beantwoord

iTV gids werkt niet

• 31 augustus 2018
  • 14 reacties
  • 256 keer bekeken

Reputatie 1
De pagina voor de ITV gids via internet werkt niet meer.
Ik krijg een rondje te zien dat een load voor zou moeten stellen, maar de pagina flitst kort alleen het kopje en dan begint het icoontje weer eindeloos door te malen.
Het werkt niet op Chrome en daarom ook niet op Opera.
Evenmin of Cyberfox en Silverlight is al jaren obsolete verklaard.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 3 september 2018, 15:01

Dit maakt het een stuk duidelijker, ik zie inderdaad dat je de nieuwe itv website gebruikt. Deze werkt vooralsnog alleen via Chrome en Firefox. Deze is nog niet compatible met andere browsers. Dit staat wel op de planning.

Ik begrijp ik in ieder geval dat je het deels hebt gevonden door de third party cookies aan te zetten. Het werkt dus via Chrome nu?

De oude site moet nog wel werken in de oudere browsers mits het silverlight ondersteund. In dit topic lees je alles over de nieuwe ITV website.
Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi brnrds, begrijp ik het goed dat als je via de website naar de gids gaat dat het niet werkt? Klopt het? Want deze zou wel in Chrome en Firefox moeten werken. Als het iets anders is, dan wil ik graag eens meekijken, heb je dan misschien een screenshot voor mij? Dan krijg ik een iets beter beeld.
Reputatie 1

Een heel enkel moment kan er stukje van de inhoud of het menu voorkomen maar dan staat hij
weer eindeloos te malen. Boven is op Chrome.
Op Opera is het hetzelfde als op Cyberfox dus werkt evenmin.

Met Opera kan ik nog wel op de oude website terecht.
Met Cyberfox kan dat niet want Silverlight wordt niet meer ondersteund.

Met google Chrome is ook de oude website niet zichtbaar te maken want het menu dat even flitst is veel te kort om ergens iets aan te kunnen klikken (veel minder dan een seconde)

Vreemd genoeg als ik de link van Opera met de oude website naar Chrome kopieer werkt de oude website daar ook???? https://telfort.portal.itvonline.nl

Op Opera krijg ik het onderstaande te zien. Meestal staat hij ook daar eindeloos te malen. De oude wegsite werkt daar nog wel.

Resultaat op Cyberfox

Reputatie 1
Google Chrome.
Met veel moeite is het één keer gelukt om gedurende een fractie van een seconde een deel van het menu te vangen. Verder is het meest gangbare beeld blind en is er alleen een upload cirkeltje te zien.
https://telfort.itvonline.nl/#gids

Onder nog 2e een "geluksshot" met Google Chrome. (zichtbaar 0,1-0,2 sec)

Even terzijde dit is dus de nieuwe opmaak. Net zo saai en inefficient als de huidige app dan komt de andere opmaak op mij veel practischer over.
Reputatie 3
@Bmon Addblockers / Ghostery uitzetten, dan werkt het wel.
Reputatie 1
Neen, adblocker heeft geen invloed. Uitgezet is het niets beter.
Reputatie 1
Probleem is deels denk ik gevonden.
Ik was bezig met Google Chrome en enkele video's via Google drive die ook niet af te spelen waren.
De knoop was dat third party cookies moesten worden ingeschakeld.
(Typisch iets voor Google die de ads door de strot zal drukken en je activiteiten op de voet volgt.)

Overigens werkte dat niet met Opera. Wat minstens merkwaardig is omdat het een verkapte Google Chrome kloon is onder de motorkap.

Met Cyberfox werkt het helemaal niet, ook niet op de oude website want Silverlight wordt niet ondersteund.
Reputatie 8
Badge +11
Dit maakt het een stuk duidelijker, ik zie inderdaad dat je de nieuwe itv website gebruikt. Deze werkt vooralsnog alleen via Chrome en Firefox. Deze is nog niet compatible met andere browsers. Dit staat wel op de planning.

