beantwoord

iTV Online app werkt niet goed

• 9 augustus 2019
  • 17 reacties
  • 227 keer bekeken

Ik zie dat dit bericht van een jaar geleden is, maar ik kan geen nieuwer bericht vinden. Toch vraag ik me af of ik de enige ben die nog steeds last heeft van storingen in de tv app. Vooral 's avonds. vastlopen, stilstaan, haperen, stilstaand beeld, geluid loopt nog even door maar na enkele minuten gaat de hele app op zwart en moet je hem opnieuw opstarten. Intussen heb ik al 100x de app opnieuw geinstalleerd, telefoon opnieuw opgestart enzovoort, soms zelfs de router ge-reset, niets helpt. Ik heb een iphone 7 met als provider T-mobile. Het probleem is vooral 's avonds (dan is het zeker drukker). Op deze manier heb ik niets aan de app want ik kijk alleen 's avonds laat op mijn mobiel. Overdag en aan het begin van de avond kan ik de tv of de laptop gebruiken. Ik ben normaal niet zo iemand die klachten meldt, ik hoop altijd dat anderen dat voor mij doen en dat het dan achter de schermen wordt opgelost, maar dit duurt nu al zo lang, dat ik het nu echt tijd vond worden om ook eens een keer iets te melden. Of het helpt weet ik niet.....

Admin: reactie afgesplitst naar eigen topic
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 14 augustus 2019, 15:28

Alles lijkt dus geprobeerd, maar zonder succes. Nu wilde ik kijken of ik dit kon gaan melden bij de Technische Dienst. Ik zag alleen dat ik helemaal nog geen gegevens van je heb. Zou je jouw postcode + huisnummer aan jouw Forumprofiel willen toevoegen? Laat je het weten als je dat gedaan hebt, dan kan ik meekijken.
Bekijk reactie

17 reacties

De iphone 7 welk ios? Onder ios 10 wordt niet meer ondersteund.
Hoe sterk is het wifi signaal? Onder 4 Mb heeft de app problemen.
IOS 12.4 en wifisnelheid : ik heb net een test gedaan, ben boven gaan zitten, waar ik altijd tv kijk op de app. De downloadsnelheid op mijn telefoon is volgens de test 31,7. De uploadsnelheid doet er niet toe, of wel? deze is een stuk lager: 12,5
https://www.speedtest.net/
Via deze site of hun ios app
https://www.speedtest.net/apps/ios
Zie bovenstaand bericht. Ik heb de test zojuist al gedaan. Beneden is de uploadsnelheid 95,1 en de uploadsnelheid 291 (groot verschil.... misschien moet ik nog een keer boven gaan testen...)
291 zal 29,1 zijn verder dat prima cijfers ook het verschil boven en beneden klopt wel. Dat is het dan ook niet.
Met deze gegevens zal een Telfort moderator hopelijk iets kunnen.
Vul je profiel zoveel mogelijk aan met je postcode en huisnummer bij overige.

Heb je veel ander apps gelijktijdig actief op de achtergrond whatsapp en dergelijke?
Nee als ik tv kijk zet ik al uit voorzorg alle andere apps uit. En die 291 was het echt! ik heb 3x gekeken maar die wijzer vloog in 1x rond en er stond geen komma. Ik stuur een schermafdruk dan kun je het zien. Ik heb de test nog een keer gedaan voor de foto, is nu iets lager.

Is dit een 100/100 glasvezel aansluiting? Dan kan het kloppen.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Helgaboek, ik lees dat je in de avonden op de bovenverdieping last hebt van van haperend beeld via de app. Dat is irritant, dat begrijp ik goed. Je hebt al de app opnieuw geïnstalleerd, de snelheid is ook meer dan voldoende, dus daar kan het niet aan liggen.

Heb je ook al overdag getest of het dan slecht is? En is het in de avond op de laptop boven ook slecht?
En youtube enz. andere streamingsapps, is daar het beeld wel goed als het via onze app slecht is?
Ik zal het eens uitproberen. Wat ik al wel geprobeerd heb is inderdaad iets anders kijken, en dat haperde nooit. zo keek ik bijvoorbeeld YouTube, netflix, de app van rtl-xl en de app van NPO. Deze draaiden zonder problemen.
Er zit iets in de app of het systeem waar dit signaal vandaan komt.

Er is al vastgesteld op het KPN forum dat deze app via wifi met minder dan 4Mb verbindings snelheid niet goed werkt. Waar andere apps geen problemen geven. Dat is hier het probleem niet.

Ook hier op dit forum genoeg berichten zowel met de app als met de tv ontvanger dat zaken als opnames terugkiijken niet lekker loopt. Waar ook andere streamings diensten en apps van andere providers prima werken.

@Helgaboek wat nog het proberen waard is zet de kwaliteit op gemiddeld of laag.
Dat doe je door te klikken op Profiel-Instellingen-Beeldkwaliteit. Tab wifi

Nog een andere optie om de app zelf uit te sluiten heb je hetzelfde als je op de Iphone via 3g/4g de data verbinding kijkt?
Dank voor de tips maar dit alles had ik al geprobeerd voordat ik op dit forum ging reageren. Ik ben zo iemand die eerst alles zelf probeert op te lossen ..... Kwaliteit instellen op middel en ook op laag maakt geen verschil en op 4g kijken in plaats van wifi dus ook niet.
Dank voor de tips maar dit alles had ik al geprobeerd voordat ik op dit forum ging reageren. Ik ben zo iemand die eerst alles zelf probeert op te lossen ..... Kwaliteit instellen op middel en ook op laag maakt geen verschil en op 4g kijken in plaats van wifi dus ook niet.
Perfect, goed dat dit al is getest, omdat het niet genoemd werd in de startpost leek me dit van belang.
Reputatie 8
Badge +11
Alles lijkt dus geprobeerd, maar zonder succes. Nu wilde ik kijken of ik dit kon gaan melden bij de Technische Dienst. Ik zag alleen dat ik helemaal nog geen gegevens van je heb. Zou je jouw postcode + huisnummer aan jouw Forumprofiel willen toevoegen? Laat je het weten als je dat gedaan hebt, dan kan ik meekijken.
Ik heb ze toegevoegd
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt Helga. Ik wil dan graag verder op onderzoek en het melden bij de Technische Dienst zoals ik al aangaf. Nu wil ik alleen nog graag weten of jouw iPhone het enige apparaat dat problemen geeft? Dat is mij niet duidelijk. Je gaf wel aan eerst op andere apparaten te kijken. Ik ben benieuwd of die ook problemen geven op dezelfde tijdstippen.

En heb je voor mij nog het versienummer van de app? Deze kun je vinden onder de instellingen.
Het is alleen op de iphone, niet op de laptop. En meer apparaten heb ik niet.
Versie van de app stond niet bij 'instellingen' maar bij ' hulp en ondersteuning' in het menu van de app.
versie 6.4.1
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt. Ik heb nu alle informatie aan de Technische Dienst voorgelegd. Zij gaan dit verder onderzoeken. Indien nodig zullen ze nog contact met je opnemen. Mocht ik wat horen, dan zal ik je dat laten weten.

Reageer