beantwoord

Is 8mb wel voldoende voor HD tv? Geldt er nog steeds nieuwe min. contractduur na verhuizing?

• 13 februari 2017
  • 7 reacties
  • 592 keer bekeken

Hallo,

Wij maken al jaren gebruik van Telfort alles in 1. Dit gaat prima
Nu verhuizen wij binnenkort naar een adres waar de te behalen snelheid 8mb zou zijn. Klopt het dat dit precies voldoende is voor HD tv kijken?
Is de benodigde min. snelheid voor HD zenders de laatste tijd (hopelijk) nog terug gebracht?

Op ons nieuwe adres is ook kabel beschikbaar. Wanneer de ADSL snelheid niet toereikend is voor HD tv kijken gaan wij dus liever hierop over.
Ik weet dat voorheen de contractuur weer minstens 12 maanden werd na het verhuizen van je abonnement. Is dit nog steeds zo? Het liefst zouden we gewoon eerst Telfort verhuizen en het even aanzien in de praktijk. Er dan 12 maanden aan vast moeten zitten is dan een groot min punt..

Alvast bedankt,
CeeCee
icon

Beste antwoord door Enterprise 14 februari 2017, 07:38

Je kan hier eens kijken of er in de (nabije) toekomst wellicht een snellere verbinding mogelijk is op je nieuwe adres.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Met een snelheid van 8 Mb kom je tekort voor de HD zenders helaas , voor het 2e gedeelte van je vraag moet je op wegcare wachten
Reputatie 8
Badge +17
Er had moeten staan webcare Telfort
Reputatie 8
Badge +10
Je kan hier eens kijken of er in de (nabije) toekomst wellicht een snellere verbinding mogelijk is op je nieuwe adres.

Bedankt! Het lijkt er niet op. Maar de aangegeven actuele snelheid ligt wel iets hoger dan 8mb bij de normale postcode check:

Actuele Beschikbaarheid
Wat Koper
Beschikbaar Small green check
Distributiepunt(en) Vng
Internet Snelheid 10 Mbit/s
iTV 1 HD
Wat FttH
Beschikbaar Small red cross
Distributiepunt(en) Internet Snelheid
-
iTV
-
Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
9 Mbit/s
VDSL2*
10 Mbit/s
Bonding*
-
*
ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.
Geplande upgrades
Status
Geen geplande upgrades gevonden
Badge
10Mbit is erg krap voor HD zeker met wat surfen erbij. Ik zou voor de kabelboer gaan als er geen adsl upgrade staat aangegeven.
Reputatie 8
Badge +10
Telfort zal vermoedelijk ook niet ingaan op een verzoek om HD in te schakelen op je verbinding, het levert gewoon teveel problemen op.
Als het systeem peilt dat er te weinig bandbreedte is dan schakelt deze HD vanzelf weer uit.
En dan kan je wel blijven bellen of vragen of ze dit weer willen inschakelen, en daar begint Telfort ook niet aan...
Bedankt voor de reacties iedereen!

Duidelijk. Ik vraag me nog wel af hoe het zit met verhuizen en een eventuele nieuwe minimale contractduur.
Ik weet dat het voorheen €30 kostte om te verhuizen + 12 maanden nieuwe vaste contractduur. De verhuiskosten zijn tegenwoordig geschrapt en over de maanden 12 kan ik niets meer vinden.

Reageer