beantwoord

Interactive TV: Recovery Image Network Problem

  • 3 juni 2013
  • 58 reacties
  • 15333 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Afgelopen vrijdag is mijn glasvezelaansluiting geactiveerd. Alles werkt, zelfs het nummerbehoud is goed gegaan, behalve de interactive TV. Deze geeft alleen een melding: "Recovery image" en na een tijdje geeft hij aan "network problem" en dan gaat hij uit, om vervolgens opnieuw te beginnen. Samen met de helpdeks al geprobeerd met een andere kabel, zelfde resultaat. Nu is dus de storing doorgezet naar Reggefiber. Maar nu kan niemand mij vertellen hoe lang dit gaat duren!? De helpdesk van Telfort moet wachten op reactie van Reggefiber. Reggefiber wil niet met me praten omdat storingen altijd via de provider lopen...
Ik heb op internet wel meer van die meldingen heb gezien (zonder oplossing helaas). Weet iemand of er iets is wat ik kan doen dat het misschien toch gaat werken?
icon

Beste antwoord door Alfons 29 september 2013, 10:12

Dank je Tuut Tuut. Ik hoop dat Telfort er hetzelfde over denkt.

Uiteindelijk ben ik vrijdagavond om 19:30 nog wel gebeld door "mijn" 2e lijner. Het komt er op neer dat de opdracht voor het veranderen van de VLan code ergens weer verkeerd is ingeschoten of geïnterpreteerd, wat dus, zoals ik al vermoede, heeft geleid tot een nieuw onderzoek van Reggefiber naar de oorzaak van het niet werken van mijn ITV... Maandag gaat hij dit oppakken. Het meest vervelende hieraan vind ik dat ik dat allang vermoede en al weken probeer om "mijn" 2e lijner te spreken te krijgen om dat recht te zetten.
Maar goed, hij erkende wel dat er veel te veel fouten zijn gemaakt en begreep mijn beslissing om er mee op te houden. Alleen heeft hij daar natuurlijk niets over te zeggen. Maandag hoor ik meer.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

58 reacties

Hallo allemaal, ik kreeg dezelfde melding maar dat was te wijten aan de instructie van de handleiding. Ik heb gekozen voor het draadloos pakket en dan dien je gebruik te maken van een TV verbindingsset met twee adapters. In de handleiding staat bij punt B dat je een adapter met ethernetkabel aan moet sluiten op poort 4 van het modem. Doe je dit dan werkt het dus niet (althans bij mij niet)

Wat heb ik gedaan: De adapter (die in de buurt van het modem) aangesloten met de ethernetkabel op poort 2 van het glasvezelmodem. Let op, dat is dus in poort 2 van het modem dat in de meterkast is gemonteerd door Reggefiber en dus niet poort 2 van het modem dat je opgestuurd krijgt. Alles werkt nu naar behoren en ben er erg blij mee. 
Reputatie 1
Badge +1
En de beslissing is genomen. Telfort mag mijn vrouw wel een hele grote bos bloemen sturen, want dankzij haar blijven we. De geboden compensatie vind ik voor 4 maanden ploeteren magertjes. Maar alles werkt nu naar behoren, dus we blijven.
Reputatie 1
Badge +1
Nou... de bal ligt bij Telfort. Ik heb vanochtend een mail gestuurd met daarin wat ik ongeveer verwacht aan compensatie. Nu afwachten wat Telfort daar van vind, maar hopelijk wel snel. De apparatuur van UPC is namelijk al geleverd....
Reputatie 8
Badge +16
Is dit de wet van murphy...volgens mij had je eerder moeten opzeggen.

Nu het dillema...wel blijven of toch weg.....?
Reputatie 1
Badge +1
En een hele diepe zucht.... Drie keer raden wat er vanaf vandaag ineens werkt??!?!!? Jawel.... de ITV!!! En wel precies 1 dag nadat we overeengekomen waren uit elkaar te gaan... Telfort, wat moet ik toch met jullie!?
Reputatie 1
Badge +1
Nou, vanmiddag weer even gebeld met de klantenservice. Ik heb kort mijn verhaal gedaan en na ongeveer 5 minuten ben ik weer teruggebeld. De compensatievraag gaat naar de afdeling die daar over gaat, maar mijn vertrek is geen enkel probleem. Gelukkig geen moeilijk gedoe, ook geen "mooie aanbiedingen" om mij toch als klant te behouden, maar gewoon begrip. Dat is dan wel weer erg netjes.
Reputatie 1
Badge +1
Dank je Tuut Tuut. Ik hoop dat Telfort er hetzelfde over denkt.

