beantwoord

Kinderslot melding uitzetten bij SBS

• 13 oktober 2020
  • 7 reacties
  • 188 keer bekeken

Badge +2

Nu telfort kpn is geworden zou ik hier nu deze vraag hier mogen stellen.

Ik heb bij de vriendin voor twee maanden een nieuwe ip-ontvanger voor de televisie aangesloten. De vriendin kreeg die omdat ze met een krappe 9 Mb/s download niet fatsoenlijk naar de televisie kon kijken. Met wat hang en wurg werk heeft ze die tijd overbrugt tot glasvezel en het gaat nu een beetje irriteren dat wanneer je bijv. naar SBS6 wilt gaan kijken iedere keer dat kinderslot komt en je dus een pincode moet invullen alsvorends je naar SBS6 kunt kijken. Natuurlijk zit op deze zender géén kinderslot. Hoe krijg ik die melding weg van een kinderslot?

Admin: eigen topic voor je aangemaakt, het heeft geen zin om in een topic van 3 jaar geleden te reageren

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 14 oktober 2020, 11:53

Hoi @GensNet, Telfort en KPN worden meer en meer 1 inderdaad. Daarbij gaat alles van Telfort over naar KPN, niet andersom. Zoals Galdor al zegt kan je alle vragen over KPN verbindingen stellen op het KPN Forum, die abonnementen zijn voor ons hier niet te zien. 

Zijn tip over het kinderslot kan je ook meenemen, dat gaat inderdaad niet op basis van de zender maar op basis van de kijkwijzer indicatie bij elk programma. 

Bekijk reactie

7 reacties

@GensNet

Je wou de vraag op het KPN forum stellen vermoed ik.

https://forum.kpn.com/

Ook SBS heeft uitzendingen die onder de kijkwijzer vallen als de vriendin geen kinderen in huis heeft kan ze overwegen de kinderslot instellingen volledig uit te zetten.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @GensNet, Telfort en KPN worden meer en meer 1 inderdaad. Daarbij gaat alles van Telfort over naar KPN, niet andersom. Zoals Galdor al zegt kan je alle vragen over KPN verbindingen stellen op het KPN Forum, die abonnementen zijn voor ons hier niet te zien. 

Zijn tip over het kinderslot kan je ook meenemen, dat gaat inderdaad niet op basis van de zender maar op basis van de kijkwijzer indicatie bij elk programma. 

Badge +2

Galdor schrijft:

> Ook SBS heeft uitzendingen die onder de kijkwijzer vallen als de vriendin geen
> kinderen in huis heeft kan ze overwegen de kinderslot instellingen volledig uit te zetten.

Er zijn géén kinderen in huis. Ik heb het nagekeken in de instellingen, maar het kinderslot staat uit. Het kinderslot steekt bij maar één zender te kop op en ik zou niet weten waarom je niet zonder kinderslot naar SBS6 mag kijken. Zenden ze daar kinderonvriendelijke dingen uit?

Ik heb in lang vervlogen dagen ip-televisie van telfort gehad. Standaard staat het kinderslot aan bij erotische zenders, maar niet bij zender die iedereen mag zien.

Ook goede tijden slechte tijden wordt bijna standaard door bepaalde instellingen geblokkeerd,  kortom er zal toch sprake zijn van een instelling die dwarszit.

Badge +2

Galdor68 schrijft:

> Ook goede tijden slechte tijden wordt bijna standaard door bepaalde instellingen geblokkeerd, 
> kortom er zal toch sprake zijn van een instelling die dwarszit.

Ja tot die constatering ben ik ook gekomen. Maar waarom dit bij één of twee zenders iedere keer gebeurt, blijft vooralsnog een raadsel. Het kinderslot moet een seintje van desbetreffende zender(s) krijgen om dat kinderslot te activeren.

Dat klopt, dat heeft met de classificatie van kijkwijzer zoals geweld en grof taalgebruik te maken onder andere. Als de kinderslot/kijkwijzer instellingen uit staan zou je geen meldingen moeten krijgen.

Reputatie 8
Badge +11

Als dat uitstaat hoort ze inderdaad geen meldingen te krijgen. Als dat echt het geval is kan je dit zoals gezegd beter bij KPN neerleggen. Zoals je weet gaan we over naar KPN, en zodra de laatste Telfort klant is overgezet zal je op dit forum niet meer kunnen reageren. Het is niet handig om hier al een half gesprek te hebben gevoerd en dan opnieuw te moeten beginnen aan KPN kant. Je kunt beter meteen daar beginnen, zodat het voor hen ook een volledig gesprek is.

Reageer