De activeringsdatum is volgens een begeleidend briefje 6 december dus ik kan/hoef voorlopig nog niets te doen.
Nu heb ik van tevoren een vraag over het installeren.
De situatie is als volgt: In onze werkkamer staan een computer die uiteraard op internet aangesloten is. Er loopt nu een netwerkkabel van deze computer naar de woonkamer, waar de huidige ADSL modem/router staat. Hierop zijn ook een “smart”tv en media player aangesloten. Deze bevinden zich allemaal in de woonkamer.
Het nieuwe glasvezelmodem (een Genexis Hybrid) is in de werkkamer gemonteerd.
Volgens de installatiehandleiding moet het interactieve tv kastje direct op het glasvezelmodem aangesloten worden, en de overige apparaten via de router die in het installatiepakket zit.
Nu zou het voor mij veel handiger zijn als ik de computer in de werkkamer direct op het glasvezelmodem aansluit, en de overige zaken inclusief dat tv kastje via de router. Verbinding tussen glasvezelmodem en losse router kan via de bestaande netwerkkabel.
Is dit mogelijk? Zo ja staat er ergens beschreven hoe de boel ingesteld moet worden?
Anders moet ik extra kabels gaan trekken door het huis dus het zou heel mooi zijn als dat anders opgelost kan worden. Homeplug oplossingen zijn helaas niet erg betrouwbaar gebleken.
Beste antwoord door Peer1
Het is niet mogelijk om Interactieve TV via een router aan te sluiten, dit omdat poort 2 op het modem is gereserveerd voor Interactieve TV. Als homeplugs geen optie zijn bij jou thuis dan zit er niets anders op dan een kabel te trekken. Heb ik je zo voldoende geïnformeerd?
Peer