beantwoord

Interactieve TV werkt niet

  • 18 juli 2018
  • 11 reacties
  • 282 keer bekeken

Beste allen,

Mijn interactieve TV werkt niet meer...
Zodra ik hem opstart, krijg ik foutcode 143. Ik heb de stappen opgezocht, en (meermaals) geprobeerd. Dit werkte echter niet.
Zodra ik de hardware zelf test doe, krijg ik de volgende resultaten:
Algemene systeem informatie (rood kruisje)
Netwerk/verbinding testen (rood kruisje)
Harde schijf en geheugen test (groen vinkje)

Als ik op "algemene systeem informatie" druk, staat er niks achter "IP-adres" & "Default Gateway".
Bij "netwerk/Verbinding testen", krijg ik "Geen IP adres", "No Gateway" en ' Provider niet bereikbaar".
Ik heb ook rode kruisjes bij " NTP tijdsynchronisatie test" en "DNS controle test".

Ik heb een experia box V8.

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt,
Robert
icon

Beste antwoord door OptimusRobertus 18 juli 2018, 23:05

. Hoe weet ik dan zeker dat het een kapotte kabel is?
Door, eventueel tijdelijk een andere kabel te proberen.

Heb je de V8 op de goede manier gereset?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

En heb je de kabel naar de ontvanger ook in een andere poort op je modem geprobeerd?


Ik heb net een andere poort geprobeerd. Die werkte gelukkig wel!
Dankjewel voor de hulp!
Bekijk reactie

11 reacties

Dit betekent: je tv-ontvanger maakt geen verbinding.
De oorzaak is vaak
Een verbindingsprobleem met de draadloze verbindingsset.
Een kabel die niet goed aangesloten is.
Een kabel die kapot is.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/foutcode-140-141-142-143-144-of-843.htm
Dit betekent: je tv-ontvanger maakt geen verbinding.
De oorzaak is vaak
Een verbindingsprobleem met de draadloze verbindingsset.
Een kabel die niet goed aangesloten is.
Een kabel die kapot is.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/foutcode-140-141-142-143-144-of-843.htm


De TV is aangesloten via kabel (niet draadloos).
Ik heb de kabel bij de interactieve TV en router meerdere keren opnieuw erin gedaan.
Gisteren kon ik wel nog gewoon TV kijken. Hoe weet ik dan zeker dat het een kapotte kabel is?
Mijn wifi extender (van TP-link) stoort nu ook heel erg sinds ik de router gereset heb (heb dat daarna ook bij de extender gedaan, omdat ik dacht dat de extender daardoor minder zou storen, maar tevergeefs).
Kan dit misschien met elkaar verbonden zijn?

Alvast bedankt!
. Hoe weet ik dan zeker dat het een kapotte kabel is?
Door, eventueel tijdelijk, een andere kabel te proberen. Of nog een 2e ook.

Heb je de V8 op de goede manier gereset?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

En heb je de kabel naar de ontvanger ook in een andere poort op je modem geprobeerd?

Is de extender ook bekabeld aangesloten?
Dan kan het ook nog zijn dat je modem aan het overlijden is. Of al overleden is.
. Hoe weet ik dan zeker dat het een kapotte kabel is?
Door, eventueel tijdelijk een andere kabel te proberen.

Heb je de V8 op de goede manier gereset?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

En heb je de kabel naar de ontvanger ook in een andere poort op je modem geprobeerd?


Ik heb net een andere poort geprobeerd. Die werkte gelukkig wel!
Dankjewel voor de hulp!
Dat is mooi!
En je wifi extender?
Dat is mooi!
En je wifi extender?


Die is draadloos, en blijft storen....
Ik weet niet wat ik er aan moet doen...
Het beste is hem bedraad aan te sluiten op het modem.
Heb je die mogelijkheid?
Eventueel een firmware update installeren voor de extender als deze er is of opnieuw verbinden met de v8.
Reputatie 8
Badge +17
Neem ondrstaande link eens door

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/tv-verbindingsset-installeren.htm

Er is ook een tabblad tips neem die ook even door
Het beste is hem bedraad aan te sluiten op het modem.
Heb je die mogelijkheid?

Jammer genoeg niet....
Eventueel een firmware update installeren voor de extender als deze er is of opnieuw verbinden met de v8.
Oké, ik zal er naar kijken!
Neem ondrstaande link eens door

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/tv-verbindingsset-installeren.htm

Er is ook een tabblad tips neem die ook even door

Bedankt! Ik zal er naar kijken!
Reputatie 8
Badge +11
Hoi OptimusRobertus, welkom op het Forum. Ik begrijp dat jouw tv niet werkte. Dat is inmiddels opgelost door een andere poort te gebruiken. Dat is fijn. Nu zit je alleen nog met de WiFi extender die stoort. Dat is niet fijn. Ik zie dat je vele tips hebt gekregen. Dat is fijn, heb je er al naar kunnen kijken?

Reageer