beantwoord

ITV blijft hangen

• 13 december 2015
  • 38 reacties
  • 1103 keer bekeken

Sinds kort blijft bij ons de interactieve tv hangen. Je zit lekker te kijken en dan binnen tien minuten verschijnt er "zender niet beschikbaar", hierna kan je zappen naar een andere zender en weer terug, en weer verder kijken. Ondertussen gekeken maar er zijn geen storingen in onze regio, het modem al een keer volledig opnieuw opgestart, net als de tv-ontvanger, maar het blijft terugkomen.
Nog suggesties of ideeen ? is de tv-ontvanger mogelijk stuk ? (er is qua aansluitingen naar de tv-ontvanger ook niks gewijzigd, en zodra je zapt doet deze het weer prima voor een aantal minuten ).
icon

Beste antwoord door houten 4 januari 2016, 20:07

Vandaag reactie gehad van de 2e lijns-support. Op afstand heeft een software update plaats gevonden en hebben ze de ontvangers 'wat strakker afgesteld'. Resultaat was, zoals al gemeld, dat het nu weer goed werkt.
Kortom, mijn post kan gesloten worden.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

38 reacties

Reputatie 1
Ik heb hetzelfde probleem alleen stopt bij mij het beeld steeds net asof je m op pauze zet en gaat ff later weer verder als ik schakel tussen zenders duurt het wel is een minuut of langer voordat hij naar de volgende zender springt en vervolgens heeft ie het weer .
Ik heb hem al meerdere keren opnieuw opgestart en ook geprobeert naar fabrieks instellingen te zetten maar dat werkt ook niet .

Ik heb gister een post aangemaakt maar nog geen reactie mogen ontvangen en me vrouw heeft een klachtmail gestuurd en hier komen ze binnen twee dagen op terug .
Reputatie 8
Badge +17
@bordewolf het is beter om in je eigen topic door te gaan dit om het forum overzichtelijk te houden
Reputatie 8
Badge +17
@houten maak je gebruik van de draadloze adapters, zo ja probeer de ontvanger eens aan te sluiten via een vaste verbinding
@jimny. Ik maak al jaren gebruik van bedraad netwerk, dus dat kan het niet zijn.
Ik heb zojuist mijn 2e ontvanger maar uitgeprobeerd (deze gebruiken we weinig dus moet eerst een software update doen), en deze heeft er ook last van . Het lijkt dus iets in die update te zijn.
Badge
Hier in drachten ook, na dat TV extra is vrij gegeven staat het beeld geregeld stil, op alle zenders
Reputatie 8
Badge +17
@all modems al een harde reset gegeven
Badge
Ja zeker een aantal x zelfs, en geen verandering
Hier ook geen verandering na het compleet resetten van het modem..
Lijkt er toch op dat dit bij meerdere gebruikers speelt.
Reputatie 8
Badge +17
De adapters van de ontvangers van de stroom halen wil nog wel eens helpen
Badge
Dat heb ik ook al gedaan,heb zelfs ook bedraad gedaan geen verschil
@jimny, al meerdere keren gedaan, ook na herstarten of reset van het modem.
Na 5 minuten toch weer zender niet beschikbaar 😞
Reputatie 8
Badge +17
@houten welke snelheid geeft de pc check van Telfort aan op jou adres
bedraad zit ik op 29,46 Mb/s.
daar is dus niks mis mee.

Ook als ik bij ITV de niet HD-zenders pak, bevriezen deze net zo snel.
Reputatie 8
Badge +17
Dan is het even wachten totdat webcare dit topic oppikt
Reputatie 8
Badge +16
@houten,

Vervelend om dit te vernemen. Ik heb besloten om je TV-ontvanger te vervangen. Je ontvangt een nieuw exemplaar binnen enkele werkdagen. Ik verneem dan graag van je hoe de nieuwe TV-ontvanger functioneert.

@bordewolf,

Ik zie dat jij contact hebt gehad met de klantenservice en dat jij ook een nieuwe TV-ontvanger ontvangt. Laat je in je topic weten hoe de nieuwe TV-ontvanger functioneert zodra je deze hebt ontvangen.

