beantwoord

Kan geen fullscreen (i)TV kiijken met Google Chrome of Firefox

  • 11 mei 2019
  • 56 reacties
  • 1865 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
TV kijken kan wel via de browser, maar zodra ik fullscreen ga word de stream gesloten na 2 a 3 seconden en zie ik een grijse pagina ((achtergrond kleur van de website) en moet dan de site refreshen en het nog een keer proberen. Soms doet hij het wel na een aantal pogingen.

Chrome versie: 74.0.3729.131 (Official Build) (64-bit)
Firefox versie: 66.0.3 (64-bits)
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 5 juni 2019, 13:46

Ik heb nog even weer contact gehad met de specialist. Er leken inderdaad wat issues te zijn geweest met het kijken van fullscreen. Deze zijn inmiddels weer opgelost zoals jullie zelf ook aangeven. Mocht er weer iets zijn, dan horen wij dat graag.
Bekijk reactie

56 reacties

Reputatie 8
Badge +12
Hopelijk blijft dat zo inderdaad. Het onderzoek loopt in ieder geval nog.
Reputatie 1
Badge +1
Sinds ik hardware versnelling heb uitgeschakeld is het nog niet gecrashed... Fingers crossed 🙂
Reputatie 8
Badge +12
Bedankt heren, ik heb het doorgegeven voor verder onderzoek.
Reputatie 1
de browserversies die ik gebruik zijn:

google chrome Versie 74.0.3729.169 (Officiële build) (64-bits)

edge Version 76.0.176.1 (Official build) dev (64-bit)

er is geen extrasoftware geinstalleerd die de werking de browser zou kunnen verstoren.

Ik heb de beeldscherminstellingen in de app wel op het hoogste gezet, tot nu toe nog maar 1x een zwart scherm tegen over 3 (hiermee sluit ik uit dat het aan de data overdracht ligt)
Reputatie 1
Badge +1
Nog steeds dus. @Alex & @Bert R 😞 Ik zie ook nog een melding dat het vaker voorkomt en dat ze nog graag voorbeelden willen. Ik wil jullie cases dan graag doorsturen.

Ik begrijp dat jullie beide testen in Chrome en IE. Welke versies exact van de browsers?
En hebben jullie recent nog iets geïnstalleerd waarvan je denkt dit zou er mee te maken kunnen hebben?

Google Chrome Version 75.0.3770.80 (Official Build) (64-bit)
Mozilla Firefox 67.0.2 (64-bits)

Microsoft Edge 44.18362.1.0
Microsoft EdgeHTML 18.18362

Ik heb vandaag in Google Chrome Hardware versnelling uitgeschakeld, kijken of dit verandering geeft...

Verder heb ik geen software die met de zich met de browser bemoeid (Google Chrome heeft wat plugins, maar Edge en Firefox zijn vanilla).
Reputatie 8
Badge +12
Nog steeds dus. @Alex & @Bert R 😞 Ik zie ook nog een melding dat het vaker voorkomt en dat ze nog graag voorbeelden willen. Ik wil jullie cases dan graag doorsturen.

Ik begrijp dat jullie beide testen in Chrome en IE. Welke versies exact van de browsers?
En hebben jullie recent nog iets geïnstalleerd waarvan je denkt dit zou er mee te maken kunnen hebben?
Reputatie 1
Badge +1
Ook glasvezel 100/100, bedraad aangesloten, direct op de Experiabox v10. Als ik een video op YouTube fullscreen zet hapert of buffert dat ook niet. Zit nu de E3 fullscreen te kijken.

Ik weet bijna wel zeker dat het een fout is in de JavaScript van de player...
Reputatie 8
Hier nog steeds geen problemen. Misschien de soort connectie??
Ik heb een glasvezel account 100/100 Mbps

Hoogste kwaliteit beeld, trekt tussen ongeveer 800 KB/s en ruim 1 MB/s
Ofwel teruggerekend naar Mbps wordt dat 6,4 - 8 Mbps voor de TV stream.
(HD kwaliteit is circa 7-8 Mbps). Dus dat klopt wel.



Reputatie 1
Badge +1
Maakt niet uit welke kwaliteit de stream staat, gebeurd bij Laag, Gemiddeld en Hoog.

https://youtu.be/tI32neMMLrY

Reputatie 1
Badge +1
Probleem is inderdaad nog steeds niet opgelost, probeer voetbal op Nederland 1 te kijken, zodra ik fullscreen ga stopt de stream ermee, zoals ik in het filmpje heb laten zien.
Reputatie 1
Hallo,

