beantwoord

Kan in iTV app lokale omroep niet vinden

  • 18 oktober 2018
  • 35 reacties
  • 735 keer bekeken

Badge
Ik woon in Gelderland, maar kan in de (Android) Telfort iTV omroep Gelderland niet vinden. Ik wil via de App opnames inplannen. Ik zie wel de omliggende regios (Utrecht/Limburg/Brabant/Flevoland/Oost en Friesland?). Op mijn decoder zie ik Omroep Gelderland wel.

De opnames die in via de decoder gemaakt heb, zie ik in de App bij opnames met zendernaam 'unknown'

Is dit een fout bij mijn account of een fout in de App?
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 11 februari 2019, 18:22

Ik heb het verlossende antwoord ontvangen van de specialisten. TV Gelderland heeft nooit in de online tv omgeving gezeten. Dit zal naar verwachting ook niet gaan gebeuren. 😞
Bekijk reactie

35 reacties

Lijkt in de app te zitten ik zie alle provinciale behalve TV Gelderland
Reputatie 8
Badge +12
Hoi forum026, ik lees dat je Omroep Gelderland mist in de app. Dat is jammer. Nu heb ik ook even gekeken. Ik zie de zender ook niet in de app, maar ik zie ook niet alle zenders zoals Galdor68. Ik zie alleen de zenders van de drie provincies in de buurt. Als ik naar de zenderlijst kijk zou geen een regionale zender beschikbaar moeten zijn in de app. Ik ga dit even verder uitzoeken en dan horen jullie van mij.
Ik lees dat het om het inplannen van opnames gaat dat zal mischien wel werken live kijken zal niet gaan volgens deze melding. Ps Zeeland grenst niet aan Utrecht nu zal ik hier niet over mopperen.

Badge
@Galdor68 Het gaat inderdaad om inplannen (TV gids).
Reputatie 8
Badge +12
Ik hou het nog in de gaten. Ik heb nog geen antwoord mogen ontvangen. Wanneer ik vrijdag nog geen reactie heb, ga ik verder op onderzoek.
Badge
Ik hou het nog in de gaten. Ik heb nog geen antwoord mogen ontvangen. Wanneer ik vrijdag nog geen reactie heb, ga ik verder op onderzoek.
Ik neem aan dat je nog steeds druk aan het onderzoeken bent. Ben wel benieuwd naar de (tussentijdse) resultaten van je onderzoek.
Het werkt nog steeds niet.
Reputatie 8
Badge +12
Ja klopt, ik heb de vraag intern gesteld. Ik heb hier alleen nog geen reactie van mogen ontvangen. Ik ga nog even weer navraag doen. Excuses dat het zo lang duurt.
Badge
Ja klopt, ik heb de vraag intern gesteld. Ik heb hier alleen nog geen reactie van mogen ontvangen. Ik ga nog even weer navraag doen. Excuses dat het zo lang duurt.

Weer een week verder...... Dit topic duurt nu al een maand, waarbij er geen status update gegeven is.
Ben ik de enige met dit probleem?
Ligt het aan mijn instellingen?
Is er een planning en/of update?
Reputatie 8
Badge +12
Excuses voor de latere reactie. Daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb een antwoord mogen ontvangen. Maar die is nog niet bevredigend genoeg. Het geeft nog geen oplossing helaas. Ik ben daarom nog verder op onderzoek. Je zou namelijk gewoon de regionale zenders van jouw omgeving moeten kunnen zien in de app. Je kan ze overigens niet kijken, je kan alleen opnames inplannen.

Zoals gezegd wil ik verder op onderzoek. Ik wil hier ook graag de Technische Dienst bij betrekken. Zou je daarvoor ook nog jouw postcode + huisnummer willen toevoegen aan jouw Forumprofiel? Wil je hier een bericht achterlaten als je dat gedaan hebt.
Badge
Zou je daarvoor ook nog jouw postcode + huisnummer willen toevoegen aan jouw Forumprofiel? Wil je hier een bericht achterlaten als je dat gedaan hebt.

Ik heb mijn profiel aangepast
Reputatie 8
Badge +12
Bedankt. Ik ga de situatie voorleggen aan de Technische Dienst. Hopelijk kunnen zij meer duidelijkheid scheppen. Mogelijk zit het hem er ook in dat we TV Gelderland niet aan mogen bieden online. Ik hoop snel een reactie te mogen ontvangen.
Reputatie 8
Badge +12
Ik zie dat de Technische Dienst er mee aan de slag is geweest. Ze hebben je geprobeerd te bellen twee dagen geleden, maar helaas kregen ze je niet te pakken. Ze zullen het nogmaals proberen.
Badge
Heb geen gemiste oproep gezien. Wacht af. Morgen ook mobiel proberen.
Badge
Ben wel benieuwd naar welk nummer ze gebeld hebben. Heb vast bellen via een andere provider en mijn mobiele nummer stond niet in mijn profiel.

