beantwoord

Interactieve TV op stand-by storing

• 4 april 2016
  • 12 reacties
  • 404 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +4
Hoi,

Is deze storing:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/mededelingen/mededeling/interactieve-tv-op-standby.htm
nog steeds actief?

"Momenteel kan de tv ontvanger blijven hangen op stand-by. In de meeste gevallen helpt het om de tv ontvanger opnieuw op te starten. Wij doen er alles aan om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak."

Ik zie hem namelijk niet meer bij de storingen staan (maar heb er nog wel last van).
Ik denk ik vraag het toch even voor de zekerheid.

Waarom is deze eigenlijk van de storingspagina af?

Mocht de betreffende storing nog wel actief zijn is het dan al bekend wanneer deze (ongeveer) opgelost wordt?
Het is namelijk al een hele tijd aan de gang en best wel irritant 🙂
icon

Beste antwoord door Michael 12 april 2016, 14:31

Hi bertbastiaan! Ik kan me indenken dat het voor meerdere mensen niet prettig is. De is echter inmiddels verholpen. Hoe ervaar jij dit? Verneem het graag van je.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 2
Badge +2
Ik vraag me ook af of het nu echt is opgelost.
wel is vorige week woensdagnacht of donderdagnacht de ontvanger op afstand gereset en is de software opnieuw geladen.

Afgelopen zaterdag heeft de storing wel plaatsgevonden bij familie een paar straten verderop.( andere centrale)
Het vreemde is dat die na het uit/aanzetten exact dezelfde software versie heeft als die ik zelf een paar dagen geleden heb ontvangen.

Eerst maar eens zien, dan geloven.
Reputatie 5
Badge +4
Ik heb er gisteren nog last van gehad.
Maar ik vind het zo raar dat het van de storingspagina af is.
Reputatie 2
Badge +2
Zelf kijk ik bij problemen op de KPN site , die is meestal actueler.
Welke software versie heb je nu in de ontvanger staan?
Ik heb nu staan:
UI versie : 0.18.18
Software versie :4.2.6_10
SDK versie : 4.2.6_10

Is een Arcadyan HMB2260
Reputatie 1
nou hier dus al anderhalve week last van en zojuist ook nog, ik heb nu de stekker uit mijn experiabox gehad en alles opnieuw laten opstarten, we wilden net gtst kijken via videoland en daar stopte de uitzending steeds na een paar minuten, bij de laatste keer bevroor het beeld en konden we drukken wat we wilde maar kreeg niks meer aan de praat, uit eindelijk steeds weer het bericht of ik dit programma wilde afsluiten en terug wilde keren naar het menu, terwijl ik er al uit was. op dat moment was videoland ook niet meer in het rijtje bij menu te vinden en hbben we het apparaat stroomloos moeten maken om opnieuw op te starten, ik word er zo moedeloos van, want steeds als je tv wilt kijken de stekker eruit moeten trekken om opnieuw op te starten is ook niet fijn!
Reputatie 2
Badge +2
@ cloudje
"Als gevolg van een storing kun je mogelijk een trage reactie ervaren bij het inplannen/afspelen van opnames, afspelen/kopen van items uit de Videotheek, en het rebooten van de tv-ontvanger. Bij problemen kun je het beste 10-30 sec. wachten of het nogmaals proberen. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk te verhelpen. Verwacht eindtijdstip:
onbekend
@ cloudje en @Knorde
de link bij Telfort staat er weer:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/storingen-en-onderhoud-1.htm
Reputatie 2
Badge +2
Zelf heb ik het idee dat er een hoop (oude?) problemen weer zijn terug gekomen sinds de functie "meer tv" op de ontvanger staat.

Ook nu weer niet mogelijk opnames te verwijderen , weer de ontvanger uit aanzetten en ik ben weer 20 opnames armer.
De laatste 1,5-2 maanden te vaak weer de ontvanger moeten uit en inschakelen.
Oh ook nog een keer de software opnieuw geladen, gaf geen resultaat
Reputatie 8
Badge +2
Hi knorde! De storing is helaas nog aan de orde. Daarom staat hij (weer) online. Je mag ervan uitgaan dat het een hoge prioriteit heeft om dit snel op te lossen en dat de oplossing niet al te lang op zich laat wachten. Mijn excuses voor het inmiddels ervaren ongemak.

@sheepxp,

Deze signalen herken ik niet direct wat betreft structurele issues na de implementatie van Méér TV. Ik heb de ontvanger een harde reset gegeven vanaf deze kant. Wil je het nog eens proberen alsjeblieft?
Reputatie 2
Badge +2
@Michael ik bedoelde meer dat het lijkt of de de laatste 3-4 maanden weer oude -reeds opgeloste- probleempjes weer opduiken.

Sinds het modem - Arcadyan sinds 6-8 maanden in Routed mode staat is het probleem met het wisselvallige wel/ niet opnemen van serie opnames (bij mij ) helemaal over.
Nu duikt weer regelmatig foutmelding 3001 op , verwijderen van een serieopname , verder worden er heel veel herhalingen van series opgenomen
die na het uit/aanzetten van de ontvanger zijn verdwenen.
De laatste tijd moet ik toch weer vaker de ontvanger uit / aanzetten, dat is natuurlijk zo gedaan maar soms ben ik het wel even zat.
Een enkele keer doe ik ook nog " software verwijderen "

De ontvanger heb ik inmiddels weer aangemeld en ik heb weer beeld en geluid , bedankt voor deze actie
Net kreeg ik ook weer foutcode 3001 na het willen verwijderen van een serie opname.
Maar dat is eigenlijk een heel ander topic , wat mij betreft is het bij deze nu opgelost , over en sluiten dus
Hi knorde! De storing is helaas nog aan de orde. Daarom staat hij (weer) online. Je mag ervan uitgaan dat het een hoge prioriteit heeft om dit snel op te lossen en dat de oplossing niet al te lang op zich laat wachten. Mijn excuses voor het inmiddels ervaren ongemak.

@sheepxp,

Deze signalen herken ik niet direct wat betreft structurele issues na de implementatie van Méér TV. Ik heb de ontvanger een harde reset gegeven vanaf deze kant. Wil je het nog eens proberen alsjeblieft?

Is toch eigenlijk belachelijk. Deze storing loopt sinds 7 maart. Is geen kleinigheid. Vooral voor oudere mensen heel lastig, die begrijpen dit niet. Het lijkt me dat hier toch iets meer gas zou moeten worden gegeven.
Reputatie 8
Badge +2
Hi bertbastiaan! Ik kan me indenken dat het voor meerdere mensen niet prettig is. De is echter inmiddels verholpen. Hoe ervaar jij dit? Verneem het graag van je.
Wat moet ik doen om antwoorden te krijgen ?
Reputatie 8
Badge +2
Hi Mariells! Jouw topic heeft mijn collega voorzien van een reactie. Heb je die gezien? 🙂