beantwoord

Interactieve tv start niet meer op sinds stroomstoring

  • 1 januari 2020
  • 61 reacties
  • 1525 keer bekeken

Reputatie 1

Op oude jaars dag stroomstoring gehad in Limburg, sindsdien duurt het heel lang voordat de tv modem opstart, komt tot 20 %, komt dan met foutmelding 301, alles al gedaan zoals vermeld bij de foutmelding 301.

Voor de stroomstoring werkte alles perfect, tv modem is aangesloten via vaste kabel. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem

 

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie en titel aangevuld i.v.m. volledigheid

icon

Beste antwoord door schusser 3 maart 2020, 19:22

Eindelijk weer TV, nadat men het oude Abonnement heeft afgesloten en een nieuw heeft geactiveerd.

En Telfort heeft ook nog een mooie vergoeding geregeld, erg blij mee.

Bedankt voor je hulp en het  monitoren van dit probleem.

Nogmaals bedankt, eind goed alles goed

Bekijk reactie

61 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Graag gedaan @schusser, ik ben ook blij dat het nu is opgelost en jij weer normaal tv kunt kijken. De oplossing met de nieuwe apparatuur is ook handig, maar laten we hopen dat het niet nodig gaat zijn :wink:

Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden, we denken graag met je mee.

Reputatie 1

Eindelijk weer TV, nadat men het oude Abonnement heeft afgesloten en een nieuw heeft geactiveerd.

En Telfort heeft ook nog een mooie vergoeding geregeld, erg blij mee.

Bedankt voor je hulp en het  monitoren van dit probleem.

Nogmaals bedankt, eind goed alles goed

Reputatie 8
Badge +18

Zet de TV ontvanger met de schakelaar achterop uit voor 2 min.

Dan de schakelaar weer aanzetten en tijdens het opstarten de ronde knop op de ontvanger een paar keer indrukken totdat het menu tevoorschijn komt.

Kies dan voor de optie de tv ontvanger resetten en naar fabrieksinstellingen zetten en druk op OK 

Als het goed is gaat de ontvanger na het inladen van de firmware weer goed werken

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @schusser, welkom bij ons op het forum! Na een stroomstoring geen tv meer kunnen kijken is vervelend. Foutcode 301 geeft aan dat de tv-ontvanger de software niet kan laden. Met de stappen die jimny noemt gaat de ontvanger de software opnieuw installeren, lukt het daarna weer om tv te kijken?

Als dat niet zo is, ben ik ook benieuwd of het internet net nog wel doet sinds de stroomstoring. Ik hoor het graag van je.

Reputatie 1

Ja abonnements nummer is gewijzigd, telfort heeft nog gebeld of alles nu goed was. ik heb de vraag gesteld wat e doen met het nieuwe modem, dat mocht ik houden voor het geval dat.

Nogmaals bedankt voor je hulp

Reputatie 8
Badge +11

Dat is onlogisch inderdaad, er staan 2 06-nummers bij die gebruikt konden worden voor het maken een afspraak, maar daar is geen van beide voor gebruikt dus? Ook geen gemiste oproepen?

Het kan ook zijn dat deze monteur in de wijkcentrale gaat kijken en een terugkoppeling geeft aan de technische dienst, waarna zij verder kijken naar de mogelijkheden. Dat is voor mij niet zichtbaar bij deze afspraak. Laten we dan even afwachten wat er uit komt, het kan in dat geval zijn dat hij het op afstand op kan lossen.

Reputatie 8
Badge +11

Ik had verwacht dat zij wel concretere informatie zouden kunnen geven daarover. In een van de notities zie ik staan dat de patchkabel juist al vervangen was, dus het verbaasd mij ook dat dat werd gezegd. Ik heb ook een toevoeging gemaakt op de openstaande melding met de vraag naar concrete informatie. In afwachting daarvan stuur ik je in ieder geval een noodpakket toe, de Digitenne ontvanger die daarin zit kan je gebruiken om toch nog tv te kijken tot het verholpen is. Nadat het opgelost is zal je het noodpakket terug kunnen sturen.

Reputatie 8
Badge +11

Daar was ik al bang voor. Ik heb opnieuw een toelichting gemaakt op de melding, zodat het verder opgepakt kan worden. Ik blijf het voor je volgen en ik hoop dat ik je snel meer kan vertellen. Het is blijkbaar een heel hardnekkig probleem.

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @schusser, ik zie dat er zaterdag naar aanleiding van de toelichting contact is geweest en dat daarbij een andere actie is uitgezet. Het klinkt alsof het nu de juiste kant op gaat, het wordt nu op een ander vlak onderzocht. Ik ben benieuwd wat hier uit komt, zoals je inmiddels gewend bent blijf ik het volgen :slight_smile:

Reputatie 8
Badge +11

De foutmelding is erg koppig dus, maar zoals je merkt wordt er wel hard aan gewerkt. Deze monteur zal een terugkoppeling geven aan de specialisten en zij kijken daarna weer verder. Ik kan me niet voorstellen dat het niet opgelost kan worden, ondanks dat ik niet kan verklaren waarom de melding blijft. Het is bij de juiste personen in behandeling gelukkig.

Reputatie 8
Badge +11

Ik kan me niet voorstellen dat het niet opgelost kan worden, mocht het op de een of andere manier toch onmogelijk blijken zullen de specialisten dat aangeven. Op dat moment kan er gekeken worden wat er dan zal gebeuren, maar ik verwacht zoals gezegd niet dat nodig zal zijn. 

