vraag

Interactieve tv start niet meer op sinds stroomstoring

  • 1 januari 2020
  • 50 reacties
  • 916 keer bekeken

Op oude jaars dag stroomstoring gehad in Limburg, sindsdien duurt het heel lang voordat de tv modem opstart, komt tot 20 %, komt dan met foutmelding 301, alles al gedaan zoals vermeld bij de foutmelding 301.

Voor de stroomstoring werkte alles perfect, tv modem is aangesloten via vaste kabel. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem

 

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie en titel aangevuld i.v.m. volledigheid


50 reacties

Hallo @schusser , heb je xDSL of glasvezel?

Indien glasvezel herhaal de procedure dan eens inclusief het glasvezelmodem, dus die óók even van de stroom halen.

Mocht dat ook niet helpen zet dan alles eens uit, reset de modem, daarna reset de tv-decoder.

Dat is dus iets anders als alleen uit/aanzetten.

Succes.

 

Reputatie 8
Badge +17

Zet de TV ontvanger met de schakelaar achterop uit voor 2 min.

Dan de schakelaar weer aanzetten en tijdens het opstarten de ronde knop op de ontvanger een paar keer indrukken totdat het menu tevoorschijn komt.

Kies dan voor de optie de tv ontvanger resetten en naar fabrieksinstellingen zetten en druk op OK 

Als het goed is gaat de ontvanger na het inladen van de firmware weer goed werken

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @schusser, welkom bij ons op het forum! Na een stroomstoring geen tv meer kunnen kijken is vervelend. Foutcode 301 geeft aan dat de tv-ontvanger de software niet kan laden. Met de stappen die jimny noemt gaat de ontvanger de software opnieuw installeren, lukt het daarna weer om tv te kijken?

Als dat niet zo is, ben ik ook benieuwd of het internet net nog wel doet sinds de stroomstoring. Ik hoor het graag van je.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @schusser, ik heb nog geen reactie van je gezien. Ik hoop dat dat betekent dat de tv het weer doet. Als dat niet zo is hoor ik het graag van je, dan kijken we met je mee.

Helaas, alle oplossingen die hierboven zijn vermeld werken niet, ik heb reeds een nieuwe tv modem gekregen een nieuwe experia box, het resultaat is dat ik nog steeds geen tv heb.

Internet en vast bellen werken wel. er zijn al twee monteurs geweest een van telfort en een van KPN net,

nog steeds geen tv, nieuwe ethernet kabel gelegd het resultaat blijft hetzelfde, modem komt steeds met foutcode 301.

Ik krijg er langzaam de ….. van, en overweeg naar een andere provider te gaan.

En wat zeer hinderlijk is las je de klanten service belt moet je hele relaas alweer vertellen en dat iedere keer als met de klanten service belt, houden zij dan geen historie bij.

 

 

 

 

Reputatie 8
Badge +17

Ik vermoed dat je tv ontvanger geen IP adres krijgt, probeer daarom het volgende nog eens 

Haal de bekabeling even van je modem en sluit het daarna weer aan 

Zet de TV aan

Zet de TV ontvanger uit met de schakelaar achterop 

Even 1 minuutje wachten en de schakelaar weer aanzetten en meteen een aantal keren op ronde knop bovenop de ontvanger indrukken totdat je een menu ziet 

Als je het menu ziet staan op je tv dan kun je kiezen om de de ontvanger de voorzien van de firmware doe dit en wacht daarna af totdat de tv ontvanger eindelijk beeld geeft 

Als dit nog steeds niet tot een oplossing geef dan het modem een harde reset door het resetgaatje 10 sec in te drukken 

@Jasper - Telfort 

Reputatie 8
Badge +11

Welkom terug @schusser, jammer om te lezen dat het niet beter is geworden in de tussentijd! Ik zie dat er wel contact is geweest en dat daarbij inderdaad gisteren een monteur is geweest. Hij kon het daarbij niet oplossen, dat doet vermoeden dat de oorzaak niet makkelijk op te lossen is. Nadat hij het niet kon oplossen heeft de monteur de melding teruggezet naar de technische dienst, zodat zij dit verder kunnen bekijken. Als gevolg daarvan is er zo te zien een nieuwe monteur ingepland, voor vandaag. Dat is zo te zien een monteur van de netwerkbeheerder, die kan in het hele netwerk kijken waarom de tv-ontvangers geen signaal kunnen ontvangen. Laat je ons na de monteur weten hoe dat bezoek is verlopen? 

