beantwoord

Interactieve TV hapert in de avond.

• 28 april 2019
  • 7 reacties
  • 210 keer bekeken

Reputatie 1
Als nieuwe klant heb ik regelmatig storing op de ITV ontvanger. De storing komt het vaakst voor in de avond.

Situatie: tv ontvanger aangesloten met Alecto Dataplug (lan via stroomnet)
Gedurende de dag geen problemen (klein beetje een paar seconden bij wisselen van zender) Maar zodra het ca 8 uur tot minstens middernacht in de avond is dan is de verbinding onvoldoende en krijg ik een foutmelding op de tv ontvanger en geen beeld(alle zenders).

Vorige week had ik de ontvangers alleen in het stopcontact als ik tv ging kijken en hierdoor wat meer storing. Met de directe kabel de tv ontvanger geüpdatet en beide ontvangers 24/7 in het stopcontact blijft deze storing bestaan.

Als tijdelijke oplossing kijk ik nu online tv via Telfort ITV online.

Wie kan hier uitleg op geven en een mogelijke oplossing voor aandragen. (ja een vaste kabel wordt aan gewerkt)

Andere mogelijke storingsbronnen heb ik reeds uitgeschakeld. Ik heb de dataplug al eens omgedraaid (faseNul) maar maakt geen verschil.

alvast bedankt,
icon

Beste antwoord door Lou123 28 april 2019, 15:36

Bedankt voor het meedenken. En volgens mij heb ik de oplossing gevonden. Aan de andere kant van de kamer staat nog een schemerlamp deze gaf storing op het signaal. Nu de dataplug in een ander stopcontact en het blijft werken.

Waarom deze dataplug: deze lag nog te verstoffen in de kast.

Het uitzoeken van de stroomgroepen moet ik nog even doen. Net als lan aansluitingen realiseren in alle vertrekken.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 3
De tv box ALTIJD bedraad verbinden met de modem/router die draadloze verbindingssetjes zijn alleen leuk voor de winkel die ze verkopen, een bedrade verbinding geeft altijd een optimale kwaliteit van de streams, bij glasvezel uiteraard van een betere kwaliteit dan bij DSL.

Bij een draadloze verbindingsset wordt over het algemeen die van Devolo aanbevolen ook door Telfort, alhoewel ik nooit heb begrepen waarom ze dat doen, en de klant niet adviseren altijd te kiezen voor bedrade verbinding.
@BeMu Uiteraard heb je gelijk bedraad is beter maar gewoonweg niet altijd mogelijk of wenselijk.
Heb je geen loze leidingen, zal je met plintgoten en gaten door de muur moeten, wat bij een huurhuis niet altijd de meest wenselijk oplossing is.

Dit betreft als ik goed lees een noodoplossing anders zal er wel een duurder (beter?) merk dan alecto zijn gekozen. Hoewel de chips uit één fabriek lijken te komen (bron 2010) gaat die vlieger niet echt op.

Welke doorvoer snelheid word er op verschillende momenten gemeten en klopt dat met wat dit model moet kunnen halen. Voor HD Televisie moet je boven 10Mbps uitkomen.
Volgens dezelfde bron zou je een AV uitvoering moeten gebruiken die in tests rond de 45Mbps uitkomt.
Dan de vraag wat voor verbinding heeft de modem en welke snelheid?

Is de situatie dat het signaal via 1 stroomgroep gaat of via 2, wat in mijn ogen mee zal spelen hoeveel ander electrisch apparatuur is na 8 uur in gebruik en zitten de plugs regelrecht in een wandcontactdoos.
Reputatie 1
Bedankt voor het meedenken. En volgens mij heb ik de oplossing gevonden. Aan de andere kant van de kamer staat nog een schemerlamp deze gaf storing op het signaal. Nu de dataplug in een ander stopcontact en het blijft werken.

Waarom deze dataplug: deze lag nog te verstoffen in de kast.

Het uitzoeken van de stroomgroepen moet ik nog even doen. Net als lan aansluitingen realiseren in alle vertrekken.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Lou123, je had problemen met het tv kijken 's avonds. Dit lijkt nu opgelost te zijn vanwege de schemerlamp. Je zit nu hopelijk niet in het donker? In ieder geval heb je wel tv. Dat is fijn.

Mocht je zo nog andere vragen hebben, laat het dan vooral weten. 🙂
Reputatie 1
Zoals gevraagd hier nog de internet snelheid:
lan direct in router (10m kabel) ping 18 download 60 upload 20
via datapug in het ene stopcontact download 5 mb en het ander stopcontact maar 2mb.
Als andere oplossing had ik tijdelijk de beeld resolutie naar beneden bij gesteld ipv 1080i naar 720 en of automatisch. Hierna had ik minder haperingen en werkte het beter.

Voor het trekken van de lan kabel de bijgeleverde kabel van Telfort past niet door de 19mm buis waar ik al een lan kabel met stekker door heen had gedrukt. morgen maar even naar het warenhuis om een tweede kabel te halen en beide kabels tegelijk door de buis te trekken.
Reputatie 8
.....past niet door de 19mm buis waar ik al een lan kabel met stekker door heen had gedrukt.

Als er al een LAN-kabel door die leiding loopt, kun je ook een (mangaged) switch aan de andere kant van die kabel aansluiten, en op de andere poortjes van de switch zowel PC als TV-ontvanger aansluiten.

Moet wel een switch zijn die "IGMP Snooping" ondersteunt.
Te koop in de "webwinkel" van Telfort, die kennelijk nog steeds actief is, nu na 1 mei:
https://webshop.telfort.nl/nl/227269/switch-netgear-gs105e/?pos=102
Reputatie 8
Badge +11
Via de kabel haal je mooie snelheden, dus dat zit goed. Als ik het zo lees zijn het de dataplugs die moeite hebben. Door de kwaliteit van de tv wat te downgraden ging het iets beter, maar met de kabel blijft het het beste.

Je wil dus een extra kabel trekken. Een mangaged switch zoals Babylonia aangeeft kan ook.

Reageer