beantwoord

Interactieve TV hapert/doet het niet?

• 5 november 2012
  • 72 reacties
  • 17822 keer bekeken

Badge
Ik heb sinds begin oktober Tv en Internet, in het begin werkte het allemaal uitstekend, maar sinds afgelopen donderdag doet interactieve TV het niet meer.
Het beeld hapert enorm bij niet HD en de HD zenders zijn tijdelijk niet beschikbaar. Het lijkt alsof er niet genoeg bandbreedte beschikbaar is voor TV.
Gek genoeg was ik de eerste drie weken nog enorm tevreden over Telfort, maar dit heeft nu wel een flinke deuk opgelopen. Na wat zoeken op Internet zie ik ook dat ik helaas niet de enige ben met dit probleem. Het feit dat het eerst wel werktte maakt me ook niet echt tevreden aangezien het dan waarschijnlijk niet aan de apparatuur ligt, maar aan de infrastructuur van Telfort. Graag hoor ik meer!
icon

Beste antwoord door Stephen 27 september 2017, 12:06

Indien je problemen ervaart met het haperingen via Interactieve TV volg dan de stappen op onderstaande link.

Het beeld van mijn tv hapert / ik zie blokjes in beeld
Bekijk reactie

72 reacties

Badge
De TV doet het nog steeds niet. Ik had wel een wat proactievere houding van telfort verwacht op dit gebied.
Ik hoor nog steeds graag meer!
Ik heb hetzelfde probleem. Tv viel al weken ineens weg en deed het dan ook ineens weer. Nu al ruim een week geen tv meer. Telfort gemaild en die gaven aan dat het verkeerd geinstalleerd zou zijn, gek want dat heeft een monteur gedaan en hij heeft het eerst altijd gedaan... Ik hun stappenplan gevolgd om terug naar de fabrieksinstellingen te gaan, maar die optie bestaat helemaal niet. Dus ik weer bellen maar steeds wachttijden van meer dan 30 minuten, dat gaat me teveel geld kosten met een mobiele telefoon. Dus weer gemaild en nog geen reactie. Lekker is dat betalen en dan gewoon geen tv kunnen kijken!
Sinds 18 sept. Interactieve TV. Nu gaat 'Fout 11' niet meer weg, na ALLES geprobeerd te hebben. Vrijdag j.l. telefonisch alles doorgelopen (na 30min.wachten), niets geholpen. Met de mededeling dat we a.s. wo.(!!)  teruggebeld kunnen worden. Dus het hele weekend zonder tv. Nogmaals gemaild, maar geen reactie. Begin spijt te krijgen van mijn keuze voor Interactieve TV van Telfort...
Badge
Dit stemt me een beetje somber. Ik vind het ook raar dat Telfort zelf zo langzaam is met reageren. Ik kan me voorstellen dat een telefonische heldesk soms moeilijk in te plannen is, maar via een forum zou er toch wel binnen een dag gereageerd kunnen worden?
Ik krijg net als Suzie som fout 11, soms haperend beeld en soms een half uurtje goed beeld. HD zenders doen het nooit.
Ik krijg uberhaupt geen foutmelding maar blijf gewoon een zwart beeld hebben. Wat raar dat dit een bekend probleem blijkt te zijn bij telfort en ze dit niet oplossen! En wij ondertussen wel betalen!
Badge
En de TV doet het nog steeds niet. 10 dagen later en nog niks gehoord van Telfort.
Zelfde kwaliteit voor de laagste prijs, ik heb nooit eerder zulke slechte TV kwaliteit gehad.
Misschien nog wel het meest frustrerend is dat de TV het af en toe wel doet, zo wilde ik net Pauw & Witteman kijken, maar dan hapert het beeld weer enorm.
Zeer bekend! Ik heb vorige week uiteindelijk toch weer gebeld met Telfort en toen het systeem verwijderd via het tv ontvanger kastje. Nadat de tv zichzelf ging opstarten deed hij het weer. Ik helemaal blij, Helaas duurde dit maar een dag. Nu alweer een week geen tv. Ja hij doet het 's morgens drie minuten en daarna weer niet. Uitzetten etc heeft geen effect en dat verwijderen van het systeem lukte niet meer. Nu vanmorgen wseer geen tv en nu lukte het wel weer om in dat scherm te komen om het systeem te verwijderen, daar is hij nu mee bezig. Ben benieuwd of ik straks weer (even) tv heb.
Badge
@oos7

Excuses voor de zeer late reactie. Erg vervelend om te lezen dat je problemen met interactieve televisie ervaart, graag help ik je verder. Ik verstuur een nieuwe TV ontvanger en maak een storingsmelding aan, zodat er na ontvangst van de nieuwe ontvanger contact wordt opgenomen om te vragen of het probleem verholpen is.

