beantwoord

Interactive TV: Recovery Image Network Problem

  • 3 juni 2013
  • 58 reacties
  • 15310 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Afgelopen vrijdag is mijn glasvezelaansluiting geactiveerd. Alles werkt, zelfs het nummerbehoud is goed gegaan, behalve de interactive TV. Deze geeft alleen een melding: "Recovery image" en na een tijdje geeft hij aan "network problem" en dan gaat hij uit, om vervolgens opnieuw te beginnen. Samen met de helpdeks al geprobeerd met een andere kabel, zelfde resultaat. Nu is dus de storing doorgezet naar Reggefiber. Maar nu kan niemand mij vertellen hoe lang dit gaat duren!? De helpdesk van Telfort moet wachten op reactie van Reggefiber. Reggefiber wil niet met me praten omdat storingen altijd via de provider lopen...
Ik heb op internet wel meer van die meldingen heb gezien (zonder oplossing helaas). Weet iemand of er iets is wat ik kan doen dat het misschien toch gaat werken?
icon

Beste antwoord door Alfons 29 september 2013, 10:12

Dank je Tuut Tuut. Ik hoop dat Telfort er hetzelfde over denkt.

Uiteindelijk ben ik vrijdagavond om 19:30 nog wel gebeld door "mijn" 2e lijner. Het komt er op neer dat de opdracht voor het veranderen van de VLan code ergens weer verkeerd is ingeschoten of geïnterpreteerd, wat dus, zoals ik al vermoede, heeft geleid tot een nieuw onderzoek van Reggefiber naar de oorzaak van het niet werken van mijn ITV... Maandag gaat hij dit oppakken. Het meest vervelende hieraan vind ik dat ik dat allang vermoede en al weken probeer om "mijn" 2e lijner te spreken te krijgen om dat recht te zetten.
Maar goed, hij erkende wel dat er veel te veel fouten zijn gemaakt en begreep mijn beslissing om er mee op te houden. Alleen heeft hij daar natuurlijk niets over te zeggen. Maandag hoor ik meer.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

58 reacties

Badge +2
Afgelopen vrijdag is mijn glasvezelaansluiting geactiveerd. Alles werkt, zelfs het nummerbehoud is goed gegaan, behalve de interactive TV. Deze geeft alleen een melding: "Recovery image" en na een tijdje geeft hij aan "network problem" en dan gaat hij uit, om vervolgens opnieuw te beginnen. Samen met de helpdeks al geprobeerd met een andere kabel, zelfde resultaat. Nu is dus de storing doorgezet naar Reggefiber. Maar nu kan niemand mij vertellen hoe lang dit gaat duren!? De helpdesk van Telfort moet wachten op reactie van Reggefiber. Reggefiber wil niet met me praten omdat storingen altijd via de provider lopen...
Ik heb op internet wel meer van die meldingen heb gezien (zonder oplossing helaas). Weet iemand of er iets is wat ik kan doen dat het misschien toch gaat werken?


Wellicht resetten van de software zoals hier:
https://forum.telfort.nl/interactieve-tv-and-digitenne-268/pauze-werkt-niet-meer-31570/
(volgens mij zou dit vergelijkbaar moeten werken, anders excuses).

Kan de Telfort Glasvezel klantenservice je geen enkele indicatie geven over wanneer ze meer weten?
Reputatie 1
Badge +1
Helaas, ik krijg geen 5 balkjes onderaan mijn beeld. Op de eerder genoemde melding na helemaal niets. De Amino krijgt waarschijnlijk gewoon geen verbinding met het netwerk, dus zelfs de eerste opstart is nooit gelukt.
Telfort geeft aan dat het nu bij Reggefiber ligt voor onderzoek (ligt het aan de verbinding of is de box gewoon stuk). Uiteraard kan Telfort niet zeggen wanneer Reggefiber een antwoord heeft, dat snap ik. Maar als ik morgen niks hoor dan ga ik gewoon maar weer bellen. Dan mag Telfort van mij contact op gaan nemen met Reggefiber om wat meer duidelijkheid te geven.

