Itv werkt niet meer

• 21 maart 2013
  • 24 reacties
  • 4871 keer bekeken

Badge
Ik heb sinds vorige week dinsdag een haperende verbinding. Heb een nieuw kastje gekregen devolo, maar dat maakt geen verschil.

De storing is gekomen nadat onze buren ook itv van KPN hebben gekregen met de devolo kastjes.

Een aantal keren gebeld met de helpdesk, maar die komen iedere keer met hetzelfde verhaal, resetten en dan moet het weer werken. Heel even doet dat het ook, maar na een half uur is het weer ruk. Mijn vermoeden zegt dat er iets mis is met de verbinding.

Kunnen jullie misschien eens kijken wat er aan de hand is? Overigens is de verbinding ook ineens een stuk lager. Van 10mbit naar 8.

24 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Kun je eens inloggen op je modem http://192.168.1.254 gebruikersnaam admin wachtwoord 1234 en op eerste pagina pijltje aanklikken de de gegevens die aan de rechterkant staan hier posten
Badge
Interface Status Rate
ADSL WAN Up 10012/904 kbps
LAN 1 Down N/A
LAN 2 Down N/A
LAN 3 Down N/A
LAN 4 Up 100Mbps
WLAN Up 300Mbps
3G Disabled N/A

Het lag in eerste instantie aan de buren, maar de haperingen blijven.

Ik ga nu de ontvanger opnieuw opstarten en de software verwijderen. Hoop dat het daarmee over is. Verbinding is wel hoog genoeg.
Badge
Volgens mij werkt het nu weer even. 

Nu zit ik nog met het volgende probleem, ik kan op geen enkele manier bij de interactieve tv opties komen. Niet via mijn tv en ook niet via mijntelfort. Dit heb ik ook 2 keer telefonisch aangegeven en ik was wel even benieuwd hoe dat er nou voor staat. Als ik inlog kom ik namelijk niet verder en als de heren aan de telefoon inloggen zitten ze met hetzelfde probleem. 

Kan iemand mij hier laten weten hoe dat ervoor staat?
Badge +1
Interface Status Rate
ADSL WAN Up 10012/904 kbps

Je upload is 904kbps.
Dat doet mij vermoeden dat er toch iets mis is met je aansluiting.
Heb je het modem met bijgeleverde kabel direct aangelsoten op je isra punt?
Dat zou wel zo moeten.
Indien bovenstaande zo is dan kijk eens naar je isra punt.
Er kan ook een los contact inzitten (of de ader is niet schoon).
Badge
Ja daar had ik hem wel altijd, maar vandaag heb ik hem verplaatst. Denk dat er een kabeltje niet goed is. Isra punt kan het niet aan liggen die is net nieuw aangelegd

Ik heb het idee dat de verbinding af en toe hapert. Dat gaf een van de heren aan de telefoon aan. Maar waar dat in zit? Of in huis of onderweg ik weet het niet.
Reputatie 8
Badge +18
Ik raad je toch aan om het modem vlakbij je ISRA punt neer te zetten en als je dat gedaan hebt wil dan een  foto van het ISRA punt plaatsen, dit vraag ik omdat als iemand van webcare  Telfort dit ook gast vragen
Badge
Heb hem er nu weer naast gezet, maar dat verandert niets aan de upload snelheid. 

We hebben sinds september een nieuwe aansluiting omdat onze buren KPN hadden en intern bij KPN de lijnen waren verwisseld. Dus er zijn hele nieuwe lijnen aangelegd. We hebben dus zo;n nieuwbouw isra punt. Nooit aan gezeten of losgehaald. (Vertel het maar even, foto maken is wat lastig nu)
Reputatie 8
Badge +18
Bedoel je deze (zie bijlage)rood omcirkeld
Badge
Ja inderdaad, die hebben wij ook. Overigens werkt de tv nu wel goed, iig sinds ik hem weer bij het isra punt heb gezet. Geeft nog wel steeds een upload van 904 aan. 
Reputatie 8
Badge +18
Ik heb hier een upload van 1032 kbps dus dat is ietsjes meer, maar ook niet meer dan ietsjes.
Nu eens afwachten hoe je iTv zich gaat houden de komende dagen.
Je kunt nog eens inloggen op je modem en dan maintenance,diagnostic,dsl line en dsl line status en dan het gedeelte hier posten t/m attainnabel
Badge
TV probleem is denk ik opgelost, dus hieronder de dsl line status. 

Current Firmware Version: V3.11(TUE.5)-2_20130307
DSL version information: 5.4.4.4.0.1
DSL near end inventory information:
nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNTD SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.4.4.4.0.1 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F1CC5D4E8B3E28 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(05,00,04,00,4C,01,04,00)

DSL far end inventory information:
nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=IKNS SystemVendorID=0000 VersionNumber= SerialNumber=00000000000000000000000000000000 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,01,00,00)

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 18 db
attenuation upstream: 17 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 38 db
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 904 kbps
interleaving delay upstream: 0.25 ms
impulse noise protection upstream: 0.1 symbols
current rate downstream: 10012 kbps
interleaving delay downstream: 0.75 ms
impulse noise protection downstream: 1.2 symbols
attainable rate upstream: 0 kbps
attainable rate downstream: 10876 kbps
Reputatie 8
Badge +18
Je hebt inderdaad een download van 10 Mbps en als je 2 tv's aan hebt en nog wilt internetten en misschien telefoneren dan heb je niet veel over en dan is dat schokken wel verklaarbaar.
B.v. een HD zender neemt al 8 Mb en Sd zender 4 Mb.

