beantwoord

Interactieve TV via DVB-C (kabel)

• 5 september 2018
  • 17 reacties
  • 483 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik heb nu een apart pakket voor DVB-C TV en wil dit omzetten naar een alles-in-1 (naast mijn telfort glasvezel internet en bellen). Nu heb ik een eigen ontvanger (enigma satbox) voor het DVB-C signaal maar kan ik die in de Telfort situatie blijven gebruiken? Waarschijnlijk dan niet met het interactieve deel erin, maar daar ben ik me van bewust.
icon

Beste antwoord door TheRealMans 12 september 2018, 09:25

Nou, weinig interessante post vandaag (gisteren eigenlijk) maar in het weekend druk bezig geweest met een sterfgeval in de familie.

Anyway.. Naar wat ik kan begrijpen uit alle antwoorden (waarvoor veel dank, overigens) is dat een combinatie van de Telfort AllesIn1 en een DVB-c satellietontvanger niet mogelijk is. Ik wil graag mijn satbox houden want daar zit ook nog een schotel op aangesloten en de voorkeuzezenders staan kriskras door elkaar. Het zou echt jammer zijn als ik voor het ontvangen van digitale TV een ander kastje moest gaan gebruiken. Ik heb ooit eens gelezen dat je op de Enigma2 box ook een IPTV signalen kan bekijken, maar verder dan een paar webcam signalen ben ik niet gekomen.

Voorlopig laat ik het dus nog maar even zo, en in de tussentijd wat meer onderzoek doen naar IPTV op mijn satbox, want ik vrees toch een beetje dat DVB-c via de Coax zijn beste tijd gehad heeft.
Dank voor het meedenken, in ieder geval.

Patrick.
Bekijk reactie

17 reacties

Heb je een Experiabox aangesloten op je Glas modem? En heeft je Glas modem een coax aansluiting?

Ja bij vraag 1 vergeet het maar.
Ja bij vraag 2 dan heb je een ouder glasvezel abonnement en is dvb-c al onderdeel van je alles in een abo.

Nog 1 extra vraag heb je dat apart pakket niet via Telfort
Reputatie 1
Badge
Ik heb geen experiabox maar inderdaad een oud (lijbrandt) modem met telefonie (RJ11), UTP (RJ45) en een coax aansluiting. Ik heb echter nog geen allesin1 abonnement, dus het TV signaal is niet actief. Het ziet er dus hoopvol uit, begrijp ik.

Voor TV heb ik een pakket van Ziggo (DVB-C) naast mijn Internet en Telefonie van Telfort.

Groeten,
Patrick.
Het is maar de vraag of Telfort alsnog tv wil activeren op zo'n "oude propositie" abo.
Ik vrees met grote vrezen...
En vermoed dat men je zal laten overstappen naar een nieuw abo
https://forum.telfort.nl/internet-267/uitleg-vergelijk-ons-oude-en-nieuwe-glasvezelabonnement-49935
Reputatie 8
Badge +10
De oude propositie wordt toch niet meer geleverd?

Ik vermoed ook dat je dan zal moeten overstappen naar het "nieuwe" alles-in-1 pakket met een interactieve TV ontvanger en je DBV-C ontvanger die je nu hebt kan je daar niet op aansluiten.
Reputatie 1
Badge
Tja.. als Telfort in al haar wijsheid heeft besloten dat mijn modem niet meer voldoet, dan zit er niets anders op dan te houden wat ik nu heb.. Het leek zo handig, met zo'n coax F-connector op het modem wat alleen maar hoeft te worden aangezet.
anekdote: de monteur die het modem ooit heeft opgehangen in de meterkast deed er nogal lang over. Bij navraag bleek dat hij 3 verschillende modules had geprobeerd omdat hij het TV signaal niet geactiveerd kreeg. Mijn antwoord dat ik helemaal geen TV abo heb via de glasvezel, liet hem een beetje verbouwereerd achter.
Anyway.. Ik ga me binnenkort wel eens verdiepen in de mogelijkheden om toch mijn geliefde enigma2 boxje te houden.
Dank iedereen!

Groeten,
Patrick.
Je kan even wachten tot webcare uitsluitsel geeft.
Staat je klantnummer en postcode/huisnummer al in je forumprofiel? Dan weet webcare om welke aansluiting het gaat.