Maar wel bedeankt voor je reactie!
Reputatie 1
Badge +1
Nog steeds geen nieuws. Ik heb vandaag al 2x gebeld om te vragen of Telfort in ieder geval bij Reggefiber kan achterhalen wat nou het probleem is en hoe lang het ongeveer gaat duren. Ik heb nu sinds vrijdagavond al geen tv meer... Ook heb ik nadrukkelijk gevraagd mij hierover vandaag nog te informeren... Het zal mij benieuwen.
Badge +1
@Alfons,

Allereerst welkom op het glasvezelforum! Wat jammer om te horen dat deze problemen er zijn. Wanneer wij samen met Reggefiber de storing in onderzoek hebben, kunnen we inderdaad geen tijdsbestek aangeven voor de duur van de storing. Wanneer er vanuit de storingspartij meer bekend is, zullen wij dit gelijk doorgeven. De storingspartij van Reggefiber heeft geen telefonisch contact met klanten zodat ze zich volledig op de storing kunnen storten. De provider (Telfort) zal dit contact met de klanten onderhouden.

Graag ontvang ik je adresgegevens in een privébericht. Ik zal de storing dan ook in de gaten houden.

Lotte
Reputatie 1
Badge +1
Vandaag van Lotte te horen gekregen dat er een nieuwe Amino opgestuurd gaat worden. Hopelijk is dat de oplossing. Lotte iig bedankt voor de snelle reactie! 
Badge +1
Vandaag van Lotte te horen gekregen dat er een nieuwe Amino opgestuurd gaat worden. Hopelijk is dat de oplossing. Lotte iig bedankt voor de snelle reactie! 


@Alfons, 

Geen dank! Laat je ons weten of de vervanging de problemen daadwerkelijk heeft opgelost?

Lotte 
Reputatie 1
Badge +1
Uuhh... niet echt. Ik heb vanmiddag de nieuwe box ontvangen. Hij geeft nu  de melding "connect to network"... Maar er gebeurd weer niks. Ik heb de glasvezelmodem inmiddels al weer een uur van de stroom af gehaald, maar ook dit blijkt niet te helpen.

- Zojuist maar weer gebeld met e servicedesk... Wederom is de box goed aangesloten... wederom kunnen we geen TV kijken. De melding gaat dus opnieuw naar Reggefiber....
Badge +1
@alfons,

Wat vervelend dat de problemen nog steeds actief zijn. Ik blijf de melding in de gaten houden, we houden je op de hoogte.

Lotte 
Reputatie 1
Badge +1
... Callcenter niet bereikbaar (druk met algemene storing denk ik dan maar)... Maar het zal wel fijn zijn als er eens iemand langskwam om het probleem op te lossen... dit wordt weekend nr. 3 zonder TV!
Beste Alfons,

