beantwoord

Internet op chromebook

• 17 juli 2018
  • 9 reacties
  • 1426 keer bekeken

Goed avond,
Ik heb een Acer Chromebook 15.
Deze werkt prima op wifi, maar wil hem graag meenemen op vakantie. Reis gaat naar Engeland. En dan graag gebruiken op plaatsen waar geen wifi, of de wifi heel slecht is.
Ik ben geen wizkid. Maar vroeger had je een dongle? Zo'n usb stick net internetabonnement?
Bestaat zoiets nog?
Vast bedankt voor de reacties

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 20 juli 2018, 12:18

Hallo beuken4, een trip naar Engeland is een lekker vooruitzicht! Je kunt daar jouw telefoon gebruiken als hotspot zoals nelly jacoba noemt of je kunt een dongle nemen zoals Kees-Jan voorstelt.

TV kijken kan je in de hele EU doen met onze iTV Online app. Engeland valt daar nog steeds onder, de Brexit is nog niet dusdanig vergevorderd daarvoor gelukkig.

Binnen de EU kan je via de browser gewoon TV kijken, test het thuis eerst even uit.
Via de browser is het niet mogelijk buiten Nederland, of buitenshuis. Om het te kunnen kijken via de browser moet je verbonden zijn met het thuisnetwerk.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Ja, hoor, hier zelfs 1 in gebruik!

zoek even op "huawei dongle" bij google, dan heb je er (bijna) direct 1 in huis...

neem wél een 4G dongle, want 4G in het buitenland hebben ze niet bij Telfort!
Als je internet op je telefoon hebt kan je die als hotspot instellen. Kan je op je chromebook internetten via je telefoon.
Wat een snelle reactie super!
Ik ga de huawei dongle opzoeken!
Telfort heeft niet toevallig een vergelijkbare service zoals Ziggo heeft? Ziggo go? Tv kijken in de EU?
Kees-Jan, welke dongle heb je precies van Huawei? Kan je daar dan een programma opzetten?
Sorry ben echt een leek op dit gebied....
Reputatie 3
Badge +1
Binnen de EU kan je via de browser gewoon TV kijken, test het thuis eerst even uit.
Maar of Engeland nog als EU lid staat beschreven weet ik niet.........
Reputatie 8
Badge +17
Maar of Engeland nog als EU lid staat beschreven weet ik niet.........
ja, natuurlijk!
Eind maart 2019 is de Brexit een de onderhandelingen hierover zijn nog gaande dus hoe eea er precies uit gaat zien en wat de consequenties zijn weet nog niemand...
Reputatie 8
Badge +17
Deze: https://tweakers.net/pricewatch/449826/huawei-e3372.html

en daar kan je een SIMkaart insteken én een MicroSD zodat deze ook als een USB memory stick gebruikt kan worden.

Erg handig en héél makkelijk te gebruiken.
Reputatie 8
Badge +10
Wat een snelle reactie super!
Ik ga de huawei dongle opzoeken!
Telfort heeft niet toevallig een vergelijkbare service zoals Ziggo heeft? Ziggo go? Tv kijken in de EU?

Een dongle kan natuurlijk maar is niet nodig, zoals nelly jacoba hierboven al aangeeft kan je met de Acer Chromebook ook verbinden met je smartphone en die gebruiken als internettoegang.
Let wel op je dataverbruik, dat kan met TV kijken nogal hard gaan, in HD kijken kan tot 1,5 GB per uur verbruiken...

Telfort heeft een iTV-online app waarmee je inderdaad binnen de EU TV kan kijken.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo beuken4, een trip naar Engeland is een lekker vooruitzicht! Je kunt daar jouw telefoon gebruiken als hotspot zoals nelly jacoba noemt of je kunt een dongle nemen zoals Kees-Jan voorstelt.

TV kijken kan je in de hele EU doen met onze iTV Online app. Engeland valt daar nog steeds onder, de Brexit is nog niet dusdanig vergevorderd daarvoor gelukkig.

Via de browser is het niet mogelijk buiten Nederland, of buitenshuis. Om het te kunnen kijken via de browser moet je verbonden zijn met het thuisnetwerk.

Reageer