beantwoord

Interactive TV: Recovery Image Network Problem

• 3 juni 2013
  • 58 reacties
  • 15313 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Afgelopen vrijdag is mijn glasvezelaansluiting geactiveerd. Alles werkt, zelfs het nummerbehoud is goed gegaan, behalve de interactive TV. Deze geeft alleen een melding: "Recovery image" en na een tijdje geeft hij aan "network problem" en dan gaat hij uit, om vervolgens opnieuw te beginnen. Samen met de helpdeks al geprobeerd met een andere kabel, zelfde resultaat. Nu is dus de storing doorgezet naar Reggefiber. Maar nu kan niemand mij vertellen hoe lang dit gaat duren!? De helpdesk van Telfort moet wachten op reactie van Reggefiber. Reggefiber wil niet met me praten omdat storingen altijd via de provider lopen...
Ik heb op internet wel meer van die meldingen heb gezien (zonder oplossing helaas). Weet iemand of er iets is wat ik kan doen dat het misschien toch gaat werken?
icon

Beste antwoord door Alfons 29 september 2013, 10:12

Dank je Tuut Tuut. Ik hoop dat Telfort er hetzelfde over denkt.

Uiteindelijk ben ik vrijdagavond om 19:30 nog wel gebeld door "mijn" 2e lijner. Het komt er op neer dat de opdracht voor het veranderen van de VLan code ergens weer verkeerd is ingeschoten of geïnterpreteerd, wat dus, zoals ik al vermoede, heeft geleid tot een nieuw onderzoek van Reggefiber naar de oorzaak van het niet werken van mijn ITV... Maandag gaat hij dit oppakken. Het meest vervelende hieraan vind ik dat ik dat allang vermoede en al weken probeer om "mijn" 2e lijner te spreken te krijgen om dat recht te zetten.
Maar goed, hij erkende wel dat er veel te veel fouten zijn gemaakt en begreep mijn beslissing om er mee op te houden. Alleen heeft hij daar natuurlijk niets over te zeggen. Maandag hoor ik meer.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

58 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Reggefiber heeft gebeld!! Morgen komt er een monteur langs!!! :eek:
Reputatie 1
Badge +1
Dank je Tuut Tuut. Ik hoop dat Telfort er hetzelfde over denkt.

Uiteindelijk ben ik vrijdagavond om 19:30 nog wel gebeld door "mijn" 2e lijner. Het komt er op neer dat de opdracht voor het veranderen van de VLan code ergens weer verkeerd is ingeschoten of geïnterpreteerd, wat dus, zoals ik al vermoede, heeft geleid tot een nieuw onderzoek van Reggefiber naar de oorzaak van het niet werken van mijn ITV... Maandag gaat hij dit oppakken. Het meest vervelende hieraan vind ik dat ik dat allang vermoede en al weken probeer om "mijn" 2e lijner te spreken te krijgen om dat recht te zetten.
Maar goed, hij erkende wel dat er veel te veel fouten zijn gemaakt en begreep mijn beslissing om er mee op te houden. Alleen heeft hij daar natuurlijk niets over te zeggen. Maandag hoor ik meer.
Hi Alfons,

Ik heb hetzelfde probleem..
Is er inmiddels al een oplossing gevonden?
Reputatie 1
Badge +1
Nee, nog steeds helemaal niks. Laat even weten wat ze gedaan hebben als het bij jou wel lukt.... En ik hoop van harte dat het bij jou sneller opgelost is.
Reputatie 1
Badge +1
Gisteren toch nog maar even gebeld. Waarom? Omdat ik nou wel eens wil dat het gaat werekn... Dus vertel ik die meneer dat het al weer bijna 2 weken duurt sinds het probleem is gevonden... En dat het misschien wel eens tijd werd (na bijna 3 1/2 maand) dat Telfort met die partij die de code moet wijzigen gaat bellen...  Een beetje gas erbij zeg maar.
Nou, die aardige meneer was het daar op zich wel mee eens en heeft daar een notitie van gemaakt. Maar ja, als niemand die notities leest of er iets mee doet schiet het nog niet op he!?!?
Reputatie 1
Badge +1
Alfons, heb je ze al in gebreke gesteld? 

