beantwoord

Interactive TV: Recovery Image Network Problem

• 3 juni 2013
  • 58 reacties
  • 15336 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

58 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Vanochtend gebeld door een meneer die volgens mij wat dichter bij de servers zit (weet ik niet helemaal zeker).
"Al eens een ander kabeltje geprobeerd?"
... zucht.... Jazeker!
"Wanneer is de modem voor het laatst gereset?"
... zucht.... Ongeveer 1 1/2 week gelden!
"Probeert u dat nog eens, dan bel ik u voor 12:00u terug."
... Ok....
+/- 15:30u:
"Ik zou u nog terugbellen. Heeft u de modem gereset?"
Ja... geen resultaat...
"......"
"Heeft u de kabel al eens geprobeerd op een laptop en internet?"
...zucht... Ik heb geen laptop maar ik probeer 'm nog wel eens op de computer, past net... Ja hoor, kabeltje doet het!
"......"
Mij is verteld dat de server het ITV signaal niet doorzend?
"Dat kan ik hier zien, dat doet die wel."
ok....
"......"
......
"We gaan verder kijken"
Ik ga verder wachten.
Hallo,
Zojuist geprobeerd om tv via glasvezel aan de gang te krijgen en heb exact hetzelfde probleem als in dit topic.

Is er al een oplossing gevonden?
Reputatie 1
Badge +1
Nee... een oplossing is er nog steeds niet....
Begin maar vast met het proberen van een ander kabeltje, dan is dat vast uitgesloten... verder heel veel succes! Ik ben inmiddels ruim 9 weken verder en heb nog geen dag ITV kunnen kijken!
Badge
Alfons, heb je ze al in gebreke gesteld? 
Reputatie 1
Badge +1
Alfons, heb je ze al in gebreke gesteld? 

Nog niet... Ik heb nu ook nog geen zin om weer te moeten overstappen.... Maar het zou wel erg fijn zijn als het eens opgelost werd.
Ik heb afgelopen vrijdag en maandag nog maar eens gebeld met het verzoek mij te laten bellen door iemand waarmee ik afspraken kan maken... Dat willen ze dus blijkbaar niet....
Reputatie 1
Badge +1
Ik ben dus nog steeds niet gebeld he!!
Reputatie 1
Badge +1
Ik ben dus nog steeds niet gebeld he!!

Ik voel me een beetje genegeerd door Telfort....
Badge +1
@Alfons,

Vervelend dat het zo lang duurt.
De storingsmelding staat nog in behandeling bij onze netwerkleverancier. Ik heb een nieuwe update opgevraagd voor de status, wanneer deze bekend is, zal ik telefonisch contact met je opnemen. Wanneer de problemen zijn opgelost, zet ik de situatie door naar onze klachtenafdeling voor een goede afhandeling.

Lotte
Hi Alfons,

Ik heb hetzelfde probleem..
Is er inmiddels al een oplossing gevonden?
Reputatie 1
Badge +1
Nee, nog steeds helemaal niks. Laat even weten wat ze gedaan hebben als het bij jou wel lukt.... En ik hoop van harte dat het bij jou sneller opgelost is.
Nee, nog steeds helemaal niks. Laat even weten wat ze gedaan hebben als het bij jou wel lukt.... En ik hoop van harte dat het bij jou sneller opgelost is.

Heb jij de kabel in de modem of router gedaan?
Ik heb beide al geprobeerd maar nog niks. Ik ga maandag dus maar eens bellen.
Reputatie 1
Badge +1
Kabel rechtstreeks op de glasvezelmodem.... Ook al een andere kabel (die wel werkt met internet) geprobeerd. Het vreemde is dat een monteur mij ooit uitgelegd heeft dat als het een lijn-probleem is, ik ook problemen met internet zou moeten hebben... maar dat is dus niet het geval...
Reputatie 1
Badge +1
Ja... en nu doet mijn telefoon het ook weer niet!! Hoe ik dat weet!? Nou, ik wou even snel het ziekenhuis bellen ivm een klein ongevalletje met m'n dochter...
Lekker is dat...
Bij mij werkt alles ondertussen.
De installatiegids gaf een andere ingang aan waardoor hij niet wilde starten. Er stond poort 4 van het modem. Maar het moest poort 2 zijn...
Reputatie 1
Badge +1
Blij te horen dat alles werkt... soms is het heel simpel. Ikzelf krijg vanmiddag maar weer eens een nieuwe glasvezelmodem... De telefonie deed het gisteravond later weer. Er scheen wel een storing te zijn, maar die is blijkbaar snel weer opgelost.

