beantwoord

ITV op Windows 10

• 8 augustus 2015
  • 30 reacties
  • 5581 keer bekeken

Hallo,
Heb altijd met plezier Tv gekeken op PC met windows7.

Sinds kort is Windows10 op pc geinstalleerd mara kan via Edge (browser van W10) geen ITV kijken, Silverlight wordt niet ondersteund door Edge.
Via de browser InternetExplorer kom ik wel op de site, kan opnamelijsten zien etc.
Alleen het "tv-beeld" blijft hangen op Loading.

Is dit een probleem van Windows10, of is er iets anders mis?

N.B. Op tablet werkt ITV nog steeds naar behoren.
icon

Beste antwoord door Enterprise 10 augustus 2015, 20:57

@Adijos

Dit Silverlight-probleem (in Internet Explorer) kan worden veroorzaakt door een corrupt cachebestand met de naam 'mspr.hds'.

Dit bestand blijft achter op je PC ondanks het verwijderen en/of opnieuw installeren van Silverlight.
Om het corrupte bestand te verwijderen en een nieuw onbeschadigd bestand te installeren doe je het volgende:

1: Sluit je internet browser(s) af.
2: Verwijder de map 'PlayReady' (met daarin het bestand mspr.hds) die staat in 'C:\ProgramData\Microsoft\PlayReady\ (Verborgen mappen).
3: Verwijder Silverlight.
4: Installeer opnieuw Silverlight, bij voorkeur de meest recente versie.
5: De (lege) map 'PlayReady' wordt opnieuw aangemaakt.
6: Start je Internet browser en check of iTV Online weer goed werkt (de iTV online player maakt zelf een nieuw bestand 'mspr.hds' aan in de 'PlayReady' map.
Bekijk reactie

30 reacties

Reputatie 8
Als Edge Silverlight niet ondersteunt zul je wat anders moeten.
Kijk of je met Firefox webbrowser Silverlight kunt installeren.

Windows 10 zal beslist een aantal aanloop- en kinderziektes hebben die nog gecorrigeerd moeten worden. Ik heb al meer foutmeldingen erover gelezen.
Babylonia, bedankt voor de tip. Maar Firefox geeft zelfde probleem, en Google ondersteunt Silverlight sinds kort niet meer.
Zal wel afwachten worden tot Telfort en/of windows dit verhelpt.
Reputatie 1
Badge +1
Ik gebruik gewoon IE11 in windows 10 met silverlight en dat werkt perfect.
Reputatie 1
Badge +1
bewerkt en kan gewist worden.
Reputatie 8
Badge +10
@Adijos

Dit Silverlight-probleem (in Internet Explorer) kan worden veroorzaakt door een corrupt cachebestand met de naam 'mspr.hds'.

Dit bestand blijft achter op je PC ondanks het verwijderen en/of opnieuw installeren van Silverlight.
Om het corrupte bestand te verwijderen en een nieuw onbeschadigd bestand te installeren doe je het volgende:

1: Sluit je internet browser(s) af.
2: Verwijder de map 'PlayReady' (met daarin het bestand mspr.hds) die staat in 'C:\ProgramData\Microsoft\PlayReady\ (Verborgen mappen).
3: Verwijder Silverlight.
4: Installeer opnieuw Silverlight, bij voorkeur de meest recente versie.
5: De (lege) map 'PlayReady' wordt opnieuw aangemaakt.
6: Start je Internet browser en check of iTV Online weer goed werkt (de iTV online player maakt zelf een nieuw bestand 'mspr.hds' aan in de 'PlayReady' map.
Super Enterprise. Alle stappen doorlopen en zit nu weer lekker tv te kijken op de PC.
Heel erg bedankt. 😃
Reputatie 8
Badge +10
Super Enterprise. Alle stappen doorlopen en zit nu weer lekker tv te kijken op de PC.
Heel erg bedankt. :D

Graag gedaan en veel kijkplezier..! 😃
Reputatie 1
Ik heb silverlight verwijderd zoals beschreven, maar itv online werkt nog niet. Ik krijg nu de melding silverlight activeren, als ik dat doe, wordt nu toestaan gevraagd (plug in). Als ik dat heb gedaan kom ik bij KPNP: Het systeem is niet beschikbaar, er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het nogmaals door uw internetbrowser te sluiten en heropenen. Nadat ik dit gedaan heb krijg ik weer hetzelfde resultaat. Ik heb Firefox gebruikt
(Medion P7818 Notebook MD 99095)
Reputatie 1
Ik heb silverlight verwijderd zoals beschreven, maar itv online werkt nog niet. Ik krijg nu de melding silverlight activeren, als ik dat doe, wordt nu toestaan gevraagd (plug in). Als ik dat heb gedaan kom ik bij KPNP: Het systeem is niet beschikbaar, er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het nogmaals door uw internetbrowser te sluiten en heropenen. Nadat ik dit gedaan heb krijg ik weer hetzelfde resultaat. Ik heb Firefox gebruikt (Medion P7818 Notebook MD 99095)
Reputatie 8
Zie volgende draad:
https://forum.telfort.nl/interactieve-tv-digitenne-268/beeld-stopt-op-mijn-tablet-56627/index1.html#post493421