PS. Heb mijn mobiele nummer aan mijn profiel toegevoegd.
Reputatie 8
Badge +12
Ik zie dat ze het niet nogmaals hebben geprobeerd. Wel zijn mijn collega's er verder ingedoken, ze zijn het verder aan het onderzoeken. De laatste melding is dat ze daar nog mee bezig zijn. Een terugkoppeling volgt dus nog. Ik zal in ieder geval doorgeven dat als ze nog van plan zijn je te bellen, dat ze je contacten op het nummer wat je aan jouw profiel hebt toegevoegd. We moeten nog even afwachten op de resultaten van hun onderzoek.
Badge
@Bart - Telfort Weer een maand verder. Is het onderzoek zo grondig? Of heeft het prioriteit 0?
Reputatie 8
Badge +12
We zijn inderdaad een maand verder, het onderzoek is ook al een tijd afgerond, de 6e van december al zie ik zelfs. Mijn collega's hebben je die dag en de dag erna gebeld. Ook hebben ze je een sms verstuurd, helemaal niets ontvangen?

Wat eruit gekomen is, je moet een reset uitvoeren van de STB. Daarna graag een pincode reset. Deze code kan je dan voor alle apparaten gebruiken voor het bestellen van films, of aanmelden voor ITV Online.
Badge
Reset STB is gelukt.

Reset pincode niet. Optie TV pincode kan ik niet vinden als ik inlog bij mijn Telfort.
(Uitloggen en weer inloggen helpt niet)

Na reset stb werkt het nog steeds niet. Zou mij verbazen als het na reset pincode gaat werken, maar ik laat me graag verrassen.

Hoe kan ik pincode TV wijzigen?
Badge
Ik heb vanmorgen op PC ingelogd in Mijn Telfort en daar de pincode kunnen wijzigen.
Zal vanavond kijken of het probleem nu opgelost is.
Badge
De rest van STB en pincode heeft niet geholpen.
Het probleem is nog steeds niet geholpen.

Voor de duidelijkheid het probleem zit in de (Android) ITV App.

Ik zie de volgende regionale zenders:
Friesland, RTV Oost (Overijssel), Fleveland, Utrecht, Limburg1 and AT5

Op Friesland en AT5 na grenzen die allemaal aan Gelderland. Alleen omroep Gelderland zelf zie ik nog steeds niet in de Android Telfort iTV app.

(PS Ouders met KPN abonnement in Overijssel zien in hun KPN ITV App: Friesland, Drenthe, RTV Oost, Flevoland and AT5)
Deze missen dus ook de aanliggende omroep Gelderland in hun Android KPN iTV app.
@forum026 in de TV ontvanger zelf zie je TV Gelderland wel op kanaal 506?
Voor de voorgestelde reset zal je deze ook hebben gezien verwacht ik?

Ik kan bevestigen dat het echt in de TV app zit zoals eerder aangegeven mist ook bij mij, wonende in de provincie Utrecht, TV Gelderland. Ter dubbele controle ook via de itv online site is TV Gelderland onvindbaar.
Badge
@Galdor68 Idd op TV ontvanger zie ik TV Gelderland wel. Dat was inderdaad altijd al het geval.

Ik weet niet of ik er blij mee moet zijn, maar ben dus niet de enige die dit probleem heeft.
Volgens mij zit het probleem ook in de App.

Voelt wel als met kluitje richting riet gestuurd.

Misschien kan de Technische dienst met KPN overleggen, lijken zelfde probleem te hebben.

Benieuwd of de oplossing binnen 4 maanden na eerste melding opgelost wordt.....
De app en de website zelfs welke vermoedelijk identiek zijn, de complete stream mist daar, herinstalleren van de app zou kunnen werken, maar als de stream op de website ontbreekt zit het bij de ontwikkelaars dus de site en app bouwers.

Jouw specifieke probleem is geen opnames kunnen inplannen vanuit de gids in de app, kan je dit bij de andere regionale omroepen wel gebruikmakend van de app? Anders heeft de toevoeging hoe dan ook weinig meer waarde.

Bart is even met vakantie ik ben wel benieuwd of het met deze gedachte hier te maken heeft.
Badge
Het gaat inderdaad alleen om inplannen opnamens.
Bij andere omroep werkt het wel (zojuist getest).

Zou vreemd zijn als Telfort/KPN geen rechten heeft om de TV gids in de app en website weer te geven.
Hoe onwaarschijnlijk ook het kan meespelen dit is niet bevestigd dus zal dan niet meespelen.
Voor de volledigheid we spreken over de standaard telfort app, niet de glasvezel tv app?

Reageer