.
Ik zal een foto maken van hoe het er nu uitziet. Waar nu de stekker zit, zat eerst een kroonsteentje zodat het verbonden werd met de kabel die nu los uit de muur steekt (kroonsteentje is nog te zien).
Ik heb nu net weer een aantal dagen geen internet en tv gehad.
Nu ik de modem direct bij de hoofdaansluiting heb, heb ik af en toe weer tv en de andere helft van de tijd zenders niet beschikbaar.
Zie foto.

Ik hoor graag hoe nu verder,
Groeten, Wendy houwing
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Wendy,

Dank voor je reactie.

Jammer dat jouw doe-het-zelf project niet naar een goed werkende dienst heeft geleid. Je krijgt van mij wel een pluim voor de moeite! Wordt gewaardeerd.

Ik wil graag een Guidion monteur vragen om bij je langs te komen om het aansluitpunt in orde te maken. Mocht de monteur dit niet zelf kunnen oplossen, dan zal hij KPN aansturen om het verder op te pakken. Als je je postcode, huisnummer en 06-nummer naar mij stuurt in een apart berichtje, gaan we ervoor zorgen dat er zo snel mogelijk een afspraak wordt gemaakt om op locatie te komen.

Ik zie je reactie tegemoet.
Badge +1
Hallo Wendy,

Jouw persoonlijke gegevens zijn goed aangekomen! Dank je! :)

Zoals door Michael beloofd heb ik een monteur voor je aangestuurd die het aansluitpunt na zal kijken! Hij is ook bevoegd om een kijkje te nemen in de wijkcentrale mocht dat ook noodzakelijk zijn.

Geef je ons hier een berichtje wanneer jullie elkaar gesproken hebben?
Ik heb een afspraak staan voor volgende week vrijdag.
Ik laat weten als de afspraak is geweest.
Groetjes, wendy
Hallo,
Vandaag om 12.15 zou de monteur komen. Gister ochtend kreeg ik daar via sms nog een bevestiging van.
Gister middag had ik een oproep gemist van Guidion en daarna kreeg ik een sms dat ze me niet konden bereiken om een afspraak in te plannen.
Verder had ik geen oproepen gemist of voicemail dus ik dacht dat dit sms'je een foutje zou zijn.
Om 12.15 geen monteur vandaag. Ik heb nu net gebeld om dit door te geven en toen zei een man die ik aan de telefoon kreeg dat gister tot 3 keer toe iemand heeft geprobeerd te bellen maar ze mij niet te pakken kregen. De monteur had privé omstandigheden en ze moesten zij agenda leegmaken voor vandaag.
Hij deed heel laconiek. Ik zei dat ik 1 oproep had gemist, geen voicemail had of iets dergelijks om de afspraak van 12.15 af te zeggen. Hij bleef maar hameren op dat ze me 3 keer hebben geprobeerd te bellen, maar dat is echt niet zo. Ik zei dat als ze geen verbinding met mij krijgen, hoe vaak ze ook proberen te bellen, dat ze toch wel een voicemail kunnen achterlaten dat de afspraak niet door gaat?? Ik heb hier nu weer speciaal vrij voor moeten nemen en dit kost me zo steeds meer geld. ( nu al 3 keer vrij moeten nemen, al weken slecht bereik en veel telefoontjes naar Telfort en nu ook naar Guidion. Ik heb de man aan de telefoon ook gezegd dat ze vandaag in de ochtend ook nog genoeg tijd hadden om me af te bellen. Maar ze hebben me gewoon laten zitten.
Hij wilde een nieuwe afspraak maken maar ik heb er weinig vertrouwen meer in. Ik zei dat ik eerst contact op ging nemen met Telfort weer. Toen zei hij "ook goed" en hing op... zonder gedag te zeggen.
Ik denk dat ik het maar gewoon zo laat. Af en toe valt mijn verbinding weg, maar sinds ik de modem heb aangesloten aan de hoofdaansluiting is dit nog maar minimaal . En omdat ik daar geen stopcontact heb zitten, de stekkers in een verlengsnoer. Heel omslachtig, maar zo heb ik het beste resultaat. Ik ben een beetje klaar met alle gedoe.
Misschien kunnen jullie nog iets doen qua vergoeding naar mij voor alle ongemak, waar we het eerder over hebben gehad.
Ik plaats de foto's van mijn ontvangen sms berichten bij en oproepinfo
Groeten, Wendy houwing

Reputatie 8
Badge +2
Hallo Wendy,

Dit is inderdaad een schrijnende zaak. Ook ik zou verwachten dat Guidion met een beter alternatief zou komen dan weer een afspraak te maken. Als je wilt kan ik Guidion nogmaals met spoed vragen om een afspraak te maken om het in orde te maken. Want, ondanks dat je aangeeft het 'wel goed te vinden zo', denk ik toch dat de huidige situatie verbetert kan worden, waardoor je een stel vlekkeloos lopende diensten hebt, in plaats van deze soms wegvallende verbinding.

Uiteraard zal ik, nadat het is verholpen, een correctie ter compensatie aanmaken voor de tijd dat de verbinding niet goed gewerkt heeft.

Ik zie je reactie tegemoet.
Een mevrouw van Guidion heeft mij vandaag gebeld. Er is nu voor volgende week maandag 12 december een afspraak ingepland.
Ze konden ook komende woensdag maar dan kan ik zelf niet en wil niet weer vrij hoeven nemen.
Poging 238.. Hopen op iets meer geluk nu
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Wendy,

Houd je me op de hoogte.
Hoi Wendy,

Houd je me op de hoogte.

Hallo,
Guidion is langs geweest. Deze keer een capabele man hij heeft de hoofdaansluiting gevonden. Blijkbaar was het toch niet op de plaats waar de vorige (tweede) expert.. zei dat ie was... sindsdien heb ik nergens meer last van gehad.
Deze meneer heeft een kabel vastgemaakt aan de hoofdaansluiting en door de muren getrokken. Hier waren al gaten voor aanwezig dus het was zo gebeurd. Hij heeft de kabel gebruikt die was geleverd bij de nieuwe tv ontvanger van Telfort, die was gelukkig 10 meter.
Heel graag hoor ik van jullie nu verder over de vergoeding wegens het niet hebben van tv en internet voor een aantal weken. Denk dat het best wat weken bij elkaar waren.
Groeten, Wendy houwing
Reputatie 8
Badge +2
Hi Wendy,

Heel fijn dat het inmiddels verholpen is: belangrijk! :)

Een compensatie voor het leed heb ik voor je aangemaakt en deze zul je vinden op de eerstvolgende factuur.

Mijn excuses voor het ervaren ongemak.

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.

Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser.