ITV op android toestel

• 10 mei 2013
  • 8 reacties
  • 1743 keer bekeken

Badge
Na zolang wachten werkt het nog steeds NIET. En ITV blijft vaak hangen terwijl het netwerk niet belast is op zo een moment of zelfs wanneer alles behalve de tv uit is dat internet gebruikt.... Gaat er no een oplossing komen voor itv op android en krijgen wij een antwoord op het vast blijven hangen van itv? Thx

8 reacties

Badge
Misschien moet je even info geven welk toestel je in bezit hebt, merk/type, Android versie etc.

Op mijn Touchpad (officieel WebOS van HP), met custom Android rom werkt de Telfort app aardig goed. Op de Lenovo A2109 van m'n ouders ook. Op de Samsung Galaxy 10.2 van m'n zus ook.

Zo nu en dan blijft een kanaal hangen/slaat hij uit, maar simpel kanaal wisselen en het draait rustig door.

Hoe vaak blijft de app hangen per uur/dag op jouw apparaat?
Badge
Dat was sowieso niet nodig omdat ze officeel ondersteund zijn.
HTC sensation z710e
Archos G9 80 Turbo 16GB
Sony experia S
Badge
Het blijft wel zo'n beetje bijna iedere week een stuk of 4 keer hangen. Kanaal veranderen werkt niet. En netwerk is dan niet belast. En op android werkt het nu ook al maanden niet meer. En sinds vandaag problemen met skype call quality staat altijd op low(rood) en als ik dan iemand bel dan laggt het heftig.
Badge
Tja, als je weet dat ze niet officieel ondersteund zijn.... Het is lastig om alle merk/type tablets/smartphones te ondersteunen. Je kan een ondersteunde custom rom proberen te flashen op een van je apparaten.

Mijn touchpad heeft dus een custom rom dat geript is van een of andere algemene Samsung tablet die wel ondersteund wordt. En werkt het dus ook op mijn 'exotische' tablet.

Wat bij Ziggo weer niet wil, die ziet dat mijn rom officieel niet op mijn apparaat thuis hoort, daar wil de app niet lopen en geeft de melding dat de Ziggo app niet draait op een gemodificeerd apparaat.

Wat heeft Skype call quality te maken met Telfort....
Badge
Wat een onzin de app heeft gewerkt tot na de update. Het heeft niks te maken met de rom. En mij apparaat is WEL ondersteund zoals ik zeg. En wat betreft skype, ik heb verbindings problemen sinds ongeveer 4 dagen. En stja msn is weg dus zit nu met deze troep.

Dus ja wat ik probeer te zegge is dat er alweer iets mis is met de verbinding waardoor skype en itv op mijn android apparaat niet werkt.

Voor de duidelijkheid, ook NIET op een computer dus.

Dat itv probleem hebben we nu al meer dan 1 maand bijna 2 over een paar dagen. En wat doet telfort? Volgensmij niks hoor. Reset ik mijn router werkt alles weer heel even en dan weer niet. Volgende dag, reset en helemaal niks. Alles werkt behalve skype, en itv op android. En ook vaak dat itv op ons samsung tvtje gewoon lag spikes heeft en blockjes door het beeld en blijft hangen. En dat is vaak want wij kijken bijna nooit tv. Alleen af en toe jn de avond. En ik zal het nogmaals zeggen er draaid GEEN torrents of andere gekke onzin dat het netwerk weg drukt op dat moment!!!!!!

Zucht......
Badge
Combinatie van ik gedeeltelijk niet goed gelezen, jij niet helemaal duidelijk uitgelegd.

Ik laas 'niet ondersteund', maar je schreef 'niet nodig' en 'officieel ondersteund'. Heb ik per ongeluk samengetrokken. De apparaten zijn dus wel officieel ondersteund door de app volgens wat men aangeeft. Ik heb na de update van de app voor Android overigens geen opmerkbare veranderingen waargenomen. Niet op mijn eigen tablet met custom ICS rom, niet op mijn ouders hun tablet met stock ICS rom. Heel soms slaat een zonder even vast, maar zender wisselen lost het zoals ik al aangaf dan ook wel direct op.

Afgezien daarvan, nu is je verhaal duidelijker, daar je spreekt over dat je problemen ondervindt met meerdere services zoals Skype, en je weet dat het aan je eigen verbinding ligt lees ik in je laatste post. Het is dan ook niet perse de android Telfort app lijkt het, omdat e.e.a. ook niet op je PC werkt.

Als je de router reset werkt het heel even en dan weer niet. Wellicht verstandig om gewoon een vervangende router aan webcare hier te vragen? Het lijkt er namelijk op dat gezien je problemen zowel met de Telfort TV app, Skype en zelfs iTV allemaal terug te leiden zijn naar iets in de verbinding/modem. Daarnaast kan je webcare mogelijk vragen om een lijncheck vanaf Telfort richting je modem.

Op welke snelheid traint je modem in trouwens als je in de webmodule kijkt?
Badge
Dit krijg ik ook op de tablet/telefoon en op pc zoals je ziet. 
http://i43.tinypic.com/2ztksg8.png
Kan het nog eens proberen maar waarschijnlijk zal weer alles 'in orde' zijn.
ADSL WAN Up 17024/1032 kbps
Badge
17Mbit moet voldoende zijn voor minimaal 1 HD stream op de normale iTV tuner/8Mbit, en wat ander gebeuren zoals online TV via tablet, skype, bellen over IP, surfen en zelfs wat downloaden etc.

Wellicht zit het niet in de snelheid, maar toch in de stabiliteit van het signaal. Alhoewel, als er instabiliteit van het modem wordt waargenomen in je verbinding met Telfort, zal deze steeds lager gaan intrainen op snelheid totdat het signaal stabiel is. Gezien je 17Mbit, lijkt me dit nog niet het geval. Kan dus zijn dat je router wat brak is, maar dat kan alleen Telfort zien.

Met name omdat je aangeeft dat het na een reset van je modem/router het weer even goed werkt.

Reageer