beantwoord

iTV ontvanger start niet op met aangesloten switch

• 20 november 2018
  • 3 reacties
  • 85 keer bekeken

Hallo,

Ik plaats dit bericht namens een vriend van mij wiens moeder klant is bij Telfort.

Dit is de thuissituatie:
In de meterkast, bij de voordeur, hangt het modem. De slaapkamer zit direct boven de woonkamer aan de kant van de voordeur. In de meterkast, bij het modem hangt een van de homeplug adapters en in de slaapkamer de andere. Aan de homeplug adapter in de slaapkamer zit een switch aangesloten en vanuit die switch zit er weer een kabel van ongeveer 10 meter naar de interactieve ontvanger.

De interactieve ontvanger zegt dat deze geen verbinding kan maken en blijft hangen bij 85% in het opstartproces. Ik heb dit een paar keer geprobeerd en ook met een aantal andere UTP kabels van dezelfde lengte. Ik heb vervolgens gekeken of de televisie, die ook een UTP aansluiting heeft, het ook niet deed op dezelfde kabels maar die pikte de verbinding juist wel op.

Wat is hier aan de hand?

Admin: Titel van je topic aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 22 november 2018, 12:34

Hoi Niels, leuk dat je ons forum gevonden hebt, welkom! 🙂 Wat fijn dat je een vriend hiermee helpt, ik denk graag met jullie mee.
Wat voor homeplug adapters zijn er aangesloten, en branden de lampjes zoals het hoort? Ik ben eerst ook benieuwd of de tv-ontvanger die boven staat het wel doet, als je die switch er tijdelijk tussenuit haalt? De lengte van die kabel is geen probleem, als het een ethernet Cat5 kabel is. Ook goed om te weten dat de internetverbinding op de televisie het met dezelfde kabel wel doet.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi Niels, leuk dat je ons forum gevonden hebt, welkom! 🙂 Wat fijn dat je een vriend hiermee helpt, ik denk graag met jullie mee.
Wat voor homeplug adapters zijn er aangesloten, en branden de lampjes zoals het hoort? Ik ben eerst ook benieuwd of de tv-ontvanger die boven staat het wel doet, als je die switch er tijdelijk tussenuit haalt? De lengte van die kabel is geen probleem, als het een ethernet Cat5 kabel is. Ook goed om te weten dat de internetverbinding op de televisie het met dezelfde kabel wel doet.
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @Niels1997 ,
De switch dient het IGMP-protocol te ondersteunen voor IPTV, zoals bijv. de Netgearswitch in de webshop van Telfort.
Reputatie 8
Badge +11
Goedemorgen Niels, ik heb nog geen nieuw berichtje van je voorbij zien komen, ik hoop dat alles is gelukt met de tv-ontvanger, switch en homeplug adapters. Laat het gerust weten als je hulp gebruiken kan.

Reageer