@Ninaa

Spijtig om te horen dat je problemen ervaart met Interactieve TV. Ik zie in ons logsysteem dat je contact met de klantenservice had opgenomen en dat na het verwijderen van de software het probleem even opgelost is geweest. Dit wijst op problemen met de TV ontvanger. Ik zal dan ook een nieuwe ontvanger versturen en een storingsmelding aanmaken.

@Suzie

Ik zie in het systeem dat je inmiddels een nieuwe TV ontvanger hebt ontvangen. Is hiermee het probleem opgelost?

Jelmer
Ik zie dat er veel berichten op het forum staan van mensen die tegen het zelfde probleem aan lopen als ik. Heb vanaf augustus interactieve tv en nog steeds functioneert het niet. En Telfort biedt geen service en is verre van behulpzaam. Kan geen tv kijken doordat deze continu blijft hangen, beeld of geluid valt weg. Zo ongeveer ieder half uur. Al meerdere medewerkers aan de lijn gehad, alles geprobeerd, maar niets helpt. Inmiddels wel ruim 4 maanden abonnementskosten en zeer hoge telefoonkosten door het bellen van de klantenservice. Iedere keer >20 minuten wachttijd en als je boos wordt op de medewerker omdat het nog steeds niet werkt en je aangeeft dat je hierdoor gefrustreerd raakt, hangen ze op! Er was mij een nieuwe kastje beloofd, maar die krijg ik nu opeens gewoon toch niet. Ze willen niets meer voor mij doen.

Ik kan maar 1 ding zeggen: NOOIT NOOIT MEER TELFORT!!!
Badge
@oos7

Excuses voor de zeer late reactie. Erg vervelend om te lezen dat je problemen met interactieve televisie ervaart, graag help ik je verder. Ik verstuur een nieuwe TV ontvanger en maak een storingsmelding aan, zodat er na ontvangst van de nieuwe ontvanger contact wordt opgenomen om te vragen of het probleem verholpen is.

Jelmer

Ik heb nog geen nieuwe tv ontvanger ontvangen. De tv doet het nu al weken niet, en ik ben blijkbaar niet de enige. Ik snap niet dat Telfort mensen tientallen minuten in de wachtrij laat staan met bellen, en meerdere weken nodig heeft om een vrij simpele vraag adequaat te beantwoorden. Als interactieve TV van Telfort niet werkt, geef mensen dan gewoon de mogelijkheid om over te stappen. Als interactieve TV van Telfort wel werkt, verhelp dan wat sneller het probleem. Het lijkt me niet zo moeilijk.
Badge
Ik heb perfect beeld maar wat mij stoort is dat het beeld op alle kanalen hapert en blokjesvorming komt  op beide ontvangers die ik heb, heb de tip die op het forum wordt gegeven opgevolgd het verwijderen van de software waardoor beide ontvangers opnieuw opgestart worden maar het probleem blijft.Beide ontvangers zijn draadloos aangesloten door de monteur .En op beide wandkontakdozen is alleen de draadloze ontvanger aangesloten en op deze ontvanger een verdeeldoos met daarin de stekker van de tv ontvanger zoals op illustratie van de handleiding van het draadloos verbinden van interactieve TV als goed is aangesloten is weergegeven.Nu is mijn vraag aan dhr Jelmer kunt mij ook deze tv ontvangers vervangen want weet zelf niet hoe ik dit moet oplossen.
bij voorbaat dank
Badge
Ik vermoed dat de problemen komen doordat Telfort een agressieve prijscampagne heeft gevoerd/nog steeds en daar betalen wij nu de prijs voor. Veel mensen stappen over maar de infrastructuur is er niet klaar voor. In sommige gebieden wordt de bandbreedte zo uitgeknepen dat het niet stabiel meer is. Zelfde probleem had Tmobile een tijdje geleden ook.
Ik ben het helemaal eens met oos7. Tot op heden heb ik ook nog geen nieuwe tv ontvanger ontvangen en het al opgegeven om Telfort telefonisch te bereiken. Ik betaal liever 2x zoveel dan de 20 euro per maand voor iets wat niet functioneert. Daarnaast ben je trouwens toch de overige kosten kwijt door al het gebel met de klantenservice. Contact via email levert geen antwoord op. En tv kijken blijft onmogelijk. Inmiddels loopt het beeld danwel geluid iedere 20 minuten vast en ben ik zeer veel tijd kwijt met het aan en uit zetten van de interactieve tv, waarmee je altijd de ontknoping mist. Na 4 maanden voor niets te betalen, heb ik zo'n spijt van mijn keuze en is mijn enige hoop gevestigd op Sinterklaas. Misschien kan de goedheilig man nog een oplossing bieden.
Badge
@oos7

De nieuwe TV-ontvanger wordt naar verwachting morgen bezorgd.

