beantwoord

iTV Online werkt niet

• 31 maart 2016
  • 19 reacties
  • 1738 keer bekeken

Badge
Hoe start ik iTV Online in Windows 10 alles blijft knipperen
icon

Beste antwoord door peetnas 3 april 2016, 11:35

Google Chrome browser gebruik ik altijd maar ineens stopte iTV-online.
Wat kan ik het beste doen Windows10 opnieuw installeren....?

De oplossing gevonden:
Ik had de verkeerde Chrome Versie op mijn PC 32 bit in plaats van 64 bit kom maar op het idee met al automatische downloads.

De iTV werkt weer prima in IE en Chrome
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Heb je de Silverlight plugin geinstalleerd..?
Die is nodig om in Windows naar iTV-online te kunnen kijken...

https://www.microsoft.com/silverlight/
Reputatie 1
in chrome werk het sinds enige tijd zonder gerommel met plugins 🆒

https://google.nl/chrome
Badge
Ja Silverlight plug-in geïnstalleerd het vreemde is dat ik geen berichten zie dat andere iTV kijkers in 2016 last van hebben .
Reputatie 8
Badge +19
Welke browser gebruik je..?
Zoals Mr.Vdvelde al terecht opmerkt, probeer het eens met de Google Chrome browser, hiermee werkt het ook zonder plugins.

N.B. dat je geen meldingen ziet van andere gebruikers komt omdat deze blijkbaar geen probleem hebben hiermee.
Een probleem met iTV-online is vaak een combinatie van de gebruikte browser en plugins, en fouten in het Windows besturingssysteem.
Badge
Reputatie 8
Badge +16
Hallo peetnas, werkt iTV Online wel als je een andere browser gebruikt?
Badge
Wat ik ook probeer IE Firefox Chrome itv online start niet op zelfs Windows 10 opnieuw geïnstalleerd.
Heeft u een oplossing Stephen wat ik het beste kan doen..?
Reputatie 8
Badge +19
Post verwijderd...
Badge
Waarom geeft u dit antwoord Post verwijderd
Reputatie 8
Badge +19
Waarom geeft u dit antwoord Post verwijderd
Omdat ik je vraag niet goed had gelezen, en mijn reactie dus heb teruggetrokken.

Ik heb ook geen oplossing voor je, ik neem aan dat je de meest recente versie van Silverlight hebt geinstalleerd.
Daarnaast heb je een nieuwe Windows-installatie gedaan dus daar lijkt me het probleem ook niet in te zitten.
Badge
Oké maar weet u dan een andere oplossing...?
Reputatie 8
Badge +19
Oké maar weet u dan een andere oplossing...?
Zoals ik in mijn reactie hiervoor al zei, ik heb hier geen oplossing voor.
Je installatie voldoet aan alle voorwaarden, en daarnaast is Silverlight voor Chrome niet eens nodig.
Badge
Bedankt ik zoek verder.
Hoeveel bezoekers heeft dit Forum....?
Reputatie 8
Badge +19
Bijna 50.000...
Badge
Is dit nog steeds de oplossing

1 jaar geleden gaf u dit antwoord zag ik werk dit ook in Windows 10

Je hebt een nieuwe PC, deze heeft Windows 8.1 aan boord neem ik aan..?
Dan zal het probleem zitten in het ontbreken van .NET Framework 3.5 op je PC.
Windows 8 wordt geleverd met alleen nog .NET Framework 4.5 maar voor sommige toepassingen is de eerdere versie (3.5) nodig.
Deze bevat ook .NET Framework 2.0 en 3.0.
Je kunt probleemloos meerdere versies van .NET Framework op je pc hebben staan.

Ga naar 'Configuratiescherm'/Programma's en onderdelen/Windows-onderdelen in- of uitschakelen'.
Je krijgt dan onderstaand venster te zien.

Klik het vakje voor '.NET Framework 3.5 (Inclusief .NET 2.0 en 3.0.)' aan en klik Oke.
.NET Framework 3.5 wordt gedownload en geïnstalleerd.
Reputatie 1
wat je nog kan proberen onder chrome is naar (update NIET, https, kennelijk heeft kpn de https server incorrect ingesteld) http://telfort.itvonline.nl gaan en dan F12 indrukken, dan krijg je een dev menu, daar kun je onder resources tijdelijke bestanden van dat domein verwijderen door er met je muis op te klikken en del indrukken op je toestenbord (aan gegeven in geel). als je daarna weer F12 en dan F5 indrukt voor een verversen van de site, moet als het goed is telfort je abonummer weer automatisch invullen en de stream inladen.

en met een cmd.exe opdrachtpromp (makkelijk te starten via rechtermuis op je 10logo startmenu, zie 2de plaatje) kun je een tracert telfort.itvonline.nl doen, de waarden moeten dan onder de 125ms blijven, bij voorkeur rond de 30ms over max 8 hops. om te zien hoe goed de verbinding is.

met NET Framework, kijk dan ook of er daarna nog windows updates zijn, maar onder chrome zou het ook zonder moeten werken. hetzelfde geldt voor alle " Microsoft Visual C" versies die je ziet staan, die kun je allemaal verwijderen, als windows het nodig heeft download of vraagt het zichzelf wel weer.
Badge

De oplossing gevonden:
Ik had de verkeerde Chrome Versie op mijn PC 32 bit in plaats van 64 bit kom maar op het idee met al automatische downloads.

De iTV werkt weer prima in IE en Chrome
Reputatie 8
Badge +19
Mooi, toch opgelost... 😉
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden van de oplossing peetnas! Hier zullen andere gebruikers zeker ook iets aan hebben. 😃