beantwoord

Kan ik de iTV app in Zwitserland gebruiken?

• 23 april 2018
  • 11 reacties
  • 538 keer bekeken

Werkt de iTV app ook in Zwitserland?
icon

Beste antwoord door Wieger DB 24 april 2018, 10:56

Hoi allemaal, ik heb antwoord terug. De regel is inderdaad zoals Galdor68 omschrijft: alle niet-EU-landen, zoals Noorwegen, Zwitserland en in de toekomst Groot-Brittannië zijn geen onderdeel van de zenderovereenkomst. Wanneer je in deze landen gebruik probeert te maken van de ITV app, dan krijg je de melding dat dit niet mogelijk is. Wel kan je via een VPN dienst vanuit deze landen gebruik maken van de ITV app. Door een Nederlandse VPN dienst te gebruiken, omzeil je deze blokkade. Het kan dus wel zijn dat je kan bellen, internet en sms'en vanuit je mobiele bundel. Voor het TV kijken gaat dit ballonnetje niet op.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Werkt de iTV app ook in Zwitserland?
Ja, Zwitserland hoort ook bij de landen met welke Telfort een overeenkomst heeft.
Wat mij echter nog niet duidelijk is, is of de app in deze landen alleen via de mobiele dataverbinding werkt of ook via een willekeurige wifiverbinding.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/internet-tv-bellen/interactieve-tv/online-tv-kijken.htm
Zwitserland valt net als Noorwegen buiten de EU dus voor internet en bellen in het algemeen vallen deze wel in zone1 maar tenzij dit veranderd is staat dit los van de EU regels aangaande geoblocking dus ik zou er niet al te veel van uit gaan.

Tenzij Telfort zelf het toestaat dat is een ander verhaal, maar via webshops en dergelijke uit die landen kan je nog steeds problemen ondervinden.

In principe zou het niks uit mogen maken of je nu via wifi kijkt of via een mobiele data verbinding, of zelfs een vaste lijn.
Reputatie 8
Badge +9
Zwitserland is geen lid van de Europese Unie maar is economisch verbonden met de EU.
Ik heb een lijst van mobiele providers die een overeenkomst hebben met Zwitserse providers en daar staat Telfort ook op.
In hoeverre dit (nog) correct is en op welk niveau de afspraken bestaan kan een Telfort medewerker wellicht beter toelichten.

Reputatie 7
Badge +7
Naar aanleiding van deze vraag, is er toch nog wat onduidelijkheid. Het klopt wat Galdor zegt; Zwitserland en Noorwegen zijn geen EU lidstaten. Er is wel een roamingovereenkomst met deze landen, al betekent dat dat we samenwerken met een mobiele provider daar om mobiele data aan te bieden. Dat is een ander onderscheid dan TV kijken via de app. Om hier duidelijkheid over te krijgen heb ik deze vraag aan onze Product Manager gesteld. Als ik duidelijkheid heb, dan deel ik het met jullie.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi allemaal, ik heb antwoord terug. De regel is inderdaad zoals Galdor68 omschrijft: alle niet-EU-landen, zoals Noorwegen, Zwitserland en in de toekomst Groot-Brittannië zijn geen onderdeel van de zenderovereenkomst. Wanneer je in deze landen gebruik probeert te maken van de ITV app, dan krijg je de melding dat dit niet mogelijk is. Wel kan je via een VPN dienst vanuit deze landen gebruik maken van de ITV app. Door een Nederlandse VPN dienst te gebruiken, omzeil je deze blokkade. Het kan dus wel zijn dat je kan bellen, internet en sms'en vanuit je mobiele bundel. Voor het TV kijken gaat dit ballonnetje niet op.
Reputatie 8
Badge +9
Bedankt voor de snelle en duidelijke response Wieger... 👍
Dank
Reputatie 1
Helaas vraagt de iTV app ook om toestemming voor een GPS locatiebepaling. Ondanks een VPN verbinding zul je naar mijn verwachting geen TV kunnen kijken.
Zeer spijtig, want ik ga eze zoemer naar Zwitserland op vacantie.... Heb daar geen WiFi en dus ook geen TV....!!??
Reputatie 1
Aanvulling: Net even in de app getest:
In de iTV app moet je wel toestemming geven voor GPS locatiebepaling, maar op je telefoon gewoon GPS uit zetten. Dan krijg je via een VPN verbinding (ook zonder wifi, gewoon over je databundel) de TV en kan ik gewoon in Zwitserland zonder Wifi TV kijken!!!
Aanvulling: Net even in de app getest:
In de iTV app moet je wel toestemming geven voor GPS locatiebepaling, maar op je telefoon gewoon GPS uit zetten. Dan krijg je via een VPN verbinding (ook zonder wifi, gewoon over je databundel) de TV en kan ik gewoon in Zwitserland zonder Wifi TV kijken!!!

In feite zou je zelfs de zenders kunnen zien zoals bbc 1 die je normaal gesproken niet buitenshuis kan/mag zien.
Reputatie 8
Badge +11
Fijn dat het toch gelukt is om te kijken @Split, en dat je op vakantie wel gewoon zult kunnen kijken.
Zwitserland is een mooi land, daar is veel te zien, ook naast de TV 😉 Fijne vakantie alvast!

Reageer