IP adres wordt toegewezen, dan probeert het modem software te laden maar bij 20 % is het einde oefening, dit is ook allemaal door de monteurs van telfort en KPN gecontroleerd, nog steeds geen TV

Leuk om te horen dat voor vandaag een monteur is ingepland, leuk dat je daar dan ook van op de hoogte wordt gebracht, dus niet

Hij zal voor

een gesloten deur komen te staan.

Reputatie 8
Badge +11

Dat is onlogisch inderdaad, er staan 2 06-nummers bij die gebruikt konden worden voor het maken een afspraak, maar daar is geen van beide voor gebruikt dus? Ook geen gemiste oproepen?

Het kan ook zijn dat deze monteur in de wijkcentrale gaat kijken en een terugkoppeling geeft aan de technische dienst, waarna zij verder kijken naar de mogelijkheden. Dat is voor mij niet zichtbaar bij deze afspraak. Laten we dan even afwachten wat er uit komt, het kan in dat geval zijn dat hij het op afstand op kan lossen.

Ik heb net een mooie mail ontvangen van Telfort, met storing opgelost.

Hieperdepiep denk je eendelijk weer Tv, maar jammer helaas Pindakaas nog steeds

hetzelfde probleem, geen tv. Zie onderstaande mail van Telfort.

 

Beste meneer/mevrouw Schusser,

Een tijdje geleden heeft u een storing gemeld. Deze is nu opgelost.

Is de storing toch niet opgelost?
Bel ons dan binnen 7 dagen, vanaf het aansluitadres, via ****, optie 1. Uw toegangscode is ****. Wij zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 8.00 tot 18.00 uur.

Heeft u nog vragen?
Ga dan naar telfort.nl/contact

Reputatie 8
Badge +11

Het is een mooie mail, maar logisch vind ik 'm niet. De melding hiervoor zie ik nog gewoon open staan, dat is niet veranderd. Mogelijk heeft de monteur een terugmelding gedaan en is die mail daardoor automatisch verzonden. Ik wil je vragen om contact op te nemen met het nummer in de mail, dan kom je namelijk direct uit bij de technische dienst. Dat is de kortste lijn die je daarvoor kunt hebben, je hebt dan meteen een specialist aan de lijn die met je kan kijken naar de vervolgstappen.

Gisteren contact gehad met de technische dienst, daar wordt ik niet wijzer van, ik weet niet waar deze mee bezig zijn, begint deze meneer over dat ik met het verkeerde abonnement heb ingelogd, terwijl ik hem

heb duidelijk gemaakt dat ik zover nog niet eens kom om  in te loggen, dan zegt  hij ze zijn patch kabels

aan het vervangen en ik maar moet afwachten, afwachten waarop, zo kom ik ook niet verder, je krijgt geen respons wanneer nu wat klaar is en wat zijn de vervolg acties en wat ik moet zoen, hoera voor deze communicatie.

 

Ik overweeg toch sterk om mijn abonnement van Telfort inclusief de de telefoon te gaan opzeggen

Reputatie 8
Badge +11

Ik had verwacht dat zij wel concretere informatie zouden kunnen geven daarover. In een van de notities zie ik staan dat de patchkabel juist al vervangen was, dus het verbaasd mij ook dat dat werd gezegd. Ik heb ook een toevoeging gemaakt op de openstaande melding met de vraag naar concrete informatie. In afwachting daarvan stuur ik je in ieder geval een noodpakket toe, de Digitenne ontvanger die daarin zit kan je gebruiken om toch nog tv te kijken tot het verholpen is. Nadat het opgelost is zal je het noodpakket terug kunnen sturen.

