beantwoord

iTV werkt nog steeds niet goed

• 4 juli 2016
  • 19 reacties
  • 340 keer bekeken

Badge
In het afgelopen weekend was het weer bijna onmogelijk om op een normale manier tv te kijken , problemen begonnen meestal rond 20.00 uur 's avonds.
Ik heb vanaf vrijdag avond geturfd hoe vaak ik een stilstaand/ haperend beeld heb gehad,
Vrijdag 21.00 - 21.45 33x tijdens voetbal
Zaterdag 21.00 - 21.45 31x tijdens voetbal
Zondag 21.00 - 21.45 28x tijdens voetbal
Inde laatste 2 maanden is er al een monteur langs geweest, kon niets vinden omdat de problemen zich alleen 's avonds voordoen, alle app. is inmiddels vervangen inclusief alle kabels.
Overdag kan ik gewoon ITV kijken geen problemen.
de laatste 3 wkn ging het redelijk tot goed, vrijdag middag een spontane reboot gehad( internetsnelheid ook een stuk lager) voor de reboot had 82 Mbps na de reboot 72 Mbps. de reboot vond plaats na een TR 069 attack,
Ik neem vandaag contact op met Canal digitaal om daar misschien een tv abbo.. af te sluiten
icon

Beste antwoord door tarzey2014 2 augustus 2016, 12:44

Hoi Fred,

Excuus voor de late reactie. Ik heb direct een verzoek uitgezet om de lijn te laten monitoren door KPN. Zodra hier iets over bekend wordt, koppel ik dit aan je terug.

Bedankt voor je begrip.

@ Michael,
Ik dacht die is op vakantie, ITV doet het redelijk goed, minder dan 10 onderbrekingen op een avond, internet snelheid nu boven 75mbit:$
Ik wacht nog even tot het moment dat Apple de nieuwe iPhone ten doop houd, als er te weinig veranderd zeg ik mijn abt. bij T- Mobile op, en neem dan een abt. bij telfort
grtz Fred
Bekijk reactie

19 reacties

Reputatie 8
Badge +16
TR 069 is de communicatie tussen jouw modem en de server van Telfort. Op welke wijze is de decoder aangesloten op jouw modem?
Badge
Met UTPkabel
Reputatie 8
Badge +16
Ook al eens een reset uitgevoerd op de decoder, terug naar fabrieksinstellingen. Dat mis ik nog even in je verhaal.
Daarnaast welke decoder heb je?
Badge
hoi Tuut - Tuut

Ik heb diverse malen modem gereset en de fabrieks instellingen en ook de de settopbox, maar geen verbetering de problemen doen zich alleen s avonds voor.
Ik hem de Experia v8, en settopbox Arcydyan HMB2260 v2
Reputatie 8
Badge +16
Oke, laatste vraag, voordat ik het stokje doorgeef aan webcare, hoe is je decoder aangesloten op je TV? SCART of HDMI. Al eens een andere poort op je TV gebruikt....?
Badge
ik gebruik een HDMI kabel en ook andere poorten op de tv geprobeerd, maar het is toch vreemd dat de problemen zich overdag niet voordoen en alleen s avonds op zowel HD als SD
Reputatie 8
Badge +2
Hi Tarzey,

Opmerkelijk dat de problemen maar aan blijven houden, ondanks alle inspanningen. Aangezien je aangeeft dat het overdag goed lijkt te werken, geeft dat aan dat het goed kán werken en dat er hoogstwaarschijnlijk niets mis is met de apparatuur bij jou op locatie. Het geeft eerder aan dat er ergens in het 'buitentraject' iets niet helemaal in orde is. Kun je aangeven of de internetsnelheid/stabiliteit op het moment van het haperende beeld, ook te wensen over laat? Het bevestigt in dat geval de vermoedens. KPN zal dan een langdurige meting moeten starten om dit goed in kaart te kunnen brengen.

Ik zie je reactie met belangstelling tegemoet.
Badge
Hoi Michael,
Ben blij dat je het op pakt, ik zal zodra de problemen beginnen een screenshot maken van het modem, wat me ook opvalt is het hoge getal voor CRC download
Badge
Badge
@Michael,
goedemorgen,

Ik heb gisteravond bijgehouden heb rond 21.00 de tv aangezet en rond 23.00 uit gezet de teller van CRC Download liep snel op, en kon ook zien dat de teller omhoog lieg na een hapering stilstaand beeld.
ik hoop dat je hier wat mee kunt, het radio gedeelte was gisteravond voor het eerst ook slecht haperend geluid
Reputatie 8
Badge +2
Hi Tarzey,

Bedankt voor de terugkoppeling. Dit dient inderdaad opgepakt te worden. Om dit goed uit kunnen zetten heb ik je 06-nummer nodig. Wil je deze naar mij sturen in een privébericht? Na ontvangst pak ik het verder voor je op.

