beantwoord

Juist ISRA aansluiting?

• 27 juni 2018
  • TV
  • 3 reacties
  • 87 keer bekeken

Hallo,

Ik wil graag een abonnement bij jullie afsluiten. Alleen nu hoorde ik over de ISRA aansluiting en ben ik op speurtocht gegaan in mijn meterkast. Kunnen jullie mij vertellen of dit de juiste aansluiting is?

Er lijken 2 aansluitingen te zitten. Van het linkse grijze pijpje zijn de kabels doorgeknipt, deze zal niet werken. Aan het rechtse grijze pijpje zitten 2 dunne grijze kabels waarvan 1 is doorgeknipt en de andere verdwijnt achter het kastje van het glasvezel.

Is deze aansluiting geschikt voor een Telfort abonnement? Ik hoor het graag. Bedankt alvast!

Groeten Eline
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 28 juni 2018, 09:51

Hoi Elinevb, welkom op het Forum. 🙂 Nu begrijp ik dat je graag een abonnement bij ons wilt afsluiten. Je bent van harte welkom. Nu ben je op zoek naar het aansluitpunt. Deze zie ik zitten, dat is inderdaad zoals gezegd het glasvezelkastje. Daar op zal de verbinding geleverd gaan worden. Niet meer op koper, glasvezel is namelijk sneller en stabieler dan een koperverbinding. Via de webshop kun je de abonnementen zien. Mocht je liever telefonisch contact willen om de mogelijkheden te bespreken, dan mag dat ook via 0800-1707.

Bekijk reactie

3 reacties

Heel makkelijk die beide isra's mag je vergeten indien aanwezig zullen alle providers een enkeling uitgezonderd hun diensten alleen via glasvezel aanbieden. Dat gezegd hebbende als de isra nog verbonden is met een wijkkast kan ook zo internet worden geleverd hoewel ik zelf zou zeggen niet doen.

Bij de postcodecheck op de website zal je de melding te zien krijgen in de lijn van: op uw adres is glasvezel beschikbaar we zullen onze diensten zo aanbieden.......etc
Via onderstaande link kan je het verschil in maximaal haalbare snelheid via beide systemen terugvinden. Bij glasvezel zal 524Mb staan bij dsl is dit lager.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Als er glasvezel beschikbaar levert Telfort niet meer over koper.
Ook al is het beschikbaar, en vraagt de klant erom.
Prijs 50/5 over koper is identiek aan prijs 50/5 via glasvezel.
Mogelijk dat een andere provider nog wel over koper levert.

Via deze link kan je zien wat Telfort op jouw adres kan leveren.
https://internetshop.telfort.nl
Reputatie 8
Badge +9
Hoi Elinevb, welkom op het Forum. 🙂 Nu begrijp ik dat je graag een abonnement bij ons wilt afsluiten. Je bent van harte welkom. Nu ben je op zoek naar het aansluitpunt. Deze zie ik zitten, dat is inderdaad zoals gezegd het glasvezelkastje. Daar op zal de verbinding geleverd gaan worden. Niet meer op koper, glasvezel is namelijk sneller en stabieler dan een koperverbinding. Via de webshop kun je de abonnementen zien. Mocht je liever telefonisch contact willen om de mogelijkheden te bespreken, dan mag dat ook via 0800-1707.

Reageer