Ik heb dit probleem ook gehad en bij mij bleek het te liggen aan het feit dat de utp stekker niet goed vast zat. Eén van de kabeltjes in de stekker maakte geen contact.
Nu weet ik niet of je een voorgefrabriceerde utp-kabel gebruikt of één waar je zelf de stekker aan hebt gezet?
Reputatie 1
Badge +1
Bedankt voor de tip. Helaas is de stekker niet het probleem. Ik heb de meegeleverde kabel gebruikt. Ook heb ik al een andere kabel geprobeerd waarvan ik zeker weet dat die goed is.
Ik heb inmiddels ook weer hetzelfde probleem :(. Tv boven doet het niet. Lampje op de switch brandt ook niet.  Lijkt me stug dat de kabel het ineens begeven heeft.... Ik lees dus even mee.
Reputatie 1
Badge +1
Weekend 4 komt eraan...:mad:
Reputatie 1
Badge +1
Dan maar ietsje bozer, sorry "Anouk". Maar weer eens gebeld (nou, eigenlijk 2x omdat de eerste keer de verbinding werd verbroken na een kwartier in de wacht te hebben gestaan). Toch maar weer op aangedrongen dat ik vandaag van Telfort, dan wel van Reggefiber wil weten wat er nu gaat gebeuren. Ik ben klaar met "update vragen en geduld hebben".
Reputatie 1
Badge +1
:mad: Nog niks gehoord, dus ik ben maar weer eens aan het bellen...
Reputatie 1
Badge +1
Reggefiber heeft gebeld!! Morgen komt er een monteur langs!!! :eek:
Reputatie 1
Badge +1
... En kort nadat de monteur weg is gegaan (modem vervangen, probleem nog niet opgelost) begeeft de modem het. Nu sinds dinsdag dus helemaal niks meer!! :mad::mad:
Reputatie 1
Badge +1
Update:
Sinds gisterochtend (na 6 dagen dus) eindelijk weer beschikking over internet en telefonie! De monteur, gestuurd door Reggefiber, heeft binnen luttele seconden de modem vervangen en alles is weer als vanouds! Vervolgens is deze jongen nog ruim een uur bezig geweest uit te vinden wat er mis kan zijn met de ITV. Modem is goed, lijn is goed... Volgens hem ligt het dus niet aan Reggefiber, maar is het waarschijnlijk een softwarematig dingetje bij Telfort. Hij heeft zijn bevindingen ook nog keurig gemeld bij Telfort, dus die kunnen weer aan de bak!
Vandaag heb ik heel lief een 3e settopbox ontvangen... Met uiteraard hetzelfde probleem. En omdat ik er nu toch wel van overtuigd ben dat die het probleem niet zijn gaan de vorige 2 morgen keurig weer terug. Nog maar even gebeld met Telfort. Het schijnt dat er nu ergens een verzoek is ingediend om mijn "poort 2 te configureren voor IPTV". Nu ben ik niet erg technisch, maar dat klinkt toch als iets wat bij oplevering had moeten gebeuren... Spannend allemaal....
Reputatie 1
Badge +1
En de spanning blijft oplopen... weekend nr. 6 zonder TV in het vooruitzicht.... 


hmmm.... geen huilende smileys te vinden....
Reputatie 1
Badge +1
Nou, maar weer eens gebeld. Nu blijkt dat mijn melding vanaf afgelopen woensdag toch weer bij Reggefiber ligt!?!? "Ik snap er niks van! Ik snap er niks van!"

Nogmaals.. ik ben niet zo heel technisch, maar dit kan niet het moeilijkste probleem van de wereld zijn. Ze kunnen in de sytemen zien dat mijn settopbox om een IP-adres vraagt, hij krijgt deze alleen niet. Dan lijkt het mij dat het zoekgebied naar waar het probleem zit vrij klein is?!
Reputatie 1
Badge +1
We vervallen weer in het oude patroon... "uw storing is doorgegeven aan Reggefiber, we moeten verder afwachten...".
Reputatie 1
Badge +1
Jeuh jubileum!! Vandaag officieel 6 weken geen TV!! Zal het lukken om te voorkomen dat ik het 7e weekend TV-loos moet doorstaan??
Reputatie 1
Badge +1
Maar weer eens een belletje.... en maar weer eens het zelfde antwoord...
Reputatie 1
Badge +1
Update:

Het werkt nog steeds niet! Vorige week contact gehad met het callcenter. De beste jongen had mij maandag teruggebeld maar had toen nog geen antwoord. Hij zou dinsdagavond terugbellen en dat heeft hij ook keurig gedaan! Het probleem zit volgens hem in de servers die per adres bepalen welk signaal er doorgestuurd worden.... Maar die servers zijn natuurlijk niet van Telfort. En nu is het weer afwachten wanneer de andere partij (ik gok KPN) tijd heeft om het probleempje op te lossen...
Reputatie 1
Badge +1
Ik kon het niet laten, dus toch maar weer eens gebeld... Aardige jongen, veel gemompel over verkeerde tickets en veelveuldig voorkomende storingen... Maar hij heeft iets van een statusupdate gedaan met de mededeling dat de klant (ik dus) graag wil weten hoe het er voor staat. Dat klopt, want nog 5 dagen en dan kan ik mijn 2e maand jubileum gaan vieren!