Nog niet... Ik heb nu ook nog geen zin om weer te moeten overstappen.... Maar het zou wel erg fijn zijn als het eens opgelost werd.
Ik heb afgelopen vrijdag en maandag nog maar eens gebeld met het verzoek mij te laten bellen door iemand waarmee ik afspraken kan maken... Dat willen ze dus blijkbaar niet....
Reputatie 1
Badge +1
Maar weer eens een belletje.... en maar weer eens het zelfde antwoord...
Reputatie 1
Badge +1
Ja... en nu doet mijn telefoon het ook weer niet!! Hoe ik dat weet!? Nou, ik wou even snel het ziekenhuis bellen ivm een klein ongevalletje met m'n dochter...
Reputatie 1
Badge +1
Nou... de bal ligt bij Telfort. Ik heb vanochtend een mail gestuurd met daarin wat ik ongeveer verwacht aan compensatie. Nu afwachten wat Telfort daar van vind, maar hopelijk wel snel. De apparatuur van UPC is namelijk al geleverd....
Reputatie 1
Badge +1
Update:

Het werkt nog steeds niet! Vorige week contact gehad met het callcenter. De beste jongen had mij maandag teruggebeld maar had toen nog geen antwoord. Hij zou dinsdagavond terugbellen en dat heeft hij ook keurig gedaan! Het probleem zit volgens hem in de servers die per adres bepalen welk signaal er doorgestuurd worden.... Maar die servers zijn natuurlijk niet van Telfort. En nu is het weer afwachten wanneer de andere partij (ik gok KPN) tijd heeft om het probleempje op te lossen...
Reputatie 1
Badge +1
En de spanning blijft oplopen... weekend nr. 6 zonder TV in het vooruitzicht.... 

hmmm.... geen huilende smileys te vinden....
Lekker is dat...
Bij mij werkt alles ondertussen.
De installatiegids gaf een andere ingang aan waardoor hij niet wilde starten. Er stond poort 4 van het modem. Maar het moest poort 2 zijn...
Nee, nog steeds helemaal niks. Laat even weten wat ze gedaan hebben als het bij jou wel lukt.... En ik hoop van harte dat het bij jou sneller opgelost is.

Heb jij de kabel in de modem of router gedaan?
Ik heb beide al geprobeerd maar nog niks. Ik ga maandag dus maar eens bellen.
Reputatie 1
Badge +1
Blij te horen dat alles werkt... soms is het heel simpel. Ikzelf krijg vanmiddag maar weer eens een nieuwe glasvezelmodem... De telefonie deed het gisteravond later weer. Er scheen wel een storing te zijn, maar die is blijkbaar snel weer opgelost.

Ook vervelend: Sinds kort, als ik bij mij de wijk inrijd, word ik geconfronteerd met een levensgrote poster van Telfort: "Nu in deze wijk. Glasvezel met interactive televisie."  Zucht....
Reputatie 1
Badge +1
Nou, vanmiddag weer even gebeld met de klantenservice. Ik heb kort mijn verhaal gedaan en na ongeveer 5 minuten ben ik weer teruggebeld. De compensatievraag gaat naar de afdeling die daar over gaat, maar mijn vertrek is geen enkel probleem. Gelukkig geen moeilijk gedoe, ook geen "mooie aanbiedingen" om mij toch als klant te behouden, maar gewoon begrip. Dat is dan wel weer erg netjes.
Reputatie 1
Badge +1
Nou, modem 4 is geplaatst. Heeft uiteraard niet geholpen, maar meneer de vakbekwame monteur liet zich niet kennen. Hij is gaan bellen en het blijkt dat ergens achter in de software... ergens bij het 325ste bedrijfsonderdeel er een code ingevoerd is die niet juist blijkt te zijn. Hij noemde het de V-Lan code en die staat op dit moment op 170, maar dat moet 140 zijn.... Uiteraard kan dat niet direct aangepast worden, maar binnen enkele werkdagen, vermoedelijk maandag of dinsdag, zou het moeten gaan werken... Spannend....
Badge +2
Afgelopen vrijdag is mijn glasvezelaansluiting geactiveerd. Alles werkt, zelfs het nummerbehoud is goed gegaan, behalve de interactive TV. Deze geeft alleen een melding: "Recovery image" en na een tijdje geeft hij aan "network problem" en dan gaat hij uit, om vervolgens opnieuw te beginnen. Samen met de helpdeks al geprobeerd met een andere kabel, zelfde resultaat. Nu is dus de storing doorgezet naar Reggefiber. Maar nu kan niemand mij vertellen hoe lang dit gaat duren!? De helpdesk van Telfort moet wachten op reactie van Reggefiber. Reggefiber wil niet met me praten omdat storingen altijd via de provider lopen...
Ik heb op internet wel meer van die meldingen heb gezien (zonder oplossing helaas). Weet iemand of er iets is wat ik kan doen dat het misschien toch gaat werken?