Nogmaals contact gehad met de technische dienst, we zijn er mee bezig, ik moet maar afwachten.

Hoe nu verder, hier wordt je mismoedig van.

En ondertussen maar abonnement betalen voor iets wat niet werkt, het grootse probleem wat ik heb is dat er niet wordt gecommuniceerd over het vervolg wat er gaat gebeuren om dit probleem op te lossen

Reputatie 8
Badge +17

Heb je het noodpakket inmiddels ontvangen en zodra het allemaal weer goed werkt kun je om compensatie vragen voor de dagen dat het niet goed gewerkt heeft daar doen ze bij Telfort niet lullig over 

Ja vandaag ontvangen, ben benieuwd wanneer het nu eindelijk echt wordt opgelost

Je hebt een andere Experiabox en een andere TV ontvanger gekregen correct?

De opmerking over het verkeerde abonnement doet een belletje rinkelen. Het lijkt er heel sterk op dat de vorige niet goed is afgemeld. Alleen kom je niet eens zover om aan te melden.

Dat de software hapert kan bijna niet niet anders dan op het achterliggend netwerk zitten. Hoewel eigen interne bekabeling ook mee kan spelen hoewel dit niet zou mogrnniik vervangen lees ik. De ontvanger is regelrecht met de Experia verbonden geen tussen liggende apparatuur een verbindings set of switch bijvoorbeeld.

De tv ontvanger is recht Streeks met de Experia box verbonden

Reputatie 8
Badge +11

Zodra het probleem definitief is opgelost kunnen we inderdaad kijken naar een vergoeding voor de periode dat het niet heeft gewerkt. De binnenhuis aansluiting nakijken heeft weinig meerwaarde vrees ik, aangezien er al monteurs zijn geweest en het daarna weer in behandeling is gekomen van de technische dienst. Zij zorgen voor de oplossing, hopelijk is dat snel geregeld.

Je hebt het noodpakket ontvangen begrijp ik, lukt het tv kijken daarmee wel?

En dan krijg je een noodpakket, he eindelijk tv kijken kun je NPO 1,2, en 3 kijken, dit kan ik ook kijken met een DVB-T antenne. Maar morgen zou weer voor de zoveelste keer een monteur langskomen, ben benieuwd wat deze gaat doen, omdat de vorige twee monteurs niks hebben kunnen vinden. en zeiden het ligt aan het glasvezelnet. ik laat me verassen

Reputatie 8
Badge +11

Daarmee zou je ook de andere Digitenne zenders moeten kunnen zien, niet alleen 1, 2 en 3. Dat die niet werken klopt niet helemaal dus, zou je de ontvanger eens een uur op NPO1 kunnen laten staan? De ontvanger moet dan de gegevens ophalen om de andere zenders te kunnen tonen. Als dat niet werkt kan je het CAS-ID dat bij op de ontvanger staat toevoegen aan je forumprofiel. Dan kan ik daarmee de status ervan nakijken.

Ik ben ook benieuwd wat de monteur morgen bij jou kan doen, laat je dat weten?

Alle tv zenders zij actief.

Monteur van Telfort geweest, geprobeerd nieuw glasvezel modem te monteren, helaas niet meer te monteren. Monteur van Regfiber geweest nieuw aansluit kastje voor glasvezel gemonteerd en nieuw glasvezel modem, telefoon en internet werken gewoon, maar helaas tv modem komt nog steeds met foutcode 301. Er is ook nog een lijnmeting gedaan alles goed. Maar nog steeds geen tv.

Reputatie 8
Badge +11

Fijn dat het noodpakket nu wel alle zenders laat zien, dat maakt het kijken toch weer iets makkelijker tot het definitief is opgelost.

Het ligt niet aan de moeite die de monteurs en technische dienst er in steken, het is een hardnekkig probleem blijkbaar. Ik had eerder ook al lijnmetingen gedaan, die zag er toen ook goed uit. Bij de specialisten ligt het bij de juiste partij om de volgende stappen te nemen. Ik hoop ook dat het snel weer op de juiste manier werkt en je weer normaal kunt kijken. 

Reageer