Uiteindelijk ben ik vrijdagavond om 19:30 nog wel gebeld door "mijn" 2e lijner. Het komt er op neer dat de opdracht voor het veranderen van de VLan code ergens weer verkeerd is ingeschoten of geïnterpreteerd, wat dus, zoals ik al vermoede, heeft geleid tot een nieuw onderzoek van Reggefiber naar de oorzaak van het niet werken van mijn ITV... Maandag gaat hij dit oppakken. Het meest vervelende hieraan vind ik dat ik dat allang vermoede en al weken probeer om "mijn" 2e lijner te spreken te krijgen om dat recht te zetten.
Maar goed, hij erkende wel dat er veel te veel fouten zijn gemaakt en begreep mijn beslissing om er mee op te houden. Alleen heeft hij daar natuurlijk niets over te zeggen. Maandag hoor ik meer.
Reputatie 8
Badge +16
Dag Alfons,

Ik heb de afgelopen maanden met enige regelmaat dit topic bezocht en heb respect voor jouw geduld en de manier van reageren.
Ik vind het ronduit slecht van Telfort en de diverse partijen die bij de oplevering betrokken zijn dat het ze niet lukt om een fatsoenlijke glasvezelverbinding op te leveren. Jouw keuze nu voor ontbinding van je overeenkomst is naar mijn idee de juiste aangezien ik al veel eerder de handoek in de ring zou hebben gegooid.
Ik hoop dat de aansluitng via UPC wel probleemloos gaat en lees hopelijk hier hier of de financiele afwikkeling met Telfort korter gaat duren dan de 4 maanden die ze nodig hebben gehad voor het leveren van een niet werkende verbinding.

Suc6!
Reputatie 1
Badge +1
Jammer, maar ik geef het op. Het volgende bericht is naar de klantenservice gestuurd:

Ik wil graag mijn jaarcontract kosteloos en met behoud van compensatie ontbonden hebben. Vanaf de oplevering (31 mei 2013) tot aan vandaag is het Telfort niet gelukt om Interactive TV te leveren, nog geen seconde. Ik ben al maanden bezig om dit voor elkaar te krijgen en het mag blijkbaar gewoon niet zo zijn. Vandaag heb ik voor de zoveelste keer een toezegging gehad dat ik teruggebeld zou worden (voor 15:00u) en voor de zoveelste keer komt men die afspraak niet na. Inmiddels is mij bekend geworden dat uw concurrent UPC een beduidend beter pakket aan kan bieden voor hetzelfde geld. Ik ga daar wel naar toe. Ik verneem graag van u hoe op een redelijke manier uit elkaar kunnen gaan.
Reputatie 1
Badge +1
En nog maar een keer gebeld... Ik blijf erbij dat er in de communicatie iets niet goed loopt en wil nu toch echt heel graag diegene die mijn zaak behandeld even persoonlijk spreken. Gewoon om een aantal zaken duidelijk te krijgen. Maar die was er vanochtend niet... maar dit keer is mij toegezegd dat die persoon mij voor 15:00u zal bellen...

....

....

....

Voor 15:00u??? Jazeker................... En voor de duidelijkheid... het is nu 16:08 en niet 15:08u!!
Badge
@Alfons,

Erg vervelend dat dit probleem al zo lang speelt, mijn excuses hiervoor. Ik heb contact gelegd met de betreffende afdeling. Naar verwachting ontvangen zij vandaag een terugkoppeling. Zodra er meer bekend is wordt er direct contact met jou opgenomen.

Moniek
Reputatie 1
Badge +1
Ohw help... Nog maar een telefoontje dan (ik heb nu al helemaal geen geduld meer omdat de oplossing zo dichtbij lijkt te liggen..)....

Het goede nieuws: Er schijnt nu een escalatie team opgezet te zijn, de klacht heeft na bijna 4 maanden nu echt de hoogste prioriteit!! Het slechte nieuws: Nadat de persoon die ik aan de lijn had even gebeld had met het escalatieteam kwam hij met het volgende: "Bent u toevallig al gebeld door een aannemer? Ze gaan namelijk de glasvezelmodem vervangen."....................


