beantwoord

Interactieve TV werkt niet en Experia box blokkeert

• 30 september 2020
  • 11 reacties
  • 196 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds afgelopen maandag (28-09-2020) werkt  interactieve tv steeds moeilijker. Na herstarten werkt dan vaak niets meer (ook geen telefoon en internet, en ook geen live tv). Via twitter begreep ik dat het een landelijk probleem is, Dus vandaag maar eens gebeld. Men zou iets proberen, maar ze verbrak de verbinding. En toen deed niets het meer. Nu zit ik al een half uur te wachten aan de telefoon.

Wanneer gaan jullie ons probleem oplossen, want het lijk duidelijk bij jullie te zitten (door de overgang naar KPN?)?

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 2 oktober 2020, 08:51

@JandeV Dankjewel voor de foto, dat is handig. We hebben afgelopen week inderdaad twee avonden last van een storing met de tv diensten gehad. Daarbij kon je bijvoorbeeld deze foutmelding te zien krijgen. De storing is inmiddels verholpen, maar ik begrijp dat je de foutmelding nog steeds te zien krijgt. Het moet dan voldoende zijn om de tv-ontvanger voor minimaal 30 seconden stroomloos te maken, en daarna opnieuw op te laten starten.

Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 1

Na eindelijk telefonisch contact, blijkt er een update geweest te zijn die een nieuwe fout hefft veroorzaakt, waar de oplossing nog niet voor is gevonden. Afwachten dus.

Ik zie dit als een storing en had dat graag vermeld gezien.

In ieder geval: niet het kastje herstarten want dan doet niets het meer!

Reputatie 8
Badge +11

Hallo @JandeV, niet fijn dat je sinds deze week problemen ervaart met tv kijken. Ik begrijp dat je via de klantenservice nog niet verder gekomen bent. 

Hoe staat het er nu voor? Kan je me iets specifieker vertellen wat er aan de hand is en wat je merkt? Ik weet dat er afgelopen week problemen (storingen) zijn geweest met de tv diensten, maar ik wil zeker weten of dat hetzelfde is als waar jij last van hebt. Ik hoor het graag, dan help ik je verder.

Reputatie 1

Deze melding.  Er is mij gisteren gezegd dat dit een landelijk probleem is,  waar nog geen oplossing voor is. Ik zou nu niets meer moeten doen en een mail moeten afwachten.

Reputatie 1

Er zou geen probleem met de tv ontvangers zijn. De kabels zijn ook goed.

Reputatie 8
Badge +11

@JandeV Dankjewel voor de foto, dat is handig. We hebben afgelopen week inderdaad twee avonden last van een storing met de tv diensten gehad. Daarbij kon je bijvoorbeeld deze foutmelding te zien krijgen. De storing is inmiddels verholpen, maar ik begrijp dat je de foutmelding nog steeds te zien krijgt. Het moet dan voldoende zijn om de tv-ontvanger voor minimaal 30 seconden stroomloos te maken, en daarna opnieuw op te laten starten.

Reputatie 1

Ging gisteren goed!

Reputatie 1

En weer was het gisteravond vanaf 21.00 uur hommeles: Zelfde foutmelding en geen interactieve tv.

Het lijkt op dit moment goed te gaan, maar ik ben bang dat het vanavond weer een probleem gaat worden.

Reputatie 1

En vanavond weer geen interactieve tv!!!

Als jullie niet in staat zijn hier snel iets aan te doen ga ik toch echt overstappen naar een andere leverancier!

Reputatie 8
Badge +11

@JandeV Dat is niet fijn en niet de bedoeling, en ik snap dat je daar gefrustreerd door raakt. Goed dat je het aangeeft. 

Heb je al bericht gehad over de overgang van jouw verbinding naar KPN, of nog niet? Kan je je postcode en huisnummer toevoegen in je forumprofiel? Dan kijk ik graag naar wat ik voor je kan doen.

Reputatie 1

Postcode en huisnummer toegevoegd.

Overigens deed interactieve tv het laat op de avond na herstarten het wel weer.

Reputatie 8
Badge +11

@JandeV Oke, fijn dat 't wel hersteld is door de herstart. Dankjewel voor het toevoegen van je gegevens. 

Ik zie dat je dit weekend wordt overgezet naar KPN. Dat betekent dat ik nu geen metingen kan doen en niet meer goed bij je gegevens kan. De verbinding blijft technisch hetzelfde. Zo gauw je na het weekend helemaal over bent, ontvang je hierover informatie per e-mail. Mocht het daarna onverhoopt toch weer voor komen, dan kan je contact opnemen met de klantenservice van KPN. Onze collega's helpen je dan verder om dit op te lossen.

Reageer