@tarzey2014,

Ik zie dat jij nog geen harde reset hebt uitgevoerd. Ik wil je vriendelijk verzoeken om dit alsnog te doen. Hou het resetgaatje op de achterkant van het modem ingedrukt met een tandenstoker of paperclip totdat je een klik hoort en het powerlampje begint te branden. Het modem is dan teruggezet naar fabrieksinstellingen en start opnieuw op. Ik verneem dan graag van je of het probleem met de TV-ontvanger is verholpen.
Badge
@moderator
harde reset wil niet, reageert niet op een tandenstoker
@stephen.

betekent dit dat ik dan 2 nieuwe ontvangers krijg ? Want mijn beide ontvangers hebben hier last van !
Reputatie 8
Badge +16
@tarzey2014,

Lukt het ook niet met een paperclip of een andere dun voorwerp?

@houten,

Aangezien het op beide ontvangers speelt dan kan het ook zijn dat er een andere oorzaak is. Kun je testen met andere UTP-kabels en deze aansluiten op een andere poortje op het modem?
Badge
@ Stephan,
Het is in middels gelukt om het modem te resetten, ik zal vanavond kijken wat de Tv doet.
Wat mij ook opvalt is dat de snelheid van internet niet constant is varieert tussen 71mega bit en 78mbit kan dat komen omdat de TV aanstaat,
Nog een vraagje is bekabeld TV kijken beter (beeldkwaliteit) dan draadloos TV kijken

met vr. gr.

Tarzey
Reputatie 8
Badge +17
De HD zenders gebruiken 8 Mb en de SD zenders 4 Mb
@stephan,
De 2 ontvangers zaten op verschillende UTP kabels, 1 ervan heb ik getest met gelijke resultaten als voorheen door mij gemeld (29 Mb/s).Daarnaast zou het ook erg raar zijn als 2 verschillende UTP kabels opeens allebei onbetrouwbaar zijn.
Qua poortjes kan ik weinig wisselen, voor de ITV moet ik 3 en 4 op de experiabox V8 gebruiken (dit gaat bij mij niet via een switch zoals bij glasvezel). .
Reputatie 8
Badge +16
@tarzey2014,

Bedankt voor het uitvoeren van de reset! Wanneer de TV aanstaat dan worden er inderdaad een aantal Mb/s van je snelheid afgesnoept. De beeldkwaliteit is niet per definitie beter maar bij bekabeld TV kijken is de kans op haperingen en storingen aanzienlijk kleiner.

@houten,

De Experiabox heeft flexpoorten. Je kunt Interactieve TV ook op poort 1 en poort 2 aansluiten. Kun je dit alsnog uitproberen? Ik zie dat de nieuwe TV-ontvanger vandaag is gearriveerd. Ik verneem graag van je hoe deze functioneert.
@stephan,
Ik heb de ontvanger uitgeprobeerd. Het gaat mis met het updaten van de software, fout F14.
Als ik de oude ontvanger aan dezelfde kabels hang, heb ik na 2 minuten weer tv (maar met freezes).
Ik heb het modem al uitgezet, en zelfs gereset (zo blijf ik mijn thuisnetwerkinstellingen aanpassen :-(), maar steeds komt F14 terug. Nu ga ik nog wel poort 1 of 2 proberen, maar ik zou niet weten waarom dit wel zou werken. Blijkbaar werkt de huidige poort voldoende goed voor beeld, dus zou de software update ook moeten werken. Het resultaat van poort 1/2 volgt spoedig.
@stephan,
het vervolg, ook aansluiten op poort 1 werkt niet. Wederom F14. Ik heb hierna de software verwijderd van de ontvanger door na opstarten meteen op de standby te drukken. Wederom F14.
Ditzelfde heb ik met de oude ontvanger gedaan, op poort 1. Hier wel de software update wel en krijg ik gewoon ITV, alleen hangt deze weer na een minuut of wat...
Nog andere suggesties ?
@stephan
wat net is opgevallen, is dat het bekijken van een opname wel goed gaat, zonder freezes.
Dit in tegenstelling tot live tv ,dat loopt nog steeds na 5 minuten vast..