Ook vervelend: Sinds kort, als ik bij mij de wijk inrijd, word ik geconfronteerd met een levensgrote poster van Telfort: "Nu in deze wijk. Glasvezel met interactive televisie."  Zucht....
Reputatie 1
Badge +1
Nou, modem 4 is geplaatst. Heeft uiteraard niet geholpen, maar meneer de vakbekwame monteur liet zich niet kennen. Hij is gaan bellen en het blijkt dat ergens achter in de software... ergens bij het 325ste bedrijfsonderdeel er een code ingevoerd is die niet juist blijkt te zijn. Hij noemde het de V-Lan code en die staat op dit moment op 170, maar dat moet 140 zijn.... Uiteraard kan dat niet direct aangepast worden, maar binnen enkele werkdagen, vermoedelijk maandag of dinsdag, zou het moeten gaan werken... Spannend....
Reputatie 1
Badge +1
Het is inmiddels dinsdag... Ik zit de hele dag al te staren naar het rode lampje op mijn setopbox (nou ok, niet helemaal waar)... maar nog niks. Iets zegt mij dat het vandaag toch nog niet gaat lukken. Zal toch nog wel een hoop werk zijn, zo'n code wijzigen...
Reputatie 1
Badge +1
Een telefoontje met:" Het is geregeld hoor!" zou fijn zijn... 1 1/2 week voor het wijzigen van een code... zucht... 
Reputatie 1
Badge +1
Gisteren toch nog maar even gebeld. Waarom? Omdat ik nou wel eens wil dat het gaat werekn... Dus vertel ik die meneer dat het al weer bijna 2 weken duurt sinds het probleem is gevonden... En dat het misschien wel eens tijd werd (na bijna 3 1/2 maand) dat Telfort met die partij die de code moet wijzigen gaat bellen...  Een beetje gas erbij zeg maar.
Nou, die aardige meneer was het daar op zich wel mee eens en heeft daar een notitie van gemaakt. Maar ja, als niemand die notities leest of er iets mee doet schiet het nog niet op he!?!?
Reputatie 1
Badge +1
Nog maar eens gebeld... Vandaag kreeg ik te horen dat de kwestie "persoonlijk" afgehandeld gaat worden door een 2e lijner... Top, zou die persoon mij dan vandaag even kunnen bellen? "Ik heb genoteerd dat u vandaag even contact wil."....

3x raden.... Ben ik vandaag wel of niet gebeld??
Reputatie 1
Badge +1
Zou het niet hilarisch zijn als het ineens wel ging werken?!!? 😕
Reputatie 1
Badge +1
Ohw help... Nog maar een telefoontje dan (ik heb nu al helemaal geen geduld meer omdat de oplossing zo dichtbij lijkt te liggen..)....

Het goede nieuws: Er schijnt nu een escalatie team opgezet te zijn, de klacht heeft na bijna 4 maanden nu echt de hoogste prioriteit!! Het slechte nieuws: Nadat de persoon die ik aan de lijn had even gebeld had met het escalatieteam kwam hij met het volgende: "Bent u toevallig al gebeld door een aannemer? Ze gaan namelijk de glasvezelmodem vervangen."....................

Aaaaarrrgggghhhhhh!!!!!!!!!
Badge
@Alfons,

Erg vervelend dat dit probleem al zo lang speelt, mijn excuses hiervoor. Ik heb contact gelegd met de betreffende afdeling. Naar verwachting ontvangen zij vandaag een terugkoppeling. Zodra er meer bekend is wordt er direct contact met jou opgenomen.

Moniek
Reputatie 1
Badge +1
En nog maar een keer gebeld... Ik blijf erbij dat er in de communicatie iets niet goed loopt en wil nu toch echt heel graag diegene die mijn zaak behandeld even persoonlijk spreken. Gewoon om een aantal zaken duidelijk te krijgen. Maar die was er vanochtend niet... maar dit keer is mij toegezegd dat die persoon mij voor 15:00u zal bellen...

....

....

....

Voor 15:00u??? Jazeker................... En voor de duidelijkheid... het is nu 16:08 en niet 15:08u!!
Reputatie 1
Badge +1
Jammer, maar ik geef het op. Het volgende bericht is naar de klantenservice gestuurd:

Ik wil graag mijn jaarcontract kosteloos en met behoud van compensatie ontbonden hebben. Vanaf de oplevering (31 mei 2013) tot aan vandaag is het Telfort niet gelukt om Interactive TV te leveren, nog geen seconde. Ik ben al maanden bezig om dit voor elkaar te krijgen en het mag blijkbaar gewoon niet zo zijn. Vandaag heb ik voor de zoveelste keer een toezegging gehad dat ik teruggebeld zou worden (voor 15:00u) en voor de zoveelste keer komt men die afspraak niet na. Inmiddels is mij bekend geworden dat uw concurrent UPC een beduidend beter pakket aan kan bieden voor hetzelfde geld. Ik ga daar wel naar toe. Ik verneem graag van u hoe op een redelijke manier uit elkaar kunnen gaan.