Ik heb exact het zelfde probleem en dit ook met meerdere browser (Chrome en Edge) Moet de itv app wel tot 3x verversen voordat deze het af en toe doet.
Reputatie 8
Badge +12
Top! Bedankt voor de terugkoppeling.
Reputatie 1
Ik heb nog even weer contact gehad met de specialist. Er leken inderdaad wat issues te zijn geweest met het kijken van fullscreen. Deze zijn inmiddels weer opgelost zoals jullie zelf ook aangeven. Mocht er weer iets zijn, dan horen wij dat graag.
Bedankt, het lijkt inderdaad weer goed te gaan!
Reputatie 8
Badge +12
Ik heb nog even weer contact gehad met de specialist. Er leken inderdaad wat issues te zijn geweest met het kijken van fullscreen. Deze zijn inmiddels weer opgelost zoals jullie zelf ook aangeven. Mocht er weer iets zijn, dan horen wij dat graag.
Reputatie 1
Badge +1
Bij de een dus wel opgelost, bij de ander nog niet? Bij wie werkt het nu nog specifiek niet? @Alex jij gaat het testen. @oohlaf & @adsl720644, hoe staat het bij jullie ervoor?
Het lijkt goed te gaan nu! Als het veranderd horen jullie het.
Reputatie 8
Vorig jaar rondom de wereldkampioenschappen voetbal en erna met de Tour de France deden zich vergelijkbare problemen voor. Houd het ook nu op "capaciteitsproblemen".
Reputatie 1
Bij de een dus wel opgelost, bij de ander nog niet? Bij wie werkt het nu nog specifiek niet? @Alex jij gaat het testen. @oohlaf & @adsl720644, hoe staat het bij jullie ervoor?

De dag erna deed de stream het ook weer full screen. Dus waarschijnlijk heeft @adsl720644 wel een punt dat het een capaciteitsprobleem is. Het betrof ook alle zenders op dat moment, niet alleen die van de CL wedstrijd. De dagen erna geen problemen meer ervaren.

Maar als het een capaciteitsprobleem is, dan kunnen de technici van itvonline dat toch makkelijk bevestigen? Dat moet niet zo lastig na te vragen zijn, desnoods bij KPN NOC.
Reputatie 1
Hoi Bart,
Bij mij is het probleem sinds gisteren niet meer voorgekomen, maar zoals je al zegt zouden wij de komende tijd moeten testen op streams welke veel capaciteit kunnen vergen.
Bij de een dus wel opgelost, bij de ander nog niet? Bij wie werkt het nu nog specifiek niet? @Alex jij gaat het testen. @oohlaf & @adsl720644, hoe staat het bij jullie ervoor?

Dat het niet meer voorkomt, wil nog niet zeggen dat het opgelost is. Zoals ik opper, is er mogelijk een capaciteits probleem? Dat is iets dat we volgens mij als gebruikers niet kunnen nagaan. En aangezien het tijdens de finale van de CL plaats vond lijkt t aannemelijk. Zodra het zich weer voordoet meld ik me weer.
Reputatie 8
Badge +12
Bij de een dus wel opgelost, bij de ander nog niet? Bij wie werkt het nu nog specifiek niet? @Alex jij gaat het testen. @oohlaf & @adsl720644, hoe staat het bij jullie ervoor?
Reputatie 8
Een lagere kwaliteit heeft weinig met full screen kijken te maken. Of je nu 720 in een venster kijkt of full screen de noodzakelijke bandbreedte blijft gelijk.
Efficiënt goed geprogrammeerde software houdt rekening met de resolutie waarbinnen een beeld wordt afgespeeld. Het heeft weinig zin om een 1080 stream in te zetten indien beeld niet full screen bekeken voor een deel van het beeldscherm wat niet eens de helft is, of niet eens een kwart van de benodigde data. YouTube houdt daar bijv. wel degelijk rekening mee. Ik mag hopen dat de software van Telfort van vergelijkbare algoritmen gebruik maakt?
Reputatie 1
Badge +1
Een lagere kwaliteit heeft weinig met full screen kijken te maken. Of je nu in 720 in een venster kijkt of full screen de noodzakelijke bandbreedte blijft gelijk. Zo ook bij 1080 of dit nu in een klein venster of full screen wordt gekeken maakt voor de nodige bandbreedte geen verschil.

@Alex wat gebeurt er als je de kwaliteit op laag zet? Ik verwacht eigenlijk hetzelfde dit komt op mij over als een software issue.

Dat zeg ik toch, zal zo ff testen.
Een lagere kwaliteit heeft weinig met full screen kijken te maken. Of je nu 720 in een venster kijkt of full screen de noodzakelijke bandbreedte blijft gelijk. Zo ook bij 1080 of dit nu in een klein venster of full screen wordt gekeken maakt voor de nodige bandbreedte geen verschil.

@Alex wat gebeurt er als je de kwaliteit op laag zet? Ik verwacht eigenlijk hetzelfde dit komt op mij over als een software issue. Het is mij enkel niet goed duidelijk waar de schoen wringt. De eigenlijk site de browser software of je graphische kaart.
Reputatie 1
Badge +1
Ik heb bij instellingen de kwaliteit op Hoog staan, dus dit is bij klein en groot. Is hetzelfde als bij YouTube op 1080 zetten en in een klein venster kijken. Misschien zou het kunnen maar het lijkt mij sterk.
Reputatie 8
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Dat zie je bij YouTube filmpjes ook wel.
De bandbreedte voor de aangeboden stream in "HD" kwaliteit (YouTube) kan te traag zijn om een stream in stand te houden. Schakel je terug naar een veel lagere kwaliteit, is die wel voldoende.

Reageer