ITV problemen tijdens kijken van oa. voetbal

• 27 januari 2012
  • 5 reacties
  • 2135 keer bekeken

Hallo,

Ik heb sinds het begin problemen met het kijken van voetbal op mijn TV. De bal is een wazige vlek i.p.v. van een ronde bal. Heb al van alles geprobeerd en vervangen. Modem staat in de woonkamer en de invoer is in de slaapkamer ernaast, daar zit zo'n 3 m kabel tussen.
* Heb de draadloze verbindingsset (was van KPN en is volgens mij dezelfde die Telfort levert, namellijk van het merk Devolo) al vervangen door een zelf geknepen UTP kabel.
* Zelf geknepen UTP kabel vervangen door de bijgeleverde UTP kabel.
* Telefoonstekker en doos vervangen door een dichte doos met RJ11 aansluiting, hierop met de bijgeleverde kabel modem aangesloten.
* Kabel van de invoer vervangen door nieuwe two pair kabel, dus er loopt nu van de invoer rechtstreeks een kabel naar modem, daar zit verder niets meer tussen.

Het enigste wat ik denk dat er nog veranderd kan worden is een nieuwe ISRA laten maken, namelijk een type 2A. Ik woon in een oud huis uit de jaren dertig, maar heb een ISRA type 1A (zie http://klantenservice.internet.telfort. ... nstallatie).aspx) welke in de slaapkamer bevind maar wel tegen een vochtige muur aan de andere zijde is het open trappenhuis. Ik heb internet plus en de resultaten speedtest hedenavond rond 22:30 uur was.
Ping 35 ms
Downloadspeed 13,15 Mbps
Uploadspeed 2,71 Mbps

Wat me ook opvalt op het modem is dat poort 4 waar de ITV op aangesloten is altijd oranje knippert. DSL brand groen.

Wie heeft er een oplossing voor me. Alvast bedankt.

mvg,

Ron

5 reacties

Badge +2
Hallo,
Wat me ook opvalt op het modem is dat poort 4 waar de ITV op aangesloten is altijd oranje knippert. DSL brand groen.
Ron

Oranje lampje bij poort 1,2,3,4 betekent een 100 Mbit verbinding van je modem naar het aangesloten apparaat.
Groen een 1000Mbit verbinding.
De kleur van de lampjes heeft niets met je probleem te maken (zolang dsl lampje maar niet rood wordt 😉
ik ervaar dezelfde problemen. Al weken mee bezig maar geen oplossing. Telfort gaat deze week iets proberen. Ze hebben al aangeboden om alles kosteloos te beeindigen
Verder niemand van Telfort die hier een antwoord op heeft.

mvg,

Ron
Badge +7
Ik mis nog belangrijkere informatie;
Wat voor TV heeft u?
Hoe is de Motorola aangesloten op uw TV? HDMI of SCART?
In het geval van HDMI, staat de Motorola op 480p, 720p of 1080p?
Op welke zender kijkt u voetbal?

Hugo
Hugo,

Ik heb een full HD 3D TV, een LG 47LW4500-ZB, aangesloten met een HDMI kabel op ITV tuner en had hem ingesteld op 1080p25. Maar toen ik dit wijzigde in 1080p50 lijk het probleem verholpen te zijn en kan ik weer normaal voetbal kijken op oa. NED 1. Dus bedankt nog.

mvg,

Ron

Reageer