beantwoord

ITV app werkt niet op Android 5.1

KarinaKleijn
Reputatie 1
Goedemorgen.
2 weken geleden heb ik een nieuwe tablet gekocht (Zfiner K107)
Het is een tablet met 4GB ram, 64GB harde schijf en Android 5.1.
Helaas werkt mijn Telfort app hier niet op.

D.w.z. ik kan hem via de app store gewoon downloaden en op de tablet installeren.
Vervolgens start de app netjes op, ik kan ook zien welke programma's er te zien zijn en de programma gids werkt prima.
Echter als ik een programma aan klik om deze te gaan bekijken dan start het programma niet.
Download snelheid van de wifi is 30mb/per sec, upload = 5mb dit zou voldoende moeten zijn volgens mij.

Heeft iemand enig idee hoe ik de app kan gaan gebruiken?
Of ondersteunt Telfort alleen maar de dure tablets als Apple en Samsung?

Alvast hartelijk dank voor de informatie.
icon

Beste antwoord door Wieger - Telfort 4 september 2017, 16:02

Hey Karina,

Heb jammer genoeg slecht nieuws voor je. Jouw tablet zal niet binnen afzienbare tijd in de ondersteuning opgenomen worden. Mijn opties zijn nu echt uitgeput. Sorry voor het slechte nieuws. :(

Met de hulp van Galdor68 en Enterprise ben je gelukkig een hoop wijzer geworden. Wat een toppers, nietwaar?

Bekijk reactie

41 Reacties

Galdor68
Zo op het eerste zicht lijkt er met de specificaties niks mis. Android 5.1 is al wel aan de wat oude kant aangezien we al bij 7 zijn.
Omdat alleen de tv programna's die je wil kijken niet werken, denk ik niet dat iets merk gebonden is. Het kan maar zo met een stukje interne software of hardware te maken hebben. Zelfs op diverse Apple en Samsung modellen wil de itv app nog wel eens problemen hebben.
Nu is Samsung mischien niet heel goedkoop te noemen maar een stuk betaalbaarder dan Apple.
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
KarinaKleijn schreef:

Officiëel worden inderdaad alleen genoemde tablets ondersteund.
Maar officieus zijn er veel tablets van andere merken waarop de iTV-online app is geïnstelleerd, en die prima werken met Android 4.3 en hoger, je moet daar gewoon wat geluk mee hebben.
Ik ben inmiddels aan mijn derde tablet bezig (nu een Lenovo tab 3) en hierop werkt de iTV-online app prima, net als op zijn voorgangers de Cherry tablet (goedkoop Chinees ding van Kruidvat) en de duurdere ASUS Memo Pad 10.
Heb je wel de juiste app geïnstalleerd, er is een versie voor xDSL (telefoonverbinding) en een app voor een glasvezelverbinding.
KarinaKleijn
Reputatie 1
Enterprise schreef:

KarinaKleijn schreef:

Officiëel worden inderdaad alleen genoemde tablets ondersteund.
Maar officieus zijn er veel tablets van andere merken waarop de iTV-online app is geïnstelleerd, en die prima werken met Android 4.3 en hoger, je moet daar gewoon wat geluk mee hebben.
Ik ben inmiddels aan mijn derde tablet bezig (nu een Lenovo tab 3) en hierop werkt de iTV-online app prima, net als op zijn voorgangers de Cherry tablet (goedkoop Chinees ding van Kruidvat) en de duurdere ASUS Memo Pad 10.
Heb je wel de juiste app geïnstalleerd, er is een versie voor xDSL (telefoonverbinding) en een app voor een glasvezelverbinding.

De Zfiner is inderdaad een goedkoop Chinees ding.
Echter ik moet hem nageven dat op de Telfort app na alles perfect draait en er ook nog eens erg mooi uit ziet.
Wij hebben helaas geen glasvezel maar VDSL dus ik heb de app versie voor xDSL geïnstalleerd.

Het vreemde is echter dat de KPN app wel werkt (getest bij vrienden)
Je zou toch denken dat de Telfort app en de KPN app het zelfde zijn alleen in een ander jasje?
KarinaKleijn
Reputatie 1
Galdor68 schreef:

Zo op het eerste zicht lijkt er met de specificaties niks mis. Android 5.1 is al wel aan de wat oude kant aangezien we al bij 7 zijn.
Omdat alleen de tv programna's die je wil kijken niet werken, denk ik niet dat iets merk gebonden is. Het kan maar zo met een stukje interne software of hardware te maken hebben. Zelfs op diverse Apple en Samsung modellen wil de itv app nog wel eens problemen hebben.
Nu is Samsung mischien niet heel goedkoop te noemen maar een stuk betaalbaarder dan Apple.

