Itv werkt boven niet

• 3 april 2013
  • 13 reacties
  • 4039 keer bekeken

Badge
Dag,

Sinds gisteren heb ik Itv van Telfort. Netjes aangesloten. Mijn internet werkt. Mijn Itv beneden ook. Die van beneden zit op Ethernet 4.
Boven heb ik ook Itv (met kabel). Echter krijg ik hier geen signaal. Lampje van Ethernet 3 brandt wel.
Heb boven 2 kabels getrokken, 1 voor mijn Itv en 1 voor internet. Echter krijg ik geen beeld (soms wat schokkerig geluid, maar dat is alles)

Wie o wie kan mij helpen..?!

MVG Leon.

13 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Dag,

Heb boven 2 kabels getrokken, 1 voor mijn Itv en 1 voor internet. Echter krijg ik geen beeld (soms wat schokkerig geluid, maar dat is alles)

Wie o wie kan mij helpen..?!

MVG Leon.

Als je de stekker van de TV-ontvanger boven even 10 seconden uit het stopcontact haalt en weer terugsteekt wordt de software opnieuw geladen.
Dit wil nogal eens helpen.

Heb je eerder wel signaal/beeld gehad en de pincode kunnen invoeren..?
Reputatie 8
Badge +16
Je geeft aan dat je 2 kabels boven heb, komen deze kabels ook fysiek van beneden vandaan en zitten deze in poort 1/2 (Internet) & poort 3 ITV.
Al geprobeerd om de kabels om te wisselen om draadbreuk uit te sluiten.
Badge
Heb de stekker er nog niet uit gehad om de software te herladen. De installatie procedure doet 'ie gewoon zoals het hoort (pincode etc invoeren). Als er beeld dient te komen krijg ik zwart scherm.

Heb alle kabels al verwisselt met elkaar. Internet werkt, 4 brandt (tv beneden, werkt ook). 3 brandt, maar geen beeld boven.
Badge
Kijk eens op welke snelheid het modem intraint (http://192.168.1.254  user:admin pw:1234) en kijk of het meer is dan 8 mbit. Elke interactieve tv eist 4mbit voor SD kanalen.

Is de TV aangesloten met een scart-kabel of hdmi-habel? Probeer ze allebei eens.

Zie je op de display van de STB wel het nummer van de zender die opstaat? Of geeft hij daarop een foutmelding? Als hij het nummer van de zender aangeeft, zie je dan bij het zappen tussen zender wel de minigids onder in beeld staan (zender en programma dat nu bezig is)?
Reputatie 8
Badge +10
Aanvragen voor iTV op verbindingen onder 10 Mbps worden door Telfort niet in behandeling genomen.
Boven 10 Mbps wordt ook nog afgewogen of de lijn goed genoeg is voor een (eventuele) tweede TV-ontvanger omdat dan HD weer niet mogelijk is.
Badge
Zeker, maar stel dat de snelheid op lokatie niet overeen komt met de schatting van de postcodecheck... door slechte bekabeling of roest op de aders. Dan kun je het wel bestellen maar zal de tv niet werken.
Badge
De STB geeft wel het nummer van de zender aan. Geeft geen foutmelding. Minigids zie je niet. De tv is aangesloten met een hdmi kabel.
Ik zal morgen de internet snelheid even checken, zit nu op m'n werk..

Ben er ook bang voor dat m'n internet snelheid (boven) niet genoeg is.. Reageer morgen weer.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Badge
Probeer de tv eens aan te sluiten met de scart-kabel in plaats van de hdmi. Of een andere hdmi kabel scoren bij de Action voor 2 euri. Sommige hdmi kabels zijn om 1 of andere reden niet compatible met sommige tv's.

Internet boven zal niet langzamer zijn dan internet beneden, die utp-kabels kun je probleemloos 100 meter leggen zonder verlies van signaal (mits het een beetje kwaliteit kabel is).
Badge
Zal mijn hdmi kabel van mijn ps3 eens gebruiken. Kijken of dat verschil maakt.
Kabels zijn nieuw getrokken en naar mijn weten van kwaliteit. Dus dan zou je inderdaad zeggen dat er geen verschil zou moeten zijn.

Voel me soms een N00b.. haha.
Badge
Nou.. het één en ander geprobeerd.

- andere hdmi kabel werkt niet
- scart kabel gebruikt werkt niet
- adapter uit stopcontact werkt niet
- internet snelheid geeft 54,0 Mbps

minigids werkt wel, je ziet de zenders ook, echter geen beeld.
Reputatie 8
Badge +10
Misschien is de TV-ontvanger niet in orde.
Wissel deze eens met de ontvanger die beneden staat.
Badge
Je zult 't niet geloven. Ik denk zet vanochtend de ontvanger even aan (wellicht doet hij het) en prompt heb ik beeld boven!

Heel vreemd.
Reputatie 1
Badge
TV ontvangers eens wisselen, misschien is er een defect.

Reageer