Interactieve Tv werkt niet

• 22 oktober 2012
  • 9 reacties
  • 6979 keer bekeken

hallo allemaal
ik ben bezig om mij tv te installeren
maar krijg niks voor elkaar hij geef aan of mij internet verbinding werkt
of controleer de tv ontvanger of die correct is aangesloten op de modem
 beneden in staat (143)
groetjess clazien

9 reacties

Badge
hallo allemaal
ik ben bezig om mij tv te installeren
maar krijg niks voor elkaar hij geef aan of mij internet verbinding werkt
of controleer de tv ontvanger of die correct is aangesloten op de modem
 beneden in staat (143)
groetjess clazien
Houd alles aangesloten, ga naar de modem en houd de resetknop een minuutlang ingedrukt. De modem zal initialiseren en weer opstarten. Holelijk werkt dan alles.
Houd alles aangesloten, ga naar de modem en houd de resetknop een minuutlang ingedrukt. De modem zal initialiseren en weer opstarten. Holelijk werkt dan alles.

hoii hoiii ik heb het geprobeert maar hij geef nig steeds het zelfde aan
Badge +1
@clazina,

Welkom op het forum! Vervelend dat u problemen ervaart met Interactieve TV. Uw internetverbinding werkt wel correct? Heeft u de tv-ontvanger bekabeld aangesloten op uw modem? Houdt er rekening mee dat de kabel van uw tv-ontvanger op poort 4 van uw modem aangesloten moet worden, deze poort is gereserveerd voor Interactieve TV.

Als u bovenstaande heeft gecontroleerd en uw Interactieve TV werkt nog steeds niet, dan lees ik dat graag.

Jeroen
Ik heb hetzelfde probleem. 25 oktober (gister dus) was de oplever datum. Ik zit dus al een dag zonder tv/internet/bellen. Met de klantenservice gebelt 20euro lichter en geen steek verder. Beetje jammer. Ik heb al een aantal keren gereset maar geen verandering. HELLUP!!
Badge +1
@Lisa1988,

Vervelend dat uw verbinding nog niet werkt, ik ga graag voor u na wat hier van de oorzaak is. Uw postcode en huisnummer kunt u via een privébericht kenbaar maken.

Jeroen
Badge
Vandaag is de monteur bij mij langs geweest om de tv aan te sluiten. Dat is goed gelukt.
Wat heb ik hier uit geleerd?
1. Kabels Internet op 1 of 2, kabels tv op 3 of 4. Let op deze waarden.
2. Wacht tot het DSL lampje gaat branden, eventueel de modem resetten gedurende 30 seconden.
3. Let op de volgorde van de bedrading in de utpkabels, dit kan afwijken van de standaard volgorde.
     Kijk goed in de modem hoe dit moet zijn, de grootst mogelijke fout kan hierin zitten. De router is okee.

Brandt het DSL-lampje niet, dan is er iets mis met de KPN-telefoonaansluiting.
Brandt het DSL-lampje wel, dan moet alles werken mits de bekabeling goed is.
Eventueel de modem resetten door de resetknop veel langer dan 30 seconden in gedrukt te houden.
Ik heb sinds gisteren mijn pakket ontvangen en het zelf geinstalleerd

bijna alles werkt prima, behalve de interactieve tv.

De kast geeft continue aan dat die opnieuw op gaat starten. dan geeft die 2 seconden beeld. loopt die vast en begint die weer opnieuw op te starten..

6 november komt er een instalateur langs. maar tot die tijd heb ik dus geen tv.

Oplossing voor ? Moet de instalateur een nieuwe kast meenemen omdat dit ding dus niet werkt zoals t moet of wat?

Merk trouwens wel dat er heel veel mensen zijn die niet tevreden zijn met die motorola kast.. misschien overstappen naar een ander ding?
Jeroen, heb je al enig idee waarom mijn aansluiting het niet doet? Ik kan nu wel inloggen op mij telfort daar staat dat ik alles heb maar als ik wil wijzigen dan kan dat niet want er is nog geen verbinding. Dus ga ik naar mijn bestelstatus staat niks en als ik naar telfort.nl/status ga staat nog steeds dat hy nog opgeleverd en geactiveerd moet worden. Zit nu al heel het weekend zonder tv/internet/bellenvind het nu niet leuk meer worden terwijl ik vanaf donderdag al tv/internet/bellen moest hebben. Hoor graag zsm van je en hopelijk met goed nieuws
Badge +1
@Lisa1988,

Mijn excuses voor deze late reactie, uw verbinding is opgeleverd. Ik begrijp uit een log van een eerder telefoongesprek dat u het modem heeft aangesloten in de woonkamer, heeft u dit aansluitpunt al opengemaakt? Welke kleuren aders zijn er nu aangesloten en op welke schroefjes? Uw signaal staat op het tweede aderpaar, dit zijn doorgaans de oranje en witte ader. De aders moeten op de schroefjes aan de bovenkant worden aangesloten. Oranje op de tweede schroef van links en wit op de tweede schroef van rechts.

Als u dit heeft gedaan en uw verbinding werkt nog steeds niet dan lees ik dat graag.

Jeroen

Reageer