Belangrijk gegeven:
Heb voor de gelegenheid de laatste versie FireFox, Chrome en Silverlight geïnstalleerd. Na installatie van Silverlight moet men mogelijk de cache van de browsers een keer leegmaken, en in ieder geval ook de computer opnieuw opstarten.
Reputatie 1
Bovenstaand heb ik gedaan. Nu wordt mijn thuisnetwerk niet herkend.
Abonneenummer en pincode worden niet gevonden.
Reputatie 8
Als je thuisnetwerk niet eens herkend wordt na een herstart van een computer is er van alles mis, wat niets met iTV te maken heeft of Silverlight. Breng eerst die algemene computerzaakjes goed op orde.
Hilca
Ga eerst even na of ITV van telfort wel mogelijk is op genoemde Tablet. Niet alle merken hebben licentie van Telfort. Op de sites van Telfort is dit heeel lastig te vinden.
Reputatie 8
Tablet?

Het gaat bij @Hilca om een Medion Notebook (met Intel processor en Windows als OS).
http://www.zdnet.be/review/146552/aldi-laptop-medion-akoya-p7818-md-99095/
http://aldi.medion.com/md99095/nl/?refPage=aldi

Licentie heb je als je via WiFi (of bekabelde verbinding) connectie hebt met je thuisnetwerk, en achterliggend dan verder met internet en daarmee met je eigen Telfort internet account. Daar is de iTV licentie op gebaseerd. Welke PC, notebook of tablet je daar voor gebruikt is niet echt waar het om gaat. Als je maar connectie hebt met internet via je eigen internet account thuis.

Extern werkt het ook, als je thuis een VPN-server hebt geïnstalleerd, en je met een tablet of notebook elders connectie legt via VPN met het thuisnetwerk.

Je kunt echter maar op 5 verschillende apparaten tegelijkertijd voor iTV zijn aangemeld.
Als je boven dat aantal komt kun je een apparaat uit de aangemelde lijst van apparaten halen, en daarvoor in de plaats een ander apparaat kiezen.
Reputatie 8
Badge +10
Tablet?

Licentie heb je als je via WiFi (of bekabelde verbinding) connectie hebt met je thuisnetwerk, en achterliggend dan verder met internet en daarmee met je eigen Telfort internet account. Daar is de iTV licentie op gebaseerd. Welke PC, notebook of tablet je daar voor gebruikt is niet echt waar het om gaat. Als je maar connectie hebt met internet via je eigen internet account thuis.

Ondanks dat het hier inderdaad geen tablet betreft doelt Adigos met 'licensie' op de mogelijkheid van bepaalde merken tablets om de iTV app van Tefort te kunnen gebruiken.
Er zijn nogal wat tablet-uitvoeringen waarop de app gewoonweg softwarematig niet wil werken en dat heeft dus niets te maken met een achterliggende netwerklicensie.
De oorzaak ligt gewoon bij de ontwikkelaars van de tabletsoftware.

Extern werkt het ook, als je thuis een VPN-server hebt geïnstalleerd, en je met een tablet of notebook elders connectie legt via VPN met het thuisnetwerk.

Je hebt niet altijd een VPN-verbinding nodig om extern te kunnen kijken naar iTV online, als je op een locatie bent waar een Telfort verbinding/netwerk aanwezig is kan je inloggen met je eigen abonnementsnummer en pincode.
Dit werkt uiteraard niet met netwerken van andere providers.
Reputatie 8
Er zijn nogal wat tablet-uitvoeringen waarop de app gewoonweg softwarematig niet wil werken en dat heeft dus niets te maken met een achterliggende netwerklicensie.
De oorzaak ligt gewoon bij de ontwikkelaars van de tabletsoftware.

Maar is wel erg verwarrend als antwoord op de vraag van @Hilca, die geen tablet gebruikt, maar een notebook onder Windows waar geen aparte apps voor zijn ontwikkeld zoals bij Android of iOS, en je gebruik maakt van de reguliere web browsers onder Windows, en een algemene media-plugin (Silverlight).

Gebruik je de apart ontwikkelde app voor bijv. < Android > of < iOS > om die op een Android of iOS tablet te draaien, gebeurt het inderdaad regelmatig dat er problemen zijn. Maar er worden tussendoor zeker ook bug-fixes ontwikkeld, waarna het erna wel weer kan werken.
Kijk naar het draadje waar ik eerder naar verwees, en dan met name < DEZE reactie> en eerstvolgende reactie eronder.

