beantwoord

Interactieve TV hapert/doet het niet?

• 5 november 2012
  • 72 reacties
  • 17825 keer bekeken

Toon het eerste bericht

72 reacties

Als ik de berichten op dit forum lees lijkt de enige oplossing voor haperend beeld een nieuw Motorola-kastje. Klopt dat? Ik heb na twee weken goede kwaliteit digitale tv sinds gisteren ook last van haperend en uitvallend beeld (zwart scherm). Zowel bij gewone uitzendingen als bij HD en de videotheek. Een gehuurde film kon ik gisteren niet fatsoenlijk kijken.
Graag reactie.

Ik heb sinds enkele dagen hetzelfde probleem.
Als ik de berichten op dit forum lees lijkt de enige oplossing voor haperend beeld een nieuw Motorola-kastje. Klopt dat? Ik heb na twee weken goede kwaliteit digitale tv sinds gisteren ook last van haperend en uitvallend beeld (zwart scherm). Zowel bij gewone uitzendingen als bij HD en de videotheek. Een gehuurde film kon ik gisteren niet fatsoenlijk kijken.
Graag reactie.

Update 5 juli: Na overleg met de helpdesk heb ik in eerste instantie het kastje gereset, de software opnieuw geladen, etc. maar dat leverde niet het gewenste resultaat. De volgende stap was het vervangen van de hdmi-kabel door een scartkabel voor de aansluiting met de televisie. Nu is het probleem weg. Gebruik ik een andere hdmi-kabel, dan is het probleem weer terug. Het lijkt dus aan de hdmi-kabel of -aansluiting te liggen.
sinds anderhalf jaar ben ik abonee van telfort, het eerste  jaar dik tevreden, op een gegeven moment begon de  tv te haperen, gebeld en sindsdien is het een paar weken weer beter en toen hapert het telkens. nu ben ik verhuist en is het probleem jammergenoeg nog steeds niet opgelost wat ik wel hoopte.
heb de modem al een paar gereset met de klanteservice gebeld, zouden mij weer terug bellen maar dat hebben ze ook niet gedaan.
hoe dit op te lossen ben dat gehapper nu wel zat!

Reputatie 8
Badge +17
@megemege kun je eens inloggen op je modem en dan in het eerste scherm op system info klikken en wat aan de rechterkant staat hier posten
@megemege kun je eens inloggen op je modem en dan in het eerste scherm op system info klikken en wat aan de rechterkant staat hier posten

hoe bedoel je dat inloggen op je modem?
Reputatie 8
Badge +17
inloggen op het  modem doe je via http://192.168.1.254   gebruikersnaam = admin   wachtwoord = 1234
Geeft bij mij aan dat username of password niet klopt..
Reputatie 8
Badge +19
Geeft bij mij aan dat username of password niet klopt..

Dat kan, je hebt deze modem nu anderhalf jaar en het is mogelijk dat iemand in die tijd eens in de modeminterface is geweest en het wachtwoord heeft veranderd.
Dit wordt namelijk bij de eerste keer inloggen gevraagd.
Als je dit wachtwoord niet meer kan achterhalen dan kan je de modem resetten naar fabrieksinstellingen zodat het wachtwoord weer 1234 wordt.
Hoe..? Druk met een klein puntig voorwerp (bijv. een tandenstoker of een omgebogen paperclip) in het resetgaatje achterop de modem, naast de plek waar de stroomkabel in de modem zit.
Deze hou je vervolgens net zo lang ingedrukt (ongeveer 20 seconden) totdat alle lampjes op de modem uitgaan.
Dan laat je los en zal de modem opnieuw opstarten.

Nu kan je weer in de modem komen met naam admin en wachtwoord 1234.
De gebruikersnaam admin staat overigens al vast, die kan je niet eens veranderen.
Ook dit heb ik geprobeerd maar nog steeds kan ik niet inloggen..
Reputatie 8
Badge +19
Ook dit heb ik geprobeerd maar nog steeds kan ik niet inloggen..

