Itv op laptop, geen beeld

• 3 april 2013
  • 9 reacties
  • 3532 keer bekeken

Badge
Sinds een half jaar ongeveer hebben wij Itv van het alles in 1 pakket van telfort, op zich prima. Ware het niet dat ik al een paar weken geen beeld krijg op de laptop. Nu had ik bijna een nieuwe laptop gekocht omdat alles zo traag was, blijkt het internet ontzettend sloom te zijn. Kan dat iets te maken hebben met de verbinding van Itv op de laptop? Op de tv werkt alles prima, geen problemen, erg tevreden mee.

9 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Kan dat iets te maken hebben met de verbinding van Itv op de laptop?

Nee, iTVOnline komt net als een andere stream binnen op je laptop en het beeld wordt door Silverlight (net zoiets als Flash) op je scherm getoverd.

Op de tv werkt alles prima, geen problemen, erg tevreden mee.

De stream die je via je TV-ontvanger binnen krijgt staat los van iTVonline, TV en internet hebben beiden een eigen VLAN.
Badge
Geef eens wat meer informatie over het slome internet, welke snelheid haal je op www.speedtest.net (minder betrouwbaar met wifi) en welke snelheid haalt het modem?

Als je op je laptop de itv-online pagina opent, zie je dan bovenin staan "ingelogd met abbo nummer xxxx"? En, deed hij het tot een paar weken wél op je laptop?

De itv-online website is best een zware website, op sommige computers moet je wel een minuutje laden.

Dit weekend zijn er een paar storingen geweest maar die zijn alweer voorbij..
Badge
Geef eens wat meer informatie over het slome internet, welke snelheid haal je op www.speedtest.net (minder betrouwbaar met wifi) en welke snelheid haalt het modem?

Als je op je laptop de itv-online pagina opent, zie je dan bovenin staan "ingelogd met abbo nummer xxxx"? En, deed hij het tot een paar weken wél op je laptop?

Tot een paar weken geleden (weet niet precies hoelang, want we gebruiken het eigenlijk niet zo vaak) deed ie het wel. Het haperde wel af en toe, dan bleef het beeld hangen en ging het geluid gewoon verder.
Er staat nog steeds dat ik ingelogd ben met abonneenummer, ik kan de zenders ook veranderen maar er komt gewoon geen beeld.

Wat betreft internet snelheid, 5.22mbps downloadsnelheid en 1.03 mbps uploadsneldheid...
Reputatie 8
Badge +16
Welke versie van Internet Explorer en Silverlight heb je geinstalleerd staan
Badge
Wow, dat houdt niks over! De tv vraagt 4mbit, en de tv-stream voor de laptop nog eens 1mbit. Heb je dat getest met speedtest.net of zijn dat de snelheden zoals ze in het modem staan? Speedtest.net is namelijk niet zo betrouwbaar via de wifi
Reputatie 8
Badge +16
Log eens in op je modem via http://192.168.1.254 user admin en ww 1234
Ga rechtsonder naar Maintenace - Diagnostic vervolgens tabblad DSL Line.
Midden onder zit de knop DSL Line Status, druk daar op en post de output uit het scherm even tot regel FEC far end: hier op het forum
Badge
Dat heb ik met die speedtest gedaan, via wifi inderdaad.
De versies van internet explorer en silverlight? Geen flauw idee, waar zie ik dat?

En voor tuut-tuut:

t Firmware Version: V3.11(TUE.5)-2_20130307
DSL version information: 5.4.8.0.0.6
DSL near end inventory information:
nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNT SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.4.8.0.0.6 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F1B0B2DC57B990 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,07)

DSL far end inventory information:
nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=IKNS SystemVendorID=IKNS VersionNumber=6.7.1.6.8IK00501 SerialNumber= SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,00)

noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 1 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 26 db
loop length is 1724m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 1380 kbps
interleaving delay upstream: 8.75 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate downstream: 21532 kbps
interleaving delay downstream: 18.25 ms
impulse noise protection downstream: 4.0 symbols
attainable rate upstream: 1488 kbps
attainable rate downstream: 23092 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 7 days, 17:02
CodeViolations near end: 355
FEC near end: 1710337258
CodeViolations far end: 17
Reputatie 8
Badge +16
Internet Explorer - Links boven Help - Over Internet Explorer laat zien welke versie
Silverlight start ITV online rechtermuisknop op het scherm Silverlight - ook daar zie je dan de versie
Badge
Sorry voor deze late reactie, internet explorer is versie 9.0.8112.16421 en silverlight 5.1.20125.0

Reageer