Ik denk inderdaad dat het een stukje software in de app is.
De KPN app werkt namelijk wel (bij vrienden getest).
Misschien kan Telfort zijn app updaten zodat hij weer gelijk is aan de KPN app?
Telfort en KPN zou toch het zelfde moeten zijn (alleen een ander uiterlijk/skin)
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
KarinaKleijn schreef:

De Zfiner is inderdaad een goedkoop Chinees ding.
Echter ik moet hem nageven dat op de Telfort app na alles perfect draait en er ook nog eens erg mooi uit ziet.

'Chinees goedkoop ding' is tegenwoordig een rekbaar begrip hoor, er komen al heel wat prima producten voor hele scherpe prijzen deze kant op... ;)
Mijn Lenovo tablet (ook van Chinese makelij maar wel een A-merk) is de beste die ik heb gehad, en lang niet zo duur als de gevestigde merken.

KarinaKleijn schreef:

Het vreemde is echter dat de KPN app wel werkt (getest bij vrienden)
Je zou toch denken dat de Telfort app en de KPN app het zelfde zijn alleen in een ander jasje?

Vreemd... er zal wellicht toch een verschil zitten in de wijze van 'aanleveren' van de netwerken.
KarinaKleijn
Reputatie 1
Ik moet eerlijk zeggen dat ik aangenaam verrast was.
In positieve zin vanwege de kwaliteit van het goedkope Chineesje:D
In negatieve zin daar alleen de Telfort app niet werkt:@
Nu maar hopen dat Telfort zelf ook gaat reageren en of met een update komt.
Bedankt voor jullie reacties in ieder geval.
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
KarinaKleijn schreef:

Nu maar hopen dat Telfort zelf ook gaat reageren en of met een update komt.
Bedankt voor jullie reacties in ieder geval.

Graag gedaan... ;)
Maar ik zou mijn adem niet inhouden hoor, er zal vermoedelijk nog wel een Telfort medewerker reageren maar ik weet ook dat er niet specifiek een update gaat komen voor 'jouw' Zfiner K107.
Er worden (voor zover mij tot nu toe duidelijk is geworden) buiten de Samsung en Apple tablets geen wijzigingen of verbeteringen toegepast op de app die specifiek op andere tablets gericht zijn dan op bovengenoemde.
Er komen uiteraard wel regelmatig updates/verbeteringen uit van de app en met wat geluk werkt de app dan ineens wel op je tablet.
En misschien wordt de software van je tablet zelf (is nu Android 5.1) nog door de fabrikant geupgrade naar 6.0 en ook die upgrade kan het verschil maken.
KarinaKleijn
Reputatie 1
Nee ik zal mijn adem niet inhouden want dat lukt me vast niet zolang.
Jammer dat Telfort je hierdoor eigenlijk dwingt om meer geld uit te geven voor een tablet.
Je zou denken android 5.1 = android 5.1 :S
Maar goed het is blijkbaar niet anders.
Weet je wat trouwens ook vreemd is?
Op de Telfort app heb je 1 kpn programma en dat kan ik dan weer wel zien.

Het is me helaas nog niet gelukt om de zfiner te updaten naar android 6 zonder deze te rooten.

Fijne avond.
GJC
Reputatie 3
Badge +1
KarinaKleijn schreef:

Jammer dat Telfort je hierdoor eigenlijk dwingt om meer geld uit te geven voor een tablet.

Het is ook een kwestie van geluk hebben. Ik heb mijn telefoon rechtstreeks uit China laten komen. Een Doogee voor nog geen 100 euro (had nooit eerder van het merk gehoord), ook met Androïd 5.1. De app draait daar prima op, met haarscherp beeld. Op mijn Asus-tablet (Androïd 4.2.1) krijg ik het niet eens geïnstalleerd.
KarinaKleijn
Reputatie 1
Hoi GJC,
Ik blijf maar hoop houden :D
Bedankt voor je reactie.
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
KarinaKleijn schreef:

Telfort 'dwingt' je niet tot een duurdere aanschaf vind ik, er zijn in dezelfde prijsklasse genoeg tablets te koop waarop het toch wél werkt.
Het probleem is alleen dat je (buiten de Samsung en Apple) nooit zeker weet of de app daarop wél werkt... ;)
Dus het blijft een kwestie van geluk hebben.