Overigens kan iTV zeker ook wel onverwachte problemen geven.
Ik heb nog eens geprobeerd op mijn "Windows" PC in twee verschillende browsers te kijken naar iTVonline:
http://telfort.itvonline.nl/

Ik moet daarbij nu inloggen, waar eerder de connectie "automatisch" tot stand kwam.
Maar ik kom nu helemaal niet ingelogd, ik kom telkens opnieuw bij de optie om in te moeten loggen.
Maar mogelijk heeft dat te maken dat het maximaal aantal apparaten dat is geregistreerd is bereikt en wisselingen van apparaten die men doorneemt eveneens een bepaald maximum heeft per maand?
(Afgelopen weken heb ik nogal eens geëxperimenteerd met verschillende set-ups).

Op mijn Android tablet (en smartphone) kan ik evenwel wel direct iTV online bekijken met de daarvoor speciaal ontwikkelde Telfort app. Vanuit elders met een Ziggo internet aansluiting, met een VPN-connectie naar mij thuis.
Reputatie 1
Als je thuisnetwerk niet eens herkend wordt na een herstart van een computer is er van alles mis, wat niets met iTV te maken heeft of Silverlight. Breng eerst die algemene computerzaakjes goed op orde.

Naar mijn idee zou dat niet het geval kunnen zijn, daar eerder wel automatisch mijn abonneenummer en pincode gevuld werden en alleen Silverlight niet gestart werd. Of waar moet ik dan aan denken?
Voor de volledigheid, alleen uit het feit dat itvonline mijn abonneenummer en pincode niet vulde concludeerde ik dat itvonline mijn thuisnetwerk niet herkend. Mijn laptop wel, die doet het gewoon. Op mijn tablet werkt het wel.
Reputatie 8
Mijn laptop wel, die doet het gewoon. Op mijn tablet werkt het wel.
Als je verder wel gewoon internet contact hebt, heb je in ieder geval wel gewoon contact met je thuis-netwerk.
De informatie die je eerder gaf, weersprak dat.

Of Silverlight actief is kun je achter komen door het progje op te zoeken, en te kijken welke eigenschappen ervan worden weergegeven.

Wat tabs verder:

Nog een tabje verder. (Je ziet dat HBO Go hier ook is geactiveerd).

Reputatie 1
Mijn laptop wel, die doet het gewoon. Op mijn tablet werkt het wel.
Als je verder wel gewoon internet contact hebt, heb je in ieder geval wel gewoon contact met je thuis-netwerk.
De informatie die je eerder gaf, weersprak dat.

Of Silverlight actief is kun je achter komen door het progje op te zoeken, en te kijken welke eigenschappen ervan worden weergegeven.

Wat tabs verder:

Nog een tabje verder. (Je ziet dat HBO Go hier ook is geactiveerd).

tabje Toepassingsopslag: alleen https://telfort.itvonline.nl/

Wat nu te doen om de andere ook te krijgen?
Reputatie 8
tabje Toepassingsopslag: alleen https://telfort.itvonline.nl/

Wat nu te doen om de andere ook te krijgen?

Bij HBO Go inloggen en je daar tevens registreren als je tenminste HBO in je TV-pakket hebt, anders heeft dat geen zin.

Onder Windows werkt HBO Go hier wel. Met < de juiste app > onder Android en dan op mijn telefoon, werkt het ook. Maar zeer matige kwaliteit stream. Op mijn tablet werkt de app in het geheel niet.
Maar gezien de lage waardering en opmerkingen van gebruikers bij Google Play voor die app, weet je eigenlijk al genoeg.
Reputatie 1
Ik heb geen HBO. Enig idee waarom itvonline niet werkt?
Reputatie 8
Nee, geen idee.

Je zou ook nog Google Chrome als browser kunnen downloaden.
Die maakt ook gebruik van Silverlight op de achtergrond.
Voor beide browsers geldt, probeer eerst met het voorvoegsel "http://"
Onder https moet je voor Microsoft Explorer toestemming geven voor de versleutelde verbinding.
Chrome accepteert dat niet.
Reputatie 1
Hij doet het nu in chrome met http en handmatig abonnementscode en pincode invullen.
Niet ideaal, maar het werkt. Bedankt!
Reputatie 8
Het heeft wat voeten in aarde gehad, maar het is in ieder geval een bruikbare oplossing.
Ik vermoed dat er in Firefox dan toch ergens een discrepantie zit met mogelijk andere plugins, wat moeilijk te achterhalen is, waardoor het daar nu niet gaat.
Misschien simpel maar als leek de nieuwe gratis windows 10 update geinstalleerd; ik had windows 7,

Op het nieuwe menu windowsexplorer vastgemaakt aan itv online(of andersom) en perfect tv online
van Telfort op mn windows 10 pc, welke kennelijk dus tijdelijk op explorer 10 of 11 zit ipv edge.

Op de windows 7 versie had ik silverlight geinstalleeerd.

Simpel uitgelegd, maar het werkt.

Reageer