beantwoord

Kan niet verbinden met tablet en mobile met mijn Sitecom N300 WLR-4004 router

• 6 augustus 2015
  • 6 reacties
  • 504 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo allemaal,
Pas geleden was mijn Sitecom N300 WLR-4004 router kapot. De klantenservice heeft me een nieuwe gestuurd.
Bij de vorige kon ik zonder problemen contact maken met mijn tablet en mobiel.
Bij deze, terwijl het hetzelfde type is, lukt dat niet.
Als mijn PC aanstaat zie ik op mijn tablet en mobiel de Sitecom router niet. Pas als ik mijn PC uitzet zie ik de Sitecom router en kan ik op internet.
Ik heb al contact gehad met iemand van de klantenservice en die wist geen antwoord. Hij zei, dat mijn PC misschien te veel Wifi signaal afneemt. Ik vind dat moeilijk om te geloven.
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Als ik het gast netwerk aanzet in de Sitecom router, zie ik 2 Sitecom routers en kan ik op internet. Maar dat wil ik niet, want het gast netwerk is open en kun je niet beveiligen.
Dus ik hoop, dat er een andere oplossing is.

Joke
icon

Beste antwoord door libralion 7 augustus 2015, 14:27

Nou dan kan ik je misschien helpen. Ik ben er uit. Zet de router in de instellingen op WPA2 Mixed en dan doen de tablets en mobiele telefoons het wel. Succes! 🙂
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 1
ik heb het zelfde probleem helaas, is ook nog niet opgelost!
Reputatie 1
Nou dan kan ik je misschien helpen. Ik ben er uit. Zet de router in de instellingen op WPA2 Mixed en dan doen de tablets en mobiele telefoons het wel. Succes! 🙂
Reputatie 1
Ik ga het thuis gelijk proberen, dankjewel!!
Reputatie 4
Badge +3
Goed om te lezen dat jij eruit bent, libralian! :)

Heb jij ook met de suggestie verbinding op jouw tablet, Fabjan?
Reputatie 1
Dag Henk,

Nee helaas werkt het nog niet.
Ik ben bang dat ik toch over moet op een andere router, met de vorige router van de concurrent had ik geen problemen.
Reputatie 1
Nadat het een aantal dagen heeft gewerkt, lukt het weer niet om te verbinden met internet (via Sitacom router) met mijn tablet en mobiel. Heel vervelend. Overdag, als mijn pc dus aanstaat, moet ik dan gebruik maken van mijn belbundel en dat wil ik dus niet.
Is hier nou geen goede oplossing voor? 😞

Reageer