Aaaaarrrgggghhhhhh!!!!!!!!!
Reputatie 1
Badge +1
Zou het niet hilarisch zijn als het ineens wel ging werken?!!? 😕
Reputatie 1
Badge +1
Nog maar eens gebeld... Vandaag kreeg ik te horen dat de kwestie "persoonlijk" afgehandeld gaat worden door een 2e lijner... Top, zou die persoon mij dan vandaag even kunnen bellen? "Ik heb genoteerd dat u vandaag even contact wil."....

3x raden.... Ben ik vandaag wel of niet gebeld??
Reputatie 1
Badge +1
Gisteren toch nog maar even gebeld. Waarom? Omdat ik nou wel eens wil dat het gaat werekn... Dus vertel ik die meneer dat het al weer bijna 2 weken duurt sinds het probleem is gevonden... En dat het misschien wel eens tijd werd (na bijna 3 1/2 maand) dat Telfort met die partij die de code moet wijzigen gaat bellen...  Een beetje gas erbij zeg maar.
Nou, die aardige meneer was het daar op zich wel mee eens en heeft daar een notitie van gemaakt. Maar ja, als niemand die notities leest of er iets mee doet schiet het nog niet op he!?!?
Reputatie 1
Badge +1
Een telefoontje met:" Het is geregeld hoor!" zou fijn zijn... 1 1/2 week voor het wijzigen van een code... zucht... 
Reputatie 1
Badge +1
Het is inmiddels dinsdag... Ik zit de hele dag al te staren naar het rode lampje op mijn setopbox (nou ok, niet helemaal waar)... maar nog niks. Iets zegt mij dat het vandaag toch nog niet gaat lukken. Zal toch nog wel een hoop werk zijn, zo'n code wijzigen...
Reputatie 1
Badge +1
Nou, modem 4 is geplaatst. Heeft uiteraard niet geholpen, maar meneer de vakbekwame monteur liet zich niet kennen. Hij is gaan bellen en het blijkt dat ergens achter in de software... ergens bij het 325ste bedrijfsonderdeel er een code ingevoerd is die niet juist blijkt te zijn. Hij noemde het de V-Lan code en die staat op dit moment op 170, maar dat moet 140 zijn.... Uiteraard kan dat niet direct aangepast worden, maar binnen enkele werkdagen, vermoedelijk maandag of dinsdag, zou het moeten gaan werken... Spannend....
Reputatie 1
Badge +1
Blij te horen dat alles werkt... soms is het heel simpel. Ikzelf krijg vanmiddag maar weer eens een nieuwe glasvezelmodem... De telefonie deed het gisteravond later weer. Er scheen wel een storing te zijn, maar die is blijkbaar snel weer opgelost.

Ook vervelend: Sinds kort, als ik bij mij de wijk inrijd, word ik geconfronteerd met een levensgrote poster van Telfort: "Nu in deze wijk. Glasvezel met interactive televisie."  Zucht....
Lekker is dat...
Bij mij werkt alles ondertussen.
De installatiegids gaf een andere ingang aan waardoor hij niet wilde starten. Er stond poort 4 van het modem. Maar het moest poort 2 zijn...
Reputatie 1
Badge +1
Ja... en nu doet mijn telefoon het ook weer niet!! Hoe ik dat weet!? Nou, ik wou even snel het ziekenhuis bellen ivm een klein ongevalletje met m'n dochter...
Reputatie 1
Badge +1
Kabel rechtstreeks op de glasvezelmodem.... Ook al een andere kabel (die wel werkt met internet) geprobeerd. Het vreemde is dat een monteur mij ooit uitgelegd heeft dat als het een lijn-probleem is, ik ook problemen met internet zou moeten hebben... maar dat is dus niet het geval...
Nee, nog steeds helemaal niks. Laat even weten wat ze gedaan hebben als het bij jou wel lukt.... En ik hoop van harte dat het bij jou sneller opgelost is.


Heb jij de kabel in de modem of router gedaan?
Ik heb beide al geprobeerd maar nog niks. Ik ga maandag dus maar eens bellen.
Reputatie 1
Badge +1
Nee, nog steeds helemaal niks. Laat even weten wat ze gedaan hebben als het bij jou wel lukt.... En ik hoop van harte dat het bij jou sneller opgelost is.
Hi Alfons,

Ik heb hetzelfde probleem..
Is er inmiddels al een oplossing gevonden?