Ik begrijp ik in ieder geval dat je het deels hebt gevonden door de third party cookies aan te zetten. Het werkt dus via Chrome nu?

De oude site moet nog wel werken in de oudere browsers mits het silverlight ondersteund. In dit topic lees je alles over de nieuwe ITV website.
Reputatie 1
Cyberfox heeft denk ik dezelfde opzet als de verouderde Firefox.
Dat werkt dus helemaal niet en de mededeling dat er "binnenkort" een oplossing voor zou komen is fictie want die mededeling staat er al minstens een jaar.
Ik kan dus alleen via Chrome iets doen met die nieuwe site.

Op Opera is alleen de oude website bruikbaar.

Moet wel opmerken dat ik de nieuwe opmaak weinig praktisch vind, omslachtig en traag met zoeken.
Je kunt b.v. niet in een keer een bepaalde zender aanklikken maar moet "bladeren".
De opmaak zoals die via de TV verschijnt is veel sneller en handiger.
Al moet je daar ook schuiven of bladeren door de tijden van de dag.
Maar er zijn minder uren dan zenders op een dag dat gaat dus vlotter.
Het is meer een kwestie van coördinaten indelen als zenders versus uren.
Reputatie 8
Badge +11
Dat zou kunnen, ik heb nog nooit met Cyberfox gewerkt. Je geeft aan dat deze dezelfde opzet als de verouderde Firefox heeft. Dat zou dan verklaren waarom het niet werkt in Cyberfox. Als je de nieuwste versie van Firefox gaat gebruiken, dan moet het zeker werken.
Via Chrome werkt het zeker. Er wordt nu gewerkt om het aantal browsers uit te breiden met in ieder geval IE en Safari.

De feedback die je geeft op de site is belangrijk voor ons. Wij bundelen deze dan ook en zullen zorgen dat deze bij de ontwikkelaars terecht komen. Zij gaan dan kijken naar de mogelijkheden om het een en ander aan te passen. Wanneer het haalbaar is zal het zeker aangepast worden.
Reputatie 1
Voor zover ik weet is Firefox 32 bits?

Cyberfox is 64 bits dus die gebruik ik standaard.
Ik ga dat ook niet mixen want dat wordt gegarandeerd een zootje met profielen.

Zie dat er nu ook een 64 bits versie bestaat van Firefox. https://www.mozilla.org/nl/firefox/new/
Maar ik verwacht evenmin dat die zal werken met Silverlight.
Reputatie 8
Badge +11
Ik durf het niet te zeggen, maar ik begrijp beide uit jouw bericht. Daarbij heb je het over Silverlight. De nieuwe ITV website gebruikt geen Silverlight meer, dat was alleen de oude.
Reputatie 1
Dat had ik ook begrepen maar het is de popup die ik te zien krijg als ik het me Cyberfox probeer.
HTML 5 (?) werkt dus niet blijkbaar niet correct met Telfort, terwijl Youtube wel functioneert met HTML. en ik ook elders geen problemen heb met weergave van video of images*.
*Tenzij dus dat 3e cookiemonster.

Op Opera nieuwste versie (55.0.2994.44) zoals eerder gesteld werkt de nieuwe opmaak evenmin. Daar moet dus ook de oude website voor worden aangeklikt.

Misschien heeft het iets te maken met de THEOplayer?
Reputatie 8
Badge +11
Dat is wel apart. Wellicht komt dat omdat de nieuwe ITV site niet compatible is met Cyberfox. Het is geen HTML5 uit mijn hoofd maar java geloof ik.

Het klopt in ieder geval dat Opera nog niet werkt. Onze website is voor deze browser nog niet geschikt. Of deze nog geschikt wordt daarvoor durf ik zo niet te zeggen, ik weet wel dat ze deze nog geschikt gaan maken voor Safari en Internet Explorer. Tot die tijd kun je in die browsers de oude website gebruiken.

Reageer