beantwoord

Interactieve TV werkt niet naar behoren

• 31 maart 2020
  • 10 reacties
  • 169 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Wanneer ik beneden de interactieve TV opstart duurt het meer dan 3 minuten voordat de zender getoond wordt op TV, geluid is wel na ongeveer 1 minuut beschikbaar maar geen beeld. Het probleem speelt alleen met het kastje van beneden (omgeruild met dat van boven en toen ook daar het probleem).

Het internet en Wifi werken prima met de Experiabox v10A.

Reset gedaan van en interactieve TV en internet maar probleem blijft spelen.

Wat kan de oorzaak zijn?

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 1 april 2020, 08:44

Hallo @Maarten1971, ik begrijp dat één van je twee tv-ontvangers het niet goed meer doet, dat is niet fijn. Goed dat je het aankaart.

Fijn dat je gegevens al in je profiel staan. Heb je de tv-ontvanger ook gereset volgens deze stappen? En kan je voor mij het serienummer van de betreffende tv-ontvanger nog toevoegen aan je forumprofiel? Dit staat op de sticker, op de onderkant van de tv-ontvanger. Dan weet ik om welke het gaat.

Ik hoor het graag van je! 

Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hallo @Maarten1971, ik begrijp dat één van je twee tv-ontvangers het niet goed meer doet, dat is niet fijn. Goed dat je het aankaart.

Fijn dat je gegevens al in je profiel staan. Heb je de tv-ontvanger ook gereset volgens deze stappen? En kan je voor mij het serienummer van de betreffende tv-ontvanger nog toevoegen aan je forumprofiel? Dit staat op de sticker, op de onderkant van de tv-ontvanger. Dan weet ik om welke het gaat.

Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 1

Alexandra, dank voor je reactie. Met de uitleg over de reset via instellingen ben ik inmiddels compleet tevreden. Alles werkt weer naar behoren.

Bedankt!

Reputatie 8
Badge +11

@Maarten1971 Graag gedaan, super om dat te horen! :smiley: Je weet ons op het forum te vinden als we iets voor je kunnen doen.

Reputatie 1

Goedenavond,

Inmiddels moet ik de tv bijna wekelijks terugzetten op fabrieksinstelling zodat mijn TV weer zenders ontvangt.

Heeft u nog een andere optie dan het resetten?

Mvrgr, Maarten

Reputatie 8
Badge +11

@Maarten1971 Hoi Maarten, het kan een keer voor komen dat je de tv-ontvanger moet resetten, maar dit is inmiddels wel heel vaak, lees ik. 

Het is even geleden sinds ik je voor het laatst gesproken heb. Wat gebeurt er nu precies waardoor je de tv-ontvanger moet resetten? En is het nog steeds op één van de twee ontvangers, werkt de andere wel goed? Hoe is de tv-ontvanger aangesloten op de Experia Box?

Reputatie 1

Alexandra ik moet eeuwig wachten op de tv-ontvanger (interactieve box) voordat het kanaal gevonden en het nummer getoond wordt. Dit gebeurt elke keer wanneer ik de tv en pntvanger aanzet. Na het resetten wordt het kanaal snel getoond en daarna elke dag weer wat minder snel totdat ik eea weer reset naar fabrieksinstellingen.

Het speelt enkel bij de ontvanger beneden. Deze is middels een coax kabel aan de experia box aangesloten. via hdmi gaat deze van de ontvanger naar de tv.

Reputatie 8
Badge +11

@Maarten1971 Dankjewel voor de uitgebreide uitleg. Ik vermoed dat er een ethernetkabel van de Experia Box naar de tv-ontvanger gaat?

Dan gaat er toch iets niet lekker met die tv-ontvanger. Kan je voor mij het serienummer opzoeken? Dit staat op de sticker op de onderzijde van de tv-ontvanger. Dan zorg ik dat we deze vervangen :slight_smile:

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort 

Er staan 2 serienummers aan de onderzijde van het apparaat.

Het serienummer VIP1853 : M91226FG0690

Het serienummer TS module : M91224FH2307

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @Maarten1971, dankjewel! Ik zie dat je in de tussentijd overgezet bent naar KPN, waardoor ik de nieuwe tv-ontvanger niet meer via het Telfort systeem voor je kan aanvragen. Dat maakt het even iets lastiger, omdat je voortaan bij KPN terecht kan, maar ik heb een oplossing.

Als je een topic aanmaakt op het KPN Forum, en me hier laat weten wat de link van jouw topic is, dan zorg ik dat ik een KPN collega inlicht en je daar verder geholpen wordt. Laat je weten of dat is gelukt? Dan zorg ik dat we het via die weg oplossen.

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort

Onder alias Maarten197162 heb ik de volgende topic aangemaakt bij het kpn forum:

Goedemorgen,

Via Telfort loopt op dit moment nog mijn abonnement, dit is miv 30 september overgezet naar KPN. Omdat de tv ontvanger kapot is heb ik met Telfort afgesproken dat ik een nieuwe ontvanger zou krijgen. Daar ik echter reeds gebruik maak van de kpn mogelijkheden kunnen zij deze ontvanger niet meer via het forum van telfort regelen.

Wanneer u mij de link van dit topic toestuurd kunnen zij contact met u opnemen. Ik ga er vanuit dat de ontvangers van telfort en kpn gelijk zijn en niet gewisseld worden door het nieuwe abonnement bij kpn. mocht dat wel zo zijn dan kan ik nog wel wachten tot 30 september.

Mvrgr, Maarten

Reageer