beantwoord

ITV boven werkt niet meer

• 26 september 2015
  • TV
  • 19 reacties
  • 633 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren aangezien het telfort team mij vanaf dag 1 al in de steek laat!!.

Vanaf de dag dat ik overgestapt ben heb ik op diverse fronten al klachten en het liefst zou ik de overstap ongedaan maken.
(verkeerd ingelicht in de winkel over zenders die ik absoluut niet kwijt wilde en overstap is verkeerd geregeld waardoor ik voor dubbele
kosten ben komen te staan. helaas heeft telfort hier allemaal geen boodschap aan!!!)

Echter nu heb ik ineens sinds een aantal dagen geen itv meer op mijn tv boven...

Hij doet het vanaf dag 1 en sinds van de week krijg ik een melding zender niet beschikbaar..
paar x gereset en dan doet hij het weer even maar binnen de kortste keren valt hij weer in storing.

Nu zit de tv boven achter een switch TL SG105 (wat ook volgens de telfort shop geen probleem zou zijn)
heeft dit er mee te maken??? want als ik de kastjes van boven en onder wissel valt hij boven ook weer uit
dus ligt het niet aan het kastje.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen zodat alles weer naar behoren functioneert

Mvg Natasja
icon

Beste antwoord door Stephen 28 september 2015, 19:35

Beste Nasafaja, ik zie dat je vanochtend contact heb gehad met de klantenservice en dat deze jou een lange netwerkkabel hebben opgestuurd. Laat je even weten wanneer je deze hebt ontvangen? Alvast bedankt!
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Welk type modem heb je in gebruik?
Beste Tuut-Tuut,

De experia box v8

mvg Natasja
Reputatie 8
Volgens diverse reacties op het forum zou niet elke switch foutloos werken met IP-TV.
Maar dat is misschien ook afhankelijk van een oudere propositie, zie o.a.:
https://forum.telfort.nl/glasvezel-285/installatie-switch-raak-zenders-kwijt-51541

Met een Experia Box V8 heb je voor 2 TV's in principe nog geen switch nodig.
LAN-poort 3 + 4 van de ExperiaBox zijn bedoeld voor TV, LAN-poort 1 + 2 voor internet.
Reputatie 8
Badge +16
De switch mag alleen maar gebruikt worden als deze is aangesloten op poort 3 of 4 en over dezelfde switch geen internetverbinding wordt gedeeld met de ITV decoder boven. De switch die je hebt ondersteund het gebruik van Vlan's namelijk niet. Hierdoor weet je modem niet of er een ITV signaal of een internet signaal vanaf het modem verstuurd moet worden.
Zodra je dus vanaf de switch een computer en ITV aan hebt staan snapt je modem niet meer wat voor een soort signaal deze moet sturen.

Overigens is het wel zo dat Telfort bezig is om deze aparte scheiding uit de configuratie te halen waardoor het gebruik van een switch geen probleem meer zal opleveren. Je kan even kijken welke versie je van de firmware op je modem hebt zitten, dit kan je vrij simpel doen door naar http://192.168.2.254/ te gaan. Midden onderaan de bladzijde staat iets van 02.00.132v*** of 02.00135v*** Laat even weten welke versie je hebt. Mogelijk kan dit simpel worden opgelost.
Hoi

onder aan de pagina staat 02.00.132v***

Mvg Natasja
en hoe bedoel je dat er geen internet verbinding word gedeeld

Ik heb namelijk gewoon tv kunnen kijken terwijl mijn kids aan het gamen waren op de pc of ps:?
Reputatie 8
Badge +16
En toch is dat wel degelijk het probleem, je modem kan niet over 1 en dezelfde poort internet en ITV doorsturen, zoals je aangeeft werkt het voor even maar er treed al snel storing op. Mogelijk kan Webcare de v135 firmware op je modem laten zetten waardoor het wel mogelijk zou kunnen zijn.
Hoi

Hoe kan ik webcare bereiken?
En ik snap dan alleen niet waarom het weken goed gaat en nu ineens storing veroorzaakt.
Terwijl er nu dus geen gezamenlijke activiteiten zijn.

Bedankt in ieder geval tot zover 😃
Reputatie 8
Badge +16
Webcare leest hier mee, mogelijk dat ze na het weekend reageren en kijken wat er mogelijk is voor je.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Nasafaja, welkom op het forum! Vervelend om je ontevredenheid te moeten vernemen. Ik zal intern onderzoeken of het mogelijk is om de nieuwe firmware naar het modem door te voeren. Maandag 28 september kom ik hierop terug. Mocht ik hiernaast nog iets voor je kunnen betekenen dan verneem ik het graag van je.

@Tuut-Tuut, @Babylonia,

Bedankt!
Reputatie 8
Badge +19
De Experiabox heeft toch 4 flexpoorten..?
Door 'autosensing' ziet de modem welk signaal er binnenkomt.
Reputatie 8
Badge +16

Dat klopt Enterprise, echter als je een switch gebruikt en op deze switch internet en ITV gaat gebruiken weet je flexpoort niet meer welk signaal er door gestuurd moet worden.
Reputatie 8
Badge +19

Dat klopt Enterprise, echter als je een switch gebruikt en op deze switch internet en ITV gaat gebruiken weet je flexpoort niet meer welk signaal er door gestuurd moet worden.

Het ging me er eigenlijk om dat hierboven wordt gesteld dat alleen poort 3 en 4 bruikbaar zijn voor iTV... :8
Reputatie 8
Badge +16
Beste Nasafaja, ik zie dat je vanochtend contact heb gehad met de klantenservice en dat deze jou een lange netwerkkabel hebben opgestuurd. Laat je even weten wanneer je deze hebt ontvangen? Alvast bedankt!
Beste Stephen,

Klopt vanmiddag heeft een medewerker van de klantenservice gebeld.
Zij wisten niets van het feit dat een firmware update eventueel een oplossing zou kunnen bieden.
Wat ik op zich wel erg jammer vind omdat dit een hoop geregel en problemen bespaart
maar ik vind het wel fijn dat ik van Telfort een lange kabel toegestuurd krijg

Mvg Natasja
Reputatie 8
Badge +16
Beste Nasafaja, heb je de kabel al ontvangen? Is het probleem hiermee verholpen? Ik kijk uit naar jouw reactie.
Hoi

Kabel is binnen
Probleem is op dit moment niet meer voorgekomen
echter heb ik ook nog niet veel tv gekeken boven
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden Nasafaja! Nu maar hopen dat het probleem zich ook niet meer voordoet.
Zodra ik je van dienst kan zijn dan verneem ik dit graag van je. Fijn weekend!
Jij ook een fijn weekend