Interactieve TV mogelijk met 10 mbps?

• 25 januari 2012
  • 7 reacties
  • 3031 keer bekeken

Aangezien ik nu nog via digitenne tv kijk overweeg ik vrij serieus om over te stappen op het alles in 1 pakket van Telfort, waaronder dus interactieve TV. Echter kan ik volgens jullie postcodecheck maar 8 mbps halen en dat is niet de vereiste 10 mbps die ik ergens las.

Nu heb ik op het moment internet van Online/T-mobile en daarmee haal ik in de praktijk 10 mbps.
Dan lijkt het me toch geen probleem om dit product bij jullie te bestellen?
Volgens jullie helpdesk (per mail) kan het niet, maar ik heb hier mijn twijfels over?

Ik verneem hier graag over.

7 reacties

Badge +7
Graag ontvang ik uw postcode, huisnummer en mobiel nummer in een privé bericht zodat ik dit verder voor u kan nakijken.

Update 14.07:

De postcode check geeft aan dat er maximaal 8Mb bij u verwacht wordt, de snelheid valt in de praktijk iets hoger uit maar is helaas (op dit moment) nog niet genoeg om Interactieve TV te kunnen bestellen. 😞

Henk
Bedankt voor de moeite om het uit te zoeken. Maar dit is toch raar? Stel dat je in theorie wel 10mbps haalt kan dat in de praktijk wel lager uitvallen. En dan heb je een slechtere verbinding dan ik in de praktijk.
Ik vind het maar en slecht en klantonvriendelijk verhaal.
Jullie willen wel nieuwe klanten neem ik aan?
Komt nog eens bij dat het bij de Kpn wel zou kunnen... :S
Badge
De reden dat ze het zo doen is dat ze zekerheid willen hebben dat de klant ook genoeg snelheid heeft omn itv te kijken en op te nemen en ook nog snelheid overblijft om te internetten.

Ik kan ze geen ongelijk geven ookal zal het voor sommigge mensen wel een domper zijn.

Stel ik bestel itv en zou 10Mb moeten hebben.
Nu is mijn lijn niet al te goed en haal dit niet en krijg last van te weinig bandbreedte.
Wie is dan de boosdoener juist telfort krijgt dit dan weer op zijn bord.

mvg Rob
Ik begrijp dat ze een minimum hanteren zodat hun producten daadwerkelijk probleemloos werken... Maar 10mbps is nou juist die gestelde ondergrens.
Die ik dus gewoon haal in de praktijk...
Badge +7
Klopt en er worden elke maand checks uitgevoerd om te kijken of er postcodes toegevoegd kunnen worden. Het is op dit moment helaas nog even afwachten.

Henk
Ik vermoed dat het nog iets anders zit.

KPN kan wel interactieve TV leveren. Door een blokkade op de postcode te zetten sluiten ze Telfort uit.
Voorzover ik weet gebruiken ze allenbeide dezelfde technieken, althans mijn vraag aan dit Forum op 7 dec 2011 is nooit beantwoord, dus blijft alleen deze conclusie over. =D>
Badge
Ik begrijp dat ze een minimum hanteren zodat hun producten daadwerkelijk probleemloos werken... Maar 10mbps is nou juist die gestelde ondergrens.
Die ik dus gewoon haal in de praktijk...

Veels te weinig als je meerdere televisies wilt aansluiten in de toekomst of dadelijk HD beeld wilt. Mijn moeder heeft toevallig net ITV van KPN genomen voor twee televisies. Daar hebben ze dan wel HD beeld en kun je wel meerdere kastjes bestellen. Ik heb alles aangesloten maar wat een snelheid raak je kwijt met HD zeg. Experia Box traint in op 33272 download en met twee televisies aan ben je totaal 24Mbit kwijt aan HD signaal(twee televisies dus). Maar deze snelheid klopt bij KPN want het "Alles in één pakket" heeft maar tot 8Mb/s voor internet. De rest is dus gereserveerd voor televisie. Met een 10Mbit lijntje is dat gewoon knudde als Telfort dadelijk ook HD aan gaat bieden.

Reageer