IPTV terugsturen

• 15 januari 2012
  • 7 reacties
  • 3693 keer bekeken

Badge
Webcare,

Ik wil binnenkort alvast mijn IPTV pakket terugsturen(ook al gaat het contract tot augustus). Bij Caiway heb ik weer een contract afgesloten want uit vele forums heb ik vernomen dat HD zenders welke jullie ook gaan invoeren alsnog slechter kwaliteit bevatten als bij Caiway(kabel). Buiten dat ben jij bij HD ook nog eens 16Mbit aan snelheid kwijt van je internetverbinding en dat is helemaal diep triest als je modem met VDSL soms intraint op 25Mbit en flink films wilt downloaden. Voor mij einde verhaal dus in augustus met IPTV. Sinds VDSL2 in combinatie met DLM ben ik in ieder geval niet meer tevreden over Telfort.

Waarheen kan het complete pakket van IPTV gestuurd worden als ik de spullen van Caiway binnen heb?

7 reacties

Reputatie 8
Badge +9
...want uit vele forums heb ik vernomen dat HD zenders welke jullie ook gaan invoeren alsnog slechter kwaliteit bevatten als bij Caiway(kabel).
Klopt, de HD-streams worden door KPN 'geknepen' tot ca. 5 Mbits.

Buiten dat ben jij bij HD ook nog eens 16Mbit aan snelheid kwijt van je internetverbinding...
En daarom klopt deze bewering niet.
Een full HDTV-stream heeft een bitrate van 8 tot max.15 Mbits
Gezien het bovenstaande ben je dus, zoals je zegt, geen 16 Mbits aan snelheid kwijt.
Badge
...want uit vele forums heb ik vernomen dat HD zenders welke jullie ook gaan invoeren alsnog slechter kwaliteit bevatten als bij Caiway(kabel).
Klopt, de HD-streams worden door KPN 'geknepen' tot ca. 5 Mbits.

Buiten dat ben jij bij HD ook nog eens 16Mbit aan snelheid kwijt van je internetverbinding...
En daarom klopt deze bewering niet.
Een full HDTV-stream heeft een bitrate van 8 tot max.15 Mbits
Gezien het bovenstaande ben je dus, zoals je zegt, geen 16 Mbits aan snelheid kwijt.

Met kijken en opnemen tegelijk ben je deze wel degelijk kwijt. Door Telfort zelf gezegd. Dan hou je niet veel over als je dvd's wilt downloaden binnen een bepaalde tijd vanuit de nieuwsgroepen. Wat dacht je van meerdere televisies aansluiten in huis. Per televisie ben je deze snelheid kwijt als Telfort dadelijk meer kastjes gaat verkopen. Dan is het eind helemaal zoek met je snelheid. 3 televisies bijvoorbeeld aansluiten via IPTV. Dat wordt echt niets via VDSL. Daarom ga ik terug naar Caiway. Deze problemen heb je dan niet allemaal.

Zelfs glasvezel schijnt bij KPN inderdaad nog bagger te zijn als je via dit HD beeld wilt bekijken.
KPN haalt bij lange na nog niet de beeldkwaliteit van HD via de kabel.
Ik ken al mensen die van de glasvezel weer teruggaan naar de kabel, vanwege de gebrekkige beeldkwaliteit op de glasvezel.KPN heeft de reputatie van televisie over de glasvezel helemaal om zeep geholpen.
Reputatie 8
Badge +9
Met kijken en opnemen tegelijk ben je deze wel degelijk kwijt. Door Telfort zelf gezegd. Dan hou je niet veel over als je dvd's wilt downloaden binnen een bepaalde tijd vanuit de nieuwsgroepen. Wat dacht je van meerdere televisies aansluiten in huis. Per televisie ben je deze snelheid kwijt als Telfort dadelijk meer kastjes gaat verkopen. Dan is het eind helemaal zoek met je snelheid. 3 televisies bijvoorbeeld aansluiten via IPTV. Dat wordt echt niets via VDSL. Daarom ga ik terug naar Caiway. Deze problemen heb je dan niet allemaal.
Ik ging uit van één TV, als je meerdere toestellen aansluit dan krijg je dit inderdaad.
Maar dat had je er niet bijverteld...

Zelfs glasvezel schijnt bij KPN inderdaad nog bagger te zijn als je via dit HD beeld wilt bekijken.
KPN haalt bij lange na nog niet de beeldkwaliteit van HD via de kabel.
Ik ken al mensen die van de glasvezel weer teruggaan naar de kabel, vanwege de gebrekkige beeldkwaliteit op de glasvezel.KPN heeft de reputatie van televisie over de glasvezel helemaal om zeep geholpen.

Mee eens, mijn zwager heeft FFTH maar zijn KPN-IPtv geeft niet de kwaliteit die je zou verwachten met glasvezel.
Maar al heb je een 500/500 Mbits glasvezelverbinding, er komt niet méér uit dan dat je erin stopt.
KPN heeft zichzelf hiermee geen goede dienst bewezen...
Badge +7
Modem / TV hardware retourneren.

Hugo
Badge
Ik heb alles van Caiway aangesloten en ik moet zeggen, wat een verschil zeg. Digitaal via de kabel komt HD beeld echt tot zijn recht op een Full-HD televisie. Superstrak beeld. Ook van dichtbij.
Maandag stuur ik de spullen van IPTV retour.
Badge
@Hugo of Henk,

Kan één van jullie bevestigen dat mijn spullen retour zijn gekomen?
Ik had ze vorige week maandag opgestuurd.
Badge +7
Is in orde!

Hugo

Reageer