Tja.. als Telfort in al haar wijsheid heeft besloten dat mijn modem niet meer voldoet,

Er is niks mis met je glasvezelmodem. Als deze defect is wordt deze gewoon vervangen.
Maar de "oude propositie" wordt uitgefaseerd. Daarom verwacht ik niet dat Telfort je tv alsnog zal activeren.
De oude propositie wordt niet meer 'nieuw' geleverd maar aanpassen is iets anders.
Het antwoord is dan wat zegt je Mijntelfort omgeving bij abonnement wijzigen? Heb je daar hoe dan ook al eens gekeken?
Ik kon bij mij met een alles in 1 alleen de snelheid verhogen van 50 naar 100Mb. Dus Nelly Jacoba brengt het treffend onder woorden. Ik vrees ook dat je indien je alles in 1 wilt naar een nieuw abonnement moet. En eigenlijk gezien de huidige veranderingen van de abonnementen zou ik daar nog even heel goed overnadenken en goed inlezen.

Heb je de enigma al eens aangesloten gehad en weet je daardoor dat er geen licht op de F-connetor staat? just curious.
Maw de monteur heeft dit dus niet kunnen activeren.

Wat betreft het interactieve deel mocht je het voorelkaar krijgen op p2 van je glasmodem sluit je dan een Amino A140 aan daarmee ontvang je meer kanalen dan via DvB-c zeker ten opzichte van wat je nu via Ziggo ontvangt. Maar extra televisies zijn dan via de coax aan te sluiten en eventuele tuners. Via de nieuwe propositie kost elke extra tv €5,00 p/m meer.

Je kan ervoor kiezen om je internet en bellen bij Ziggo onder te brengen en daar een alles in 1 afsluiten.
Het blijft een kosten, baten en wensen afweging is je DVB-c een must laat het dan zoals het is.

Het is nu achteraf maar waarom destijds niet alles in 1 bij Lijbrandt? Toch een kosten afweging? Ik ben nu ook klant van wat de nieuwe propositie heet, maar heb alleen voor glasvezel gekozen voor het beste van beide werelden echter vanwege een verhuizing dvbc kwijt geraakt, en eerlijk gezegd mis ik het minder dan gedacht, echter wat ik al aangaf bekijk goed de huidige aanbiedingen. Telefonie is nu optie a € 2,50 p/m ook het tv aanbod is veranderd dus bekijk de pakketten goed.

Er is nog een optie bedenk ik net Trined die adverteren ermee DVB-c te blijven leveren vooral voor OnsBrabantNet klanten is dit de oplossing tegen inlijving bij KPN maar deze club levert nog niet in heel Nederland.
.
Reputatie 1
Badge
De keuze om niet alles-in-1 bij Lijbrandt te nemen was vanwege twee redenen:
1) Er moest dan zo'n Amino kastje komen, waar dus ook geen F-connector op zit, en
2) De beeldkwaliteit van het Lijbrandt TV signaal, zelfs van wat ze verstaan onder HD, was echt niet om aan te gluren. Nu ben ik misschien wat beroeps-gedeformeerd (video-editor) maar dit was echt erg.

Inderdaad heb ik ooit eens een poging ondernomen om te kijken of er toch signaal op de DVB-c uitgang staat, maar helaas...

Het 'probleem' is dat bij alle alles-in-1 versies van de verschillende aanbieders (voor zover ik het heb kunnen zien) je met zo'n experia-box-achtige oplossing zit opgescheept. Doorgaans geen probleem, maar in combi met een linux-based sat-ontvanger geeft dat toch een uitdaging.

Groeten,
Patrick.
Helder. Die Amino heeft een RF uitgang in F-connector vorm maar dat is bedoeld voor regelrecht naar een TV en zeker niet aan te raden uit eigen ervaring.

Jou sat box hang je dan op de F-connector aansluiting van je NT de glasmodem.

Uit ervaring over lijbrandt kan ik niks zeggen was en is het Telfort/concepts Dvb-c signaal wat ik kreeg beter of minstens zo goed als het HD signaal wat KPN nu levert. Het echte analoge signaal is beduidend minder.

Voor TV krijg je voor het interactieve deel toch de Amino en bij overstap op de nieuwe propositie waarschijnlijk een Arris.