Krijg je een melding van een foutief wachtwoord?
Gebruik je niet per ongeluk hoofdletters? (CAPS-lock aan?)
Reputatie 8
Badge +16
Even goed lezen wat er gebeurd, deze url gebruiken:

http://192.168.1.254/

login is admin en ww 1234
Zodra je inlogt krijg je meteen de melding om je ww te wijzigen, dit gaat zo snel dat je er overheen kan lezen.

Wel een juiste reset gedaan met een paper-clip tot de modem ging herstarten?

En uiteraard een netwerkkabel gebruiken!
Heb ik allemaal geprobeerd en werkt niet... Maarja word hier nu wel moe van mijn tv hapert en word niet opgelost.. 
Reputatie 4
Badge +3
Heb ik allemaal geprobeerd en werkt niet... Maarja word hier nu wel moe van mijn tv hapert en word niet opgelost.. 

Welkom op ons forum, @megemege!

Hoe is de Interactieve TV aangesloten? Met een kabel of een draadloze verbindingsset?

Henk
Met een kabel Henk 
Reputatie 4
Badge +3
Met een kabel Henk 

Zou je onderstaande willen proberen?

• 1 Trek de stroomstekker van de TV ontvanger uit het stopcontact.
  • 2 Sluit de stroomstekker weer aan.
  • 3 Op het televisiescherm zie je onderaan 5 balkjes staan. Druk nu als het eerste balkje geel wordt op de standby-knop op de TV-ontvanger. Je komt nu in het configuratiemenu. Hier kun je navigeren naar de volgende optie door kort op de standby-knop te drukken. Om een optie te selecteren drukt u voor 3 seconden op de standby-knop.
  • 4 Kies nu voor de optie 'Software verwijderen'.

Henk
Met een kabel Henk 

Zou je onderstaande willen proberen?

• 1 Trek de stroomstekker van de TV ontvanger uit het stopcontact.
  • 2 Sluit de stroomstekker weer aan.
  • 3 Op het televisiescherm zie je onderaan 5 balkjes staan. Druk nu als het eerste balkje geel wordt op de standby-knop op de TV-ontvanger. Je komt nu in het configuratiemenu. Hier kun je navigeren naar de volgende optie door kort op de standby-knop te drukken. Om een optie te selecteren drukt u voor 3 seconden op de standby-knop.
  • 4 Kies nu voor de optie 'Software verwijderen'.

Henk

dit heb ik al gedaan.. eerder met de monteur van telfort aan de telefoon ook dit werkte niet, hij zal me terug bellen maar dat heeft hij niet gedaan..
Reputatie 4
Badge +3
dit heb ik al gedaan.. eerder met de monteur van telfort aan de telefoon ook dit werkte niet, hij zal me terug bellen maar dat heeft hij niet gedaan..

Ik ga een vervangende decoder voor je versturen. Zou je ons willen laten weten wanneer deze binnen is?

Henk
bedankt hopen dat dit wel wertk, bedankt voor de moeite henk en ik laat je het weten
Hallo Henk 

Ik heb het kastje gekregen maar na 2 dagen kwam het weer tterug
nu heb ook een 2e tv kast aangevraagd voor een 2e tv dit is echter een kleinere kast
deze heb ik inmiddels binnen en heb hem achter beide tv's gehad en deze hapert niet gelukkig!
Hoe kan dat omdat het een nieuwere versie van het kastje is? Met software?
als dat zo is zou ik graag nog zon kastje willen..

groeten 
mark
Hallo,

Ik heb nog steeds hapert beeld en ooit werkt het helemaal niet. Ik heb de technische dienst al aan de telefoon gehad en het werkt allemaal niet. Ik lees dat een nieuw kastje wel werkt. Graag zou ik dit ook ontvangen.

Gr. Jelle
Reputatie 8
Badge +16
Indien je problemen ervaart met het haperingen via Interactieve TV volg dan de stappen op onderstaande link.

Het beeld van mijn tv hapert / ik zie blokjes in beeld

Reageer