beantwoord

ITV: foutmelding F12; eerder wel werkend

• 11 april 2013
  • 4 reacties
  • 1972 keer bekeken

Sinds 2 april heb ik het alles in 1 pakket (30/3) met interactieve TV. Op die datum is mijn internetsnelheid aanzienlijk omhoog gegaan en kreeg ik een VDSL signaal i.p.v. ADSL (heb ik kunnen constateren in het modem).

Op dat moment heb ik interactieve TV ook tijdelijk aangesloten met een kabel dwars door de woonkamer; het werkte! Ondanks dat mijn snelheid nog bleef hangen op het 'startprofiel' 20/2. Ik was dus tevreden. De tijdelijke kabel maar weer verwijderd totdat ik een nieuwe kabel kon trekken onder de vloer door.

J.l. dinsdag 9 april kreeg ik een drietal SMS-jes van Telfort dat mijn internetaansluiting opgeleverd was en dat ITV zou werken. Huh?! 2 april was alles toch al werkend en opgeleverd? Verder heb ik geen problemen gehad met internet en telefonie; modem is (dacht ik) niet herstart.

Wat schetst mijn verbazing; toen ik gisteren met mijn nieuw getrokken UTP kabel de interactieve TV weer aansloot om alles definitief rond te maken: constant een melding F12 (geen verbinding thuisnetwerk) van de Motorola ontvanger!

Ik heb gisteren het modem daarom dus maar opnieuw opgestart/gereset met een paperclip in het gaatje achterop (jammer, want de DLM had de snelheid na 5 dagen nog niet richting 30/3 opgehoogd), vanacht heeft de combinatie constant aangestaan (wellicht nieuwe firmware in de nacht?), maar geen verandering.

Ik heb ook al een aantal andere UTP kabels geprobeerd overigens (de meegeleverde waarmee alles op 2 of 3 april wel werkte en ander van één meter. Hiermee staat de ITV ontvanger nu permanent aan in de meterkast. Uiteraard heb ik de ITV-ontvanger al wel tien keer geprobeerd opnieuw te herstarten door de stroom er tenminste 30 seconcen af te halen.

Volgens mij ben ik nu aan het eind van mijn mogelijkheden; graag hulp van webcare of anderen! Hieronder de statusgegevens uit mijn modem. Alvast bedankt!

Update: snelheid zoals jullie hieronder kunnen zien naar 27/3. Verder helaas geen wijzigingen...
====================================================================================

noise margin upstream: 29 db
output power downstream: 0 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 21 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 15 db
loop length is 691m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 3080 kbps
interleaving delay upstream: 2.75 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 27008 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.8 symbols
attainable rate upstream: 14361 kbps
attainable rate downstream: 60337 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 11:02
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 0
FEC far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2
icon

Beste antwoord door engelsejohn 11 april 2013, 16:00

Ja, was vergeten te vermelden, maar heb altijd poort4 gebruikt (staat ook in handleiding). Daarnaast heb ik in het modem ook poort3 al eens 'aangemeld' voor ITV en deze geprobeerd. Geen verschil. 

Zojuist ITV-ontvanger ook eens zonder netwerkkabel aangezet(herstart). Dan krijg ik een F11 foutmelding. Daarna weer bedraad aangesloten; weer een F12.........

Itv is waarschijnlijk later opgeleverd.

Indien je naast internet en bellen ook itv afneemt van Telfort.

Moet je voor itv gebruik maken van poort 4 (1e tv) en poort 3 (2e tv) van het modem (alleen poort 1 en 2 zijn dan geschikt voor internet).

Wist je dat?

Bekijk reactie

4 reacties

Badge +1
Moet je voor itv gebruik maken van poort 4 (1e tv) en poort 3 (2e tv) van het modem (alleen poort 1 en 2 zijn dan geschikt voor internet).
Wist je dat?
Ja, was vergeten te vermelden, maar heb altijd poort4 gebruikt (staat ook in handleiding). Daarnaast heb ik in het modem ook poort3 al eens 'aangemeld' voor ITV en deze geprobeerd. Geen verschil. 

Zojuist ITV-ontvanger ook eens zonder netwerkkabel aangezet(herstart). Dan krijg ik een F11 foutmelding. Daarna weer bedraad aangesloten; weer een F12.........

Wist je dat?
Helaas een verkeerde knop gebruikt waardoor topic 'beantwoord' lijkt, maar dat is zeker niet het geval; ITV werkt nog altijd niet.

Zeer graag ook een reactie van Webcare (Henk of Hugo)!
Snelheid inmiddels opgehoogd naar 32/3. 

ITV ontvanger/decoder blijft echter F12 medling geven, ook na (ik blijf het proberen) diverse resets ITV ontvanger/decoder en Huawei modem (via paperclip, maar ook via web-interface. Ik moet dan weer inloggen met 1234 en nieuw wachtwoord opgeven dus ik neem aan dat het modem al zijn instellingen kwijt is....)

Overigens: toen ITV 2 of 3 april werkte heb ik ook abbonee nr. en PIN-code moeten intoetsen. E.a. moet toen toch gewoon opgeleverd zijn geweest? Anders werkte het op dat moment niet zou je zeggen.

Kan dit alles te maken hebben met een 'dubbele oplevering' (want SMS-jes op 9 april "ITV is opgeleverd)? Of is mijn ITV ontvanger/decoder (nu al?) stuk?

Reageer