En inderdaad de vrije modem/router keuzemogelijkheid daalt aanzienlijk zeker indien je telefonie erbij wil houden via Telfort
Heb je in afwachting van een reactie vanuit Telfort al in Mijn Telfort gekeken?
Reputatie 8
Badge +11
Hoi TheRealMans, ik begrijp dat je graag jouw abonnement wilt uitbreiden met Interactieve tv. Nu lees en zie ik dat je inderdaad nog geleverd krijgt via de oude manier. Deze manier leveren we nu niet meer. Ik kan deze ook niet meer aanpassen, althans niet in de zin van zo even tv toevoegen. Ik kan wel je abonnement aanpassen naar het nieuwe Alles-in-1 abonnement via Glasvezel zoals al uitgelegd is. De DVB-C verdwijnt dan, die is niet meer te gebruiken. Je krijgt dan een ontvanger voor interactieve tv welke je via de netwerkkabel aan kan sluiten. Ik lees ook dat je het graag nog even wilt uitzoeken. Mocht je vragen hebben, of je denk ik wil overgezet worden, laat het dan weten, we helpen je graag.
Reputatie 8
Het 'probleem' is dat bij alle alles-in-1 versies van de verschillende aanbieders (voor zover ik het heb kunnen zien) je met zo'n experia-box-achtige oplossing zit opgescheept. Doorgaans geen probleem, maar in combi met een linux-based sat-ontvanger geeft dat toch een uitdaging.
Twee kennissen van mij hebben zowel een glasvezelverbinding "nieuwe propositie", de een via KPN, de andere via Telfort, en beide gebruiken ze tevens nog een satelliet ontvanger. (Die van KPN in ieder geval nog, ben ik vorige week geweest, en specifiek het gebruik van satelliet TV gezien).

Ik kan wel eens navraag doen wat daar de opties in zijn?

EDIT:
Inmiddels (telefonisch) navraag bij de "KPN" kennis.
Hij gebruikt TV o.a. via coax, maar kan met een of ander sattelietkastje ?? ook programma's opnemen. Is dat voldoende, of wil je meer info?
Reputatie 8
Badge +11
Heb je inmiddels kunnen uitzoeken wat het beste voor je is? Ik wil je anders nog graag helpen bij je keuze. Ik hoor het graag.
Ik denk dat @TheRealMans vandaag intressante post heeft gekregen die deze vraag in een ander licht zet.
Alleen zal dat voor de Enigma weinig verschil maken.
Reputatie 1
Badge
Nou, weinig interessante post vandaag (gisteren eigenlijk) maar in het weekend druk bezig geweest met een sterfgeval in de familie.

Anyway.. Naar wat ik kan begrijpen uit alle antwoorden (waarvoor veel dank, overigens) is dat een combinatie van de Telfort AllesIn1 en een DVB-c satellietontvanger niet mogelijk is. Ik wil graag mijn satbox houden want daar zit ook nog een schotel op aangesloten en de voorkeuzezenders staan kriskras door elkaar. Het zou echt jammer zijn als ik voor het ontvangen van digitale TV een ander kastje moest gaan gebruiken. Ik heb ooit eens gelezen dat je op de Enigma2 box ook een IPTV signalen kan bekijken, maar verder dan een paar webcam signalen ben ik niet gekomen.

Voorlopig laat ik het dus nog maar even zo, en in de tussentijd wat meer onderzoek doen naar IPTV op mijn satbox, want ik vrees toch een beetje dat DVB-c via de Coax zijn beste tijd gehad heeft.
Dank voor het meedenken, in ieder geval.

Patrick.
Reputatie 8
Ik wil graag mijn satbox houden want daar zit ook nog een schotel op aangesloten en de voorkeuzezenders staan kriskras door elkaar.
Daar kun je die Enigma2 box ook voor blijven gebruiken.
Alleen staat dat los van IP-TV. Daar heb je de TV-ontvanger voor nodig die Telfort levert.

Dat geldt (tot nu toe) voor elke voor IP-TV gerelateerde ontvanger die providers leveren.
Die zijn met hun firmware en zenderindeling expliciet afgestemd op wat providers daar in hebben gestopt. Er zijn geen IP-TV mogelijkheden die je via een saltbox kunt afspelen.
Dat is vervelend een sterfgeval. Sterkte.

Wat ik bedoel is dat klanten op de oude propositie zijn of worden benaderd over het overstappen naar de huidige propositie vanaf eind dit jaar.

Ziggo zal Dvb-c nog wel houden alleen het echte analoge signaal gaat uit.
Reputatie 8
Badge +11
Heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd.

Het klopt inderdaad dat je de satbox niet kan gebruiken in combinatie met een abonnement van ons. Voor Interactieve tv kan je alleen onze ontvangers gebruiken. Je geeft aan het eerst zo te laten. Mocht je toch nog info willen of vragen hebben, dan horen wij het graag.

Reageer