beantwoord

Is het mogelijk interactieve tv aan te sluiten via een router

• 1 augustus 2018
  • TV
  • 10 reacties
  • 1424 keer bekeken

Sinds vandaag hebben wij internet en interactive-tv via telfort.

Als we het kastje van de interactieve tv rechtstreeks aansluiten op het telfort-modem (experia V10) werkt alles.
Ook hebben we een router (ASUS RT-N56U) op het telfort-modem aangesloten.
Als we het kastje van de interactive-tv op de ASUS-router aansluiten, werkt de tv niet. Is het mogelijk om dit wel te regelen?
icon

Beste antwoord door Galdor68 2 augustus 2018, 22:00

@Tarrie er loopt dus een ethernet kabel van het punt waar de Asus staat naar de Experiabox?
Als je dan toch gaat investeren zou ik de verbindings set niet kiezen maar de via Telfort verkrijgbare netgear gs105E switch
Hier je Asus op aansluiten voor de Wifi en een draad naar je tv ontvanger. Dan houd je meteen extra aansluitingen over voor extra apparatuur.

https://m.webshop.telfort.nl/nl/227269/switch-netgear-gs105e/

Bekijk reactie

10 reacties

Helaas lijkt het van niet, deze router is wel bruikbaar als wifi accespunt, en of switch voor bedraad aangesloten apparaten. In de handleiding vind ik niet terug dat dit model vlan's ondersteund of zijn in te stellen.
Reputatie 5
Badge +8
Hi Tarrie, welkom op het forum. Mag ik vragen wat je precies wilt doen voordat ik je van advies voorzie en op de technische informatie in ga? Gaat het om een doorgave van tv? Iets anders? Ik hoor graag van je.
Zoals ik al meldde wil ik de interactieve tv aansluiten via de ASUS-router, dus inderdaad de doorgifte van tv via de router
Reputatie 5
Badge +8
Als ik het goed heb is het dit apparaat. De vraag is hoe je dit hebt ingesteld. Heb je de ASUS ook ingesteld voor internet, WiFi? Dan gaat dit niet werken. Stel je dit in als een simpele switch, dan wel. Zou je hier willen aangeven hoe je netwerk thuis eruit ziet? Welke kabels lopen waar naartoe vanaf de Experiabox?

Ik heb de ASUS-router zoals beschreven staat in de handleiding.
Dus kabel van experiabox poort-x naar ASUS WAN-poort.

Hierdoor werkt mijn eigen WIFI-netwerk goed, ook andere apparaten kunnen het internet benaderen.
Alleen de iTV kast werkt niet.

Ik heb niet veel verstand van netwerken en dat soort dingen dus termen als Vlan gaan mij al te ver.
Graag reacties is taal die een leek ook kan begrijpen
Reputatie 5
Badge +8
Duidelijk. Ik doe mijn best om het begrijpelijk te houden: wat jij wilt gaat niet werken. 😞 Laat me vooral weten als je toch uitleg wilt hebben hierover. Er zijn alternatieven namelijk.
Oké, bedankt voor de info. Dan zullen we de iTV box moeten aansluiten met een verbindingsset, wat ik had gehoopt te kunnen voorkomen.
@Tarrie er loopt dus een ethernet kabel van het punt waar de Asus staat naar de Experiabox?
Als je dan toch gaat investeren zou ik de verbindings set niet kiezen maar de via Telfort verkrijgbare netgear gs105E switch
Hier je Asus op aansluiten voor de Wifi en een draad naar je tv ontvanger. Dan houd je meteen extra aansluitingen over voor extra apparatuur.

https://m.webshop.telfort.nl/nl/227269/switch-netgear-gs105e/
@Galdor68 Bedankt voor de tip, we gaan overwegen hoe we de tv gaan aansluiten.
Tarrie schreef:

@Galdor68 Bedankt voor de tip, we gaan overwegen hoe we de tv gaan aansluiten.

Nog een tip als je wel voor een verbingdingsset kiest neem er 1 met wifi module en houd de term igmp in gedachte anders heb je er voor tv nog weinig aan

Reageer