ITV als je max snelheid 11 mbit is

• 18 januari 2012
  • 7 reacties
  • 2814 keer bekeken

Vraagje.. omdat digitenne verschrikkelijk stoort willen wij over naar ITV. Telfort is een van de opties. Wij hebben momenteel 20 mbit internet van Telfort, maar meer dan 11 mbit halen we in praktijk niet. Het gebeurt vaak dat mijn vriendin tv kijkt en ik game (xbox etc.). Voordat we ITV aanschaffen wil ik dus een zekerheid hebben dat dit samen kan, zonder lag of wat dan ook. Kabel is namelijk ook een optie.

Ik heb begrepen dat 1 tv 4 mbit gebruikt, dus opnemen + kijken = 8 mbit = 3 mbit over.

In theorie kunnen we dus (als we vaak TV kijken en internetten tegelijk) net zo goed een 8 mbit abbo nemen. Daarvoor blijft, als de tv ook aanstaat, namelijk 7 mbit over. Bij 20 mbit is de snelheid die overblijft gelijk (immers, meer dan 11 mbit redden we niet). Correct of niet? Scheelt toch gauw 5 euro per maand :)

En wat zijn de ervaringen hier van mensen die een snelheid van 11 mbit halen icm ITV? Alvast bedankt.

7 reacties

Reputatie 8
Badge +16
In theorie kunnen we dus (als we vaak TV kijken en internetten tegelijk) net zo goed een 8 mbit abbo nemen.

Volgens mij maak je een denkfout... bij Telfort gaat de bandbreedte voor ITV (voor zover ik weet) van je werkelijke snelheid af.

Dus bij een 8Mb abonnement hou je 4 à 5Mbps over als je TV kijkt... als Telfort überhaupt ITV aanbiedt bij een 8Mb abonnement.
In theorie kunnen we dus (als we vaak TV kijken en internetten tegelijk) net zo goed een 8 mbit abbo nemen.

Volgens mij maak je een denkfout... bij Telfort gaat de bandbreedte voor ITV (voor zover ik weet) van je werkelijke snelheid af.

Dus bij een 8Mb abonnement hou je 4 à 5Mbps over als je TV kijkt... als Telfort überhaupt ITV aanbiedt bij een 8Mb abonnement.

Oh.. ben ik in de war met KPN dan of Ziggo.. sorry.

Maar goed, dan moet ik bij Telfort inderdaad 20 mbit nemen. De vraag is dan of die 11mbit max wel genoeg is... ik twijfel eraan?
Reputatie 8
Badge +16
Als het te bestellen is bij Telfort, dan is je aansluiting snel genoeg...
In de praktijk is een stream ongeveer 3,5Mbps... dus met kijken en opnemen hou je nog zo'n 4Mbps over... dus het is te doen.
Net genoeg dus... heeft ITV ook nog invloed op je upload (1mbps)?
Badge +7
TV kijken heeft zeer weinig invloed op de upload.

Hugo
In de praktijk is een stream ongeveer 3,5Mbps... dus met kijken en opnemen hou je nog zo'n 4Mbps over... dus het is te doen.

Overigens is dat natuurlijk niet waar... KPN biedt ons ook 30 mbit aan, we halen maar 11 mbit. En dat geldt voor die 20 van telfort natuurlijk net zo goed. Zonde..
Badge +7

Overigens is dat natuurlijk niet waar...
Dat is wel correct. Wij hebben een vrij streng instroombeleid voor TV aansluitingen en zullen niet leveren als de snelheid niet voldoende is voor kijken, opnemen, bellen en internetten tegelijk. (minimaal 10 echte Mbit/s)

Hugo

Reageer