beantwoord

ITV pakket ontvangen, geinstalleerd met als resultaat > foutmelding 12

• 1 mei 2013
  • 12 reacties
  • 3809 keer bekeken

Beste Forummers,

Ik ben al sinds 2009 telfort internet gebruiker, aangezien ik nooit eerder problemen met de verbinding heb gehad en het internet altijd naar alle tevredenheid heeft gefunctioneerd is het niet nodig gewest om mij aan te melden voor het forum.

tot vandaag! :)

Eerder deze week heb ik het pakket ITV voor 2 tv's ontvangen.
Daar zat in:
2 tv ontvangers
1 draadloze verbindingsset
1 Zyxcel modem/router

Alles is aangesloten zoals in de handleiding beschreven staat. Op dit moment werkt mijn internetverbinding zowel draadloos als bedraad.
Wat niet werkt zijn mijn twee tv ontvangers (router poort 3 + 4)

Ik krijg nl. de foutmelding 12, geen verbinding.
(de draadloze verbindingsset heb ik er tijdelijk even tussen uit gelaten, waar deze wel goed funtioneerde aangezien alle 3 de lampjes oplichtte)

In de brief die ik van telfort heb ontvangen staat dat de oplevering van interactieve tv op 2 mei 2013 gaat geschieden.
Krijg ik de foutmelding 12 doordat het gewoon weg nog niet geactiveerd is? Het internet doet het echter wel?

Alvast bedankt,
icon

Beste antwoord door Henk 2 mei 2013, 14:08

@Jill1985,

Verbinding is fysiek omgezet naar de gewenste lijntype, alleen is het administratieve gedeelte nog niet geheel omgezet/geactiveerd. Dit zal zeer spoedig gedaan worden, nog even geduld dus. :)

Henk
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Als de oplevering van iTV op 2 mei is dan klopt het dat je nu de code f 12 te zien krijgt 
Als de oplevering van iTV op 2 mei is dan klopt het dat je nu de code f 12 te zien krijgt 

Fijn om te horen dat het niet aan mij ligt haha, ik +/- een halve dag bezig geweest, met resetten, opnieuw aansluiten, vloeken nog een vloeken :)

Ik wacht het geduldig tot donderdag af :)

bedankt!
Reputatie 8
Badge +17
Welkom op het forum...

Als je de "dag van de arbeid" (1 mei) niet wíl vieren dan valt 2 mei altijd de dag ná 30 april... 🆒
Reputatie 4
Badge +3
@JII1985,

Welkom op ons forum! Fijn om te lezen dat je nog niet eerder gebruik hebt hoeven te maken van het forum vanwege weinig tot geen problemen. :)

De oplevering staat inderdaad op 02-05-2013 en vanaf morgen zul je dus gebruik kunnen maken van de Interactieve televisie!

Veel plezier er vast mee!

Henk
De oplevering staat inderdaad op 02-05-2013 en vanaf morgen zul je dus gebruik kunnen maken van de Interactieve televisie! Veel plezier er vast mee! Henk

Hmm het is vandaag 02-05-2013, en krijg helaas nog steeds te zien dat ik geen verbinding heb.

Gaat zo'n verbinding niet om 02-05-2013 00.00uur actief? 😕

Toch niet pas aan het eind van de dag 23:59uur ;) haha
Reputatie 8
Badge +16
Doe even een reboot van het modem, herstart daarna zonodig de decoders door de stekker er voor 30 seconden uit te halen.
Doe even een reboot van het modem, herstart daarna zonodig de decoders door de stekker er voor 30 seconden uit te halen.

Bedankt voor je reactie, :D

De stappen die je voorschrijft heb ik reeds eerder uitgevoerd zonder het gewenste resultaat. :(
Wellicht is de lijn voor interactieve televisie nog niet geactiveerd, ik heb immers het befaamde activerings mailtje nog niet ontvangen?

Wel vaag, in de brief staat tot echt 2-mei, zoals Henk-Telfort bevestigd :)

Ik ben toch niet gek?! :rolleyes:
Badge
Geduld is een schone zaak.

Het is nog een 12 uur 2 mei, wie weet wordt de schakelaar omgezet om 15.00 uur.

Als het vanavond 23.59 nog niet werkt, zou ik me pas zorgen maken 🙂
Reputatie 4
Badge +3
@JII1985,

Omzetting van de lijn kan de gehele (werk)dag plaatsvinden. :)

Henk
@ themart  & Henk - Telfort

Ik begrijp het, ik wacht het vandaag gewoon af :o

Misschien is het een tip aan het Telfort communicatie team, om in het vervolg in de brieven gericht aan de klant de datum na de dag te vermelden waarop de activering reeds heeft plaatsgevonden.

Dus in mijn geval bijv; activering zal plaatsvinden op 2-05-2013 (deze datum niet communiceren naar de klant)
in de brief zal staan uw abonnement zal geactiveerd zijn op 03-05-2013

Zo voorkom je ongeduldige klanten zoals ik 😃
Reputatie 4
Badge +3
@Jill1985,

Verbinding is fysiek omgezet naar de gewenste lijntype, alleen is het administratieve gedeelte nog niet geheel omgezet/geactiveerd. Dit zal zeer spoedig gedaan worden, nog even geduld dus. :)

Henk
@Jill1985, Verbinding is fysiek omgezet naar de gewenste lijntype, alleen is het administratieve gedeelte nog niet geheel omgezet/geactiveerd. Dit zal zeer spoedig gedaan worden, nog even geduld dus. 🙂 Henk

Bedankt Henk!

Ik heb geduld 🙂

Reageer