Wellicht resetten van de software zoals hier:
https://forum.telfort.nl/interactieve-tv-and-digitenne-268/pauze-werkt-niet-meer-31570/
(volgens mij zou dit vergelijkbaar moeten werken, anders excuses).

Kan de Telfort Glasvezel klantenservice je geen enkele indicatie geven over wanneer ze meer weten?
Reputatie 1
Badge +1
We vervallen weer in het oude patroon... "uw storing is doorgegeven aan Reggefiber, we moeten verder afwachten...".
Reputatie 1
Badge +1
Ik ben dus nog steeds niet gebeld he!!

Ik voel me een beetje genegeerd door Telfort....
Reputatie 1
Badge +1
Ohw help... Nog maar een telefoontje dan (ik heb nu al helemaal geen geduld meer omdat de oplossing zo dichtbij lijkt te liggen..)....

Het goede nieuws: Er schijnt nu een escalatie team opgezet te zijn, de klacht heeft na bijna 4 maanden nu echt de hoogste prioriteit!! Het slechte nieuws: Nadat de persoon die ik aan de lijn had even gebeld had met het escalatieteam kwam hij met het volgende: "Bent u toevallig al gebeld door een aannemer? Ze gaan namelijk de glasvezelmodem vervangen."....................

Aaaaarrrgggghhhhhh!!!!!!!!!
Reputatie 1
Badge +1
Helaas, ik krijg geen 5 balkjes onderaan mijn beeld. Op de eerder genoemde melding na helemaal niets. De Amino krijgt waarschijnlijk gewoon geen verbinding met het netwerk, dus zelfs de eerste opstart is nooit gelukt.
Telfort geeft aan dat het nu bij Reggefiber ligt voor onderzoek (ligt het aan de verbinding of is de box gewoon stuk). Uiteraard kan Telfort niet zeggen wanneer Reggefiber een antwoord heeft, dat snap ik. Maar als ik morgen niks hoor dan ga ik gewoon maar weer bellen. Dan mag Telfort van mij contact op gaan nemen met Reggefiber om wat meer duidelijkheid te geven.

Maar wel bedeankt voor je reactie!
Reputatie 1
Badge +1
Kabel rechtstreeks op de glasvezelmodem.... Ook al een andere kabel (die wel werkt met internet) geprobeerd. Het vreemde is dat een monteur mij ooit uitgelegd heeft dat als het een lijn-probleem is, ik ook problemen met internet zou moeten hebben... maar dat is dus niet het geval...
Reputatie 1
Badge +1
... Callcenter niet bereikbaar (druk met algemene storing denk ik dan maar)... Maar het zal wel fijn zijn als er eens iemand langskwam om het probleem op te lossen... dit wordt weekend nr. 3 zonder TV!
Reputatie 1
Badge +1
Ik ben dus nog steeds niet gebeld he!!
Hallo allemaal, ik kreeg dezelfde melding maar dat was te wijten aan de instructie van de handleiding. Ik heb gekozen voor het draadloos pakket en dan dien je gebruik te maken van een TV verbindingsset met twee adapters. In de handleiding staat bij punt B dat je een adapter met ethernetkabel aan moet sluiten op poort 4 van het modem. Doe je dit dan werkt het dus niet (althans bij mij niet)

Wat heb ik gedaan: De adapter (die in de buurt van het modem) aangesloten met de ethernetkabel op poort 2 van het glasvezelmodem. Let op, dat is dus in poort 2 van het modem dat in de meterkast is gemonteerd door Reggefiber en dus niet poort 2 van het modem dat je opgestuurd krijgt. Alles werkt nu naar behoren en ben er erg blij mee.