Bedankt!
Reputatie 8
Badge +2
Hi Tarzey,

Bedankt voor de gegevens. De internetverbinding zelf ziet er niet echt stabiel uit. Dit is vermoedelijk de oorzaak van het haperende beeld. Waar is het modem op aangesloten? En, hoe lang is de kabel van het modem naar dit aansluitpunt? Ook zou ik graag een foto willen zien van de 'staat van dit aansluitpunt'. Zou je deze eens bij kunnen voegen?

Met wat meer informatie kan ik doelgerichter te werk gaan.

Alvast bedankt.
Badge
Hi Tarzey,

Bedankt voor de gegevens. De internetverbinding zelf ziet er niet echt stabiel uit. Dit is vermoedelijk de oorzaak van het haperende beeld. Waar is het modem op aangesloten? En, hoe lang is de kabel van het modem naar dit aansluitpunt? Ook zou ik graag een foto willen zien van de 'staat van dit aansluitpunt'. Zou je deze eens bij kunnen voegen?

Met wat meer informatie kan ik doelgerichter te werk gaan.

Alvast bedankt.

Goedemorgen Michael
Excuses voor de late reactie, ik was het afgelopen weekend niet thuis, maar nu mijn reactie.
Het modem is niet aangesloten op het punt waar de KPN lijn mijn huis binnenkomt, maar op de aansluiting in de huiskamer.
Een tijdje geleden had ik een monteur van Gidion??( spelling)over de vloer, deze heeft toen met kunst en vlieg werk het modem rechtstreeks aan gesloten op het KPN punt, dit maakte geen verschil in de waardes, gisteravond was het beeld rond half 10 redelijk slecht, maar beter als de afgelopen wkn ??.
bijgaand 3 foto's

met vriendelijke groet,
Tarzey
Reputatie 8
Badge +2
Hi Tarzey,

Heel vreemd dat TV niet goed werkt, terwijl de aansluiting wel in orde lijkt. Ik zet dit voor je uit bij de klantenservice. Zij zullen dit verder voor je oppakken en je hierover benaderen. Laat je het mij weten als je meer weet?

Bedankt!
Badge
Hi Tarzey,

Heel vreemd dat TV niet goed werkt, terwijl de aansluiting wel in orde lijkt. Ik zet dit voor je uit bij de klantenservice. Zij zullen dit verder voor je oppakken en je hierover benaderen. Laat je het mij weten als je meer weet?

Bedankt!

Hallo Michael,

Heb afgelopen vrijdagavond een monteur gehad, tijdens zijn bezoek heeft het probleem zich niet voorgedaan, hij heeft alle verbindingen hier in huis gecontroleerd, niets gevonden.
De monteur zei dat ik moest vragen om een lijn monitoring door KPN, nu heb ik hier mijn hoop op gevestigd.
Vrijdag na het bezoek weer een aantal x stilstaand beeld gehad, zaterdag avond was het weer raak div. x stilstaand beeld gehad en geluid dat niet te verstaan was.
Voor ik het vergeet afgelopen vrijdag 1x reboot van de settopbox gehad en ook van de experia een reboot gehad toeval??
met vriendelijke groet

Tarzey
Fred (Tarzey)
Badge
@ Michael,
ik heb nog steeds niets gehoord van jouw over hoe het nu verder gaat, ik word erg erg flauw van om niet ongestoord tv te kunnen kijken.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Fred,

Excuus voor de late reactie. Ik heb direct een verzoek uitgezet om de lijn te laten monitoren door KPN. Zodra hier iets over bekend wordt, koppel ik dit aan je terug.

Bedankt voor je begrip.
Badge
Hoi Fred,

Bedankt voor je begrip.

@ Michael,
Ik dacht die is op vakantie, ITV doet het redelijk goed, minder dan 10 onderbrekingen op een avond, internet snelheid nu boven 75mbit:$
Ik wacht nog even tot het moment dat Apple de nieuwe iPhone ten doop houd, als er te weinig veranderd zeg ik mijn abt. bij T- Mobile op, en neem dan een abt. bij telfort
grtz Fred
Reputatie 8
Badge +2
Hi Fred,

Da's goed nieuws! Fijn om te horen dat je tevreden bent. Uiteraard ben ik zeer gestemd door te lezen dat je ook gaat overstappen naar Telfort Mobiel. Heb je al eens gekeken naar de mogelijkheden van CombiVoordeel?

Ik denk je dat je er veel plezier aan zult beleven. 🙂

Reageer