KarinaKleijn schreef:

Maar goed het is blijkbaar niet anders.

Dat zou je denken ja, maar er zijn ook veel onderlinge verschillen in hardware en (aanvullende) software van de tablets die anders omgaan met de app-software.

KarinaKleijn schreef:

Weet je wat trouwens ook vreemd is?
Op de Telfort app heb je 1 kpn programma en dat kan ik dan weer wel zien.

Dat is vreemd, maar mogelijk.
De andere zenders worden blijkbaar anders 'geïnterpreteerd' door de tablet software.

KarinaKleijn schreef:

Het is me helaas nog niet gelukt om de zfiner te updaten naar android 6 zonder deze te rooten.

Werkt de app met een custom ROM met Android 6 wel dan..?

KarinaKleijn schreef:

Fijne avond.

Eensgelijks... :D
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
GJC schreef:

Op mijn Asus-tablet (Androïd 4.2.1) krijg ik het niet eens geïnstalleerd.

Dat kan kloppen, Telfort geeft aan dat versie 4.3 of hoger sowieso nodig is...

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/beschikbaarheid-interactieve-tv-online-op-tablet.htm
GJC
Reputatie 3
Badge +1
Klopt, maar mijn volgorde was eerst de PlayStore en dan pas kijken waaróm het niet lukt.
Soms ben ik net een normaal mens :D
Galdor68
KarinaKleijn schreef:

Zou je een Nokia een Samsung toestel en jou Zfiner naast elkaar leggen los van het feit dat de nokia een telefoon is zullen zelfs al zouden ze alle drie android 5.1 draaien heel erg verschillen.
Dit omdat met name de Nokia het pure Android bevat zoals Google het bedoeld heeft.
Samsung en andere leveranciers hebben er een eigen schil omheen gebouwd met extra eigen opties en mogelijkheden.
En juist die diverse schillen en overige interne aanpassingen zouden net het verschil kunnen maken.

Prijs technisch is die Zfiner best een betaalbaar ding met een prijs onder de 100 euro wat ik zo vond. Maar je mag het in vergelijking met het door Enterprise genoemde kruidvat speelgoedje zeker geen goedkoop chinees ding noemen. Ik had een soortgelijk goedkoop ding van de blokker die was echt chinees, die kon nog niet eens verbinden met de google play store. Die heb ik indertijd ook moeten rooten om hem voor nederland bruikbaar te maken. Op basis van die blokker Wonder Media had ik nooit een tablet gekocht.
KarinaKleijn
Reputatie 1
Hallo Galdor68,

Dank je voor je uitgebreide reactie.
Kijk daar leer ik nog eens wat van.
Nooit geweten dat er zoveel verschil zat tussen de android versies omdat fabrikanten deze na eigen smaak aanpassen.

De prijs van de Zfiner was inderdaad zelfs onder de €90,- en dat was inclusief verzending met DHL en inclusief inklaring :D
Hij is snel, beeld kwaliteit is mooi te noemen, en werkelijk alles werkt er op, nou ja behalve dan de Telfort app.
Vrienden van ons hebben KPN en daar heb ik de KPN app getest, en die werkt...... je raad het al perfect.
Misschien kan Telfort zijn software aanpassen naar de software van KPN (de een is tenslotte een onderdeel van de ander dacht ik)

Was het rooten van je Blokker wonder niet lastig?
Ik heb even snel in het root menu gekeken van de Zfiner maar was blij dat ik er heelhuids uit kwam.
Mijn Chinees is namelijk niet zo best:?
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
KarinaKleijn schreef:

Hallo Galdor68,

Dank je voor je uitgebreide reactie.
Kijk daar leer ik nog eens wat van.
Nooit geweten dat er zoveel verschil zat tussen de android versies omdat fabrikanten deze na eigen smaak aanpassen.

Met alle respect, maar dat had ik toch ook al aangegeven...? ;)

KarinaKleijn schreef:

Ik heb even snel in het root menu gekeken van de Zfiner maar was blij dat ik er heelhuids uit kwam.

Heb je het al geprobeerd met de Kingoroot app..?

https://root-apk.kingoapp.com
KarinaKleijn
Reputatie 1
Hallo Enterprise,

Oeps ja daar heb je een punt, dat had je inderdaad al aangegeven.
We noemen het maar antiek blond tot in de wortel :$

Nee Kingoroot nog niet uitgeprobeerd, zal dat dit weekend eens doen.
Thanks voor de tip.
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
KarinaKleijn schreef:

Hallo Enterprise,

Oeps ja daar heb je een punt, dat had je inderdaad al aangegeven.
We noemen het maar antiek blond tot in de wortel :$

😂

KarinaKleijn schreef:

Nee Kingoroot nog niet uitgeprobeerd, zal dat dit weekend eens doen.
Thanks voor de tip.