We wachten het even af, maar als het weer voorkomt en hardnekkig is trek dan maar de bel en dan moet moderator Henk er eens naar kijken, veel plezier verder met je verbinding en de move naar het ISRA punt heeft kennelijk toch goed geholpen.
Badge +1

attainable rate upstream: 0 kbps

Dat is een vreemde reading............
Volgens mij moet de upstream toch wel 1024kbps zijn in jouw situatie.
Lagere waarden duiden vaak op een foutieve aansluiting.
Dat kan zijn te lange kabels, geoxideerde contacten, plastic nog op de binnen ader.
Maar het kan ook buitenshuis liggen.
In-house kan je zelf nog eens nakijken.
Reputatie 8
Badge +18
Die staat bij mij ook op  0 dorus en de current rate upstream staat bij mij op 1032, dus dat zal wel goed zijn.
Badge +1
Die staat bij mij ook op  0 dorus en de current rate upstream staat bij mij op 1032, dus dat zal wel goed zijn.

Vreemd.
Zou dat te maken kunnen hebben met de lage upstream waarde dan?
Bij mij staat "attainable rate upstream: 15951 kbps" (let niet op de grote maar gewoon dat er een waarde staat 🙂 ).
En ik dacht dat bij een "attainable rate downstream" van 10000 kbps toch wel 1024 upstream mogelijk zou moeten zijn.
Wat is jou downstream dan Jimny? 
Reputatie 8
Badge +10
Er zitten wat verschillen tussen de readings van de ZyXEL modems.
De ADSL modem (P-2601HN) wijkt op details af van de ADSL/VDSL modem (P-2812HNU).
De topicstarter en jimny lijken een P-2602HN te hebben.
Badge +1
Hmmmm.
Voor itv heb je toch een P-2812HNU nodig dacht ik.
Reputatie 8
Badge +10
Hmmmm.

Dat klopt, het gaat me ook ook om de verschillen in de modems.

Als je alleen ADSL en VoIP telefonie bestelt krijg je normaliter een 2601, als je iTV erbij bestelt krijg je een 2812.
Ongeacht je verbindingssnelheid of dat je een ADSL of VDSL-verbinding hebt.
Badge +1
Oke dan had ik het toch goed.
Mijn opmerking over een vreemde reading van attainable upstream waarde van 0 gaat over de DSL Line status van de topic starter.
En die meldt in de topic titel "itv werkt niet meer".

Hij moet dus een 2812 hebben en toch een attainable upstream waarde van 0.
Verwarrend.
Reputatie 8
Badge +18
Heb toch echt de P2812 en mijn downstream is 15008 kbps en heb adsl 2 plus en geen vdsl 
Reputatie 8
Badge +10
Heb toch echt de P2812 en mijn downstream is 15008 kbps en heb adsl 2 plus en geen vdsl 

Oke... dat is dus een uitzonderingsgeval... 😉
Reputatie 8
Badge +16
current rate upstream: 904 kbps

Deze upstream lijkt toch niet helemaal goed. Dit zou gewoon boven de 1000kbps moeten zijn. In sommige gevallen wordt dit verzoorzaakt door problemen met de aansluiting thuis. Dus het modem is misschien toch nog niet helemaal goed aangesloten of er is een probleem met het isra-punt.

Als ik me goed herinner heb ik tijdens de ITV-pilot met een 2601 meegedaan. De 2812 was toen nog niet geoptimaliseerd voor ADSL.

Iedereen krijgt blijkbaar de 2812

Inderdaad... Telfort heeft een tijdje de 2812 alleen uitgeleverd voor VDSL omdat het modem minder goed werkte op ADSL. Maar dat is inmiddels in de firmware opgelost en tegenwoordig krijgt elke nieuwe abonnee de 2812.
Badge
Heren, bedankt dat jullie er zo druk mee zijn!

De tv werkt weer naar behoren en internet hebben we geen problemen mee. Dus die upstream snelheid zal ik wel mee kunnen leven denk ik.

Overigens zat het probleem in de devolo kastjes. De buren (1 huis gesplitst) hadden sinds de problemen bij ons ook van die kastjes. Die stoorden op elkaar. Wellicht een idee voor telfort om dit mee te nemen in de vragen. Had me een boel gebel naar jullie toe bespaard. Buren hebben hem nu bedraad aangesloten en nu werkt het bij ons weer.
Badge +1
Fijn dat het weer werkt lindanna.

Overigens zat het probleem in de devolo kastjes. De buren (1 huis gesplitst) hadden sinds de problemen bij ons ook van die kastjes. Die stoorden op elkaar. Wellicht een idee voor telfort om dit mee te nemen in de vragen. Had me een boel gebel naar jullie toe bespaard. Buren hebben hem nu bedraad aangesloten en nu werkt het bij ons weer.

Goede tip!
Hopelijk pakt webcare dit op.

Wat betreft je upstream zou ik dat toch in de gaten houden.
Mocht je problemen krijgen met je internet kijk dan toch eens naar je isra punt en hoe dat aangesloten is.
Denk daarbij aan:
Zo kort mogelijk aansluiten op het modem (bijgeleverde kabel).
Schoongemaakte kabel ader (deze zijn ooit nog geplastificeerd en maken dan slecht contact).
Los contact.

Bedankt voor je terugkoppeling!

Reageer