Reputatie 8
Badge +11

Zoals je het omschrijft klinkt het heel hopeloos inderdaad. Dat is zeker niet hoe we willen dat het voelt! Ik zie dat er toevallig eerder vandaag contact is geweest vanuit de klachtenafdeling, naar aanleiding van de klacht die je via de website had verzonden. Zij hebben ook contact gehad met de specialisten die er mee bezig zijn. Ondanks dat het mogelijk nog niet zo voelt, is het bij goede partijen in behandeling die beiden niet zomaar opgeven.

Reputatie 8
Badge +11

De internetsnelheid en het tv signaal hebben met elkaar te maken, maar of het deze specifieke foutmelding veroorzaakt durf ik niet te zeggen. Het is inderdaad nog in behandeling bij de specialisten, hun volgende stappen zijn voor mij ook nog afwachten. Beide afdelingen zijn met elkaar in contact, zodat ze van elkaar weten hoe, wat en wanneer als er meer bekend is. Ik hoop dat er snel weer een update beschikbaar komt!

Reputatie 1

Dinsdag en mooie mail gehad, geen melding dat er iemand zou bellen, zie onderstaande.

 

Beste meneer Schusser,

U heeft voor vandaag een telefonische afspraak staan met mijn collega Wilfred. Helaas is Wilfred vandaag afwezig. Zodra hij weer aanwezig is, neemt hij telefonisch contact met u op. 

Onze excuses voor het ongemak. 

Met vriendelijke groet,

Dembirly 

Telfort Klantenservice

 

Inmiddels is het alweer donderdag, niemand heeft terug gebeld, dus wat doen we dan maar weer,

AFWACHTEN, AFWACHTEN en nog eens AFWACHTEN

Reputatie 8
Badge +11

Op die manier wordt je geduld wel getest inderdaad. Ik ken beide collega's niet persoonlijk, dus ik weet niet waarom hij niet kon bellen. De griep gaat aardig rond dus het zou kunnen zijn dat hij daardoor getroffen is, maar ik zou dan verwachten dat iemand anders namens hem belt. Ik heb beiden een mail gestuurd met het verzoek jou te bellen en je op de hoogte te houden!

Reputatie 8
Badge +11

Ik zie dat er gisteren naar aanleiding van mijn mail weer contact met je is geweest. Helaas nog niet inhoudelijk met een oplossing, maar zo te zien wel met een afspraak om je op de hoogte te houden. 

Reputatie 8
Badge +11

Na mijn vorige bericht in het topic is er zo te zien nog eens contact met je geweest. Het is nog niet opgelost maar er zijn meerdere partijen mee bezig om het wel opgelost te krijgen.

Reputatie 1

Vandaag weer een monteur geweest van Telfort, deze meneer was al twee keer eerder geweest en gaf al direkt aan dat hij niks kon betekenen, omdat al alle apparatuur is vervangen. Hij heeft een melding / bon gemaakt naar TV en Media van Telfort, dit kon vijf werkdagen duren voordat de bon wordt opgepakt. Verder maakte hij  nog een suggestie om volledig over te stappen naar KPN, mooi maar ik heb geen zin om nog meer Abonnement te gaan betalen.

Jammer dat ze weer een monteur sturen die al drie keer op hetzelfde adres is geweest, wetende dat deze niks kan betekenen.

 

Frustatie en afwachten, afwachten en nog eens afwachten

Reputatie 8
Badge +11

Nog een monteur op jouw adres is een beetje gek inderdaad, die voegt niet veel meer toe na de vorige bezoeken. Weet je of hij alleen bij jou thuis is geweest, of is hij ook nog in een wijkkast of centrale geweest? In de notitie van Wilfred zie ik namelijk een verzoek voor de monteur staan om een specifieke test buitenshuis te doen.

Reputatie 1

Nee de Monteur ging naar een volgende storing.

 

Reputatie 8
Badge +11

Dan hoop ik dat hij het eerst gedaan heeft, en dat het ook duidelijk in zijn opdracht heeft gestaan. Als het daar niet duidelijk in stond was het voor hem mogelijk ook niet duidelijk dat dat verwacht werd van hem. De bal ligt dan nu weer bij Wilfred en de specialisten, om te kijken wat de volgende stap is. 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @schusser, ik zie dat er nu een volgende stap is gezet door de specialisten. Zo te zien halen ze tv nu in het geheel uit jouw abonnement, om het daarna weer toe te voegen. Het is een wat radicalere stap dan tot nu toe is gedaan, maar gezien de situatie lijkt me dat ook wel een verstandige keuze. Ze blijven het voor je in de gaten houden en ik doe dat op afstand ook voor je.

Reputatie 8
Badge +11

Daar ben ik ook erg blij om @schusser! We hebben er even voor nodig gehad, maar het is gelukt. De meldingen die bij de specialisten en de klantenafdeling staan zijn nog niet afgesloten zo te zien, ik ga er vanuit dat er naar aanleiding daarvan nog contact met je zal opgenomen om het voor hen ook af te ronden. Veel kijkplezier weer!

Reputatie 1

Alleen wat ik nu weer niet begrijp is dat vandaag alweer een nieuw TV-modem is afgeleverd dit

is de derde sinds de storing. Alleen ik weet niet wat ik er mee moet, moet ik deze gebruiken of terug sturen, of komt dit door het nieuwe abonnement is geactiveerd.

Hallo @schusser , heb je xDSL of glasvezel?

Indien glasvezel herhaal de procedure dan eens inclusief het glasvezelmodem, dus die óók even van de stroom halen.

Mocht dat ook niet helpen zet dan alles eens uit, reset de modem, daarna reset de tv-decoder.

Dat is dus iets anders als alleen uit/aanzetten.

Succes.

 

Reageer