Graag gedaan...
En 'herkent' Kingoroot je tablet niet kan je nog onderstaande root-app eens proberen.

https://www.oneclickroot.com/download-apk/
Galdor68
KarinaKleijn schreef:

Hallo Galdor68,
Was het rooten van je Blokker wonder niet lastig?

Wat ik me nog herinner had ik iets op een sd kaart gezet en dat werkte wonderbaarlijk goed.
Was me dat niet gelukt had ik waarschijnlijk nooit aan een duurdere tablet begonnen zoals ik al eerder schreef.
Met mijn huidige samsung zou ik er niet aan beginnen en is ook niet nodig.
Zelfs zoals door de anderen al is aangegeven kan het zo zijn dat ook met android 6 of 7 de app niet werkt op jou apparaat.

Je kan ook via het web kijken via de ingebakken webbrowser of google chrome hoewel dat vermoedelijk ook niet zal lukken als het tegen zit, maar dat zou hard op gedacht nog een mogelijkheid kunnen zijn die ik zeker zou uitproberen tenzij @Enterprise of iemand anders kan bevestigen of dit wel of niet werkt via een tablet.
https://telfort.interactievetv.nl/
GJC
Reputatie 3
Badge +1
Dat laatste heeft op mijn tablet in het verleden wel gewerkt. Op dit ogenblik lukt het me niet. Ik moet Silverlight installeren, maar zie zo snel alleen de link voor Win en Mac.
Als ik later meer tijd heb zal ik er eens naar kijken.
KarinaKleijn
Reputatie 1
Je kan ook via het web kijken via de ingebakken webbrowser of google chrome hoewel dat vermoedelijk ook niet zal lukken als het tegen zit, maar dat zou hard op gedacht nog een mogelijkheid kunnen zijn die ik zeker zou uitproberen tenzij @Enterprise of iemand anders kan bevestigen of dit wel of niet werkt via een tablet.
https://telfort.interactievetv.nl/[/quote]

Ik heb al wel Chrome geïnstalleerd op de tablet en getracht om via https://telfort.interactievetv.nl/ te kijken Ook deze start op, je kan zien wat er op TV komt, maar als je vervolgens een programma aan tik om het te gaan bekijken dan blijft het schermpje zwart met een draaiend rondje er op.
Dit zelfde is van toepassing op de ingebakken webbrowser.
Daar zit het helaas dus ook tegen.
Maar wel bedankt voor het meedenken.
KarinaKleijn
Reputatie 1
GJC schreef:

Dat laatste heeft op mijn tablet in het verleden wel gewerkt. Op dit ogenblik lukt het me niet. Ik moet Silverlight installeren, maar zie zo snel alleen de link voor Win en Mac.
Als ik later meer tijd heb zal ik er eens naar kijken.

Ik had begrepen dat Silverlight er niet meer was of dat het in ieder geval niet meer ge-update wordt.
En dat het inderdaad alleen beschikbaar is voor Mac en voor Windows.
Voor Android schijnt Silverlight nooit gewerkt te hebben, daarvoor moest je pipelight of moonlight installeren (goh ik klink al als een kenner maar dat ben ik niet hoor ik papegaai alleen door wat ik gelezen heb) maar ook deze zijn niet meer doorontwikkeld omdat HTML5 de meeste functies over moest gaan nemen.
Ik ben wel heel nieuwsgierig of jij iets kan vinden dat werkt en hoop dan dat je dit wil delen met mij :D
Galdor68
Helaas het was te proberen.
KarinaKleijn
Reputatie 1
Galdor68 schreef:

Helaas het was te proberen.

Ik ben gewoon hartstikke blij met jullie reacties en meedenken.
Daar kan Telfort zelf nog wel iets van leren:D
KarinaKleijn
Reputatie 1
Dat zet me trouwens aan het denken.
Zou het kunnen zijn dat de Telfort gebruik maakt van HTML5?
En zo ja welke versie?
Android werkt namelijk niet met Silverlight en Apple ondersteunt geen Flash (volgens mij) en op beide kan je met een beetje geluk naar Telfort TV kijken.

@Telfort..... wat is hierop uw antwoord???

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)