@rufke

Heb je het ook al bekabeld getest?

@hektor4

Er is 2 keer geprobeerd de TV-ontvanger te bezorgen, helaas is dit niet gelukt. Je kunt de TV-ontvanger ophalen bij het postkantoor (primera) op het Smaragdplein 240 in Utrecht.

Jelmer
Badge
Rufke@Jelmer

Dit heb ik ook bij beide ontvangers uitgevoerd maar het probleem blijft komt niet meteen maar als de tv ongeveer 15 minuten aanstaat en daarna vaker.
En uitgeprobeerd met de computer,laptop en smartphone's uit .Maar daar ligt het ook niet aan.
Maar kan niet zonder draadloos daar de afstanden te groot zijn.
Badge
Wij hebben ook alweer sinds een paar dagen geen interactieve TV: geen beeld en geen toegang tot de gids. Opnames kun je niet afspelen en natuurlijk ook geen programma opnemen.

Dit is echt wel balen! Ontvanger weer uitzetten/aanzetten helpt ook niets, dan blijft hij alleen 'hangen' in het opstartmenu. Ik heb echt spijt van de overstap.

Op de website zie je een hele lijst van storingsmeldingen staan, met data van 20 en 21 november. Betekent dit dat het nog niet opgeloste problemen zijn? Dat is toch niet normaal ...
Badge
@rufke, @inimini

Erg vervelend dat jullie nog problemen ervaren met je TV ontvanger. De actuele status kun je vinden op de Storingen & Onderhoud pagina. De software update voor de Motorola 1853 ontvanger heeft voor de meeste mensen gewerkt, maar niet voor iedereen. Er wordt nog getest en onderzocht hoe dit komt. Mijn excuses voor het ongemak.

Jelmer
Badge
Wat kan ik concreet doen, als ik hem weer aan de praat wil krijgen?

Ik heb het modem uit en weer aan gezet, en ook de digitale ontvanger (Motorola), maar hij blijft hangen bij het opstart-scherm; hoe lang je ook wacht ..., er gebeurt niets.

Ik wil vanavond mijn favoriete serie opnemen, dat kan ik waarschijnlijk vergeten. En natuurlijk achteraf niets meer terug te vinden op uitzending gemist.

Als Telfort daar nou iets aan zou doen: dat de klant een bepaalde uitzending achteraf kan oproepen (uiteraard zonder kosten), als het weer eens door een technische storing niet werkt.

Trouwens, wij zouden ook 3 maanden gratis extra pakketten gekregen hebben bij ons "alles-in-een-abo". Maar dat zat er ook niet bij. Niet dat ik nou behoefte heb aan heel veel extra zenders, maar ik had de HBO ook wel eens willen bekijken.

Waarom gaat het allemaal zo moelijk? Je wordt als klant binnen gehaald met beloften, en daar komt weinig van terecht. Als ik nog denk aan dat jochie (de zogenaamde 'expert'), die het hier zou komen installeren ..., meer dan 3 uur klungelen en het werkte nog niet.
Badge
Ik heb zojuist de nieuwe ontvanger ontvangen. Deze doet het nog slechter dan de oude!
Ik krijg alleen zenderinformatie normaal door, het geluid hapert en het beeld ontbreekt.
Ik heb de ontvanger bekabeld aangesloten, dus het kan ook niet aan de devolo's liggen.

Ik heb toch zwaar het vermoeden dat Telfort gewoon niet de infrastructuur heeft om interactieve TV naar behoren te leveren, zoals TSVDO ook al eerder zei.
Het is jammer om te constateren dat je voor deze prijs geen kwaliteit krijgt.
Badge +1
al weer een te vreden klant bij telfort  dus niet gaat lekker zoo  via dit forum ga zo door telforttt suxes niet verzekerd  op dit forum pfffffffffffffff
Badge
Ik denk dat we inmiddels al een week geen werkend interactieve TV hebben. Wat we ook doen, het werkt niet. 

Geeft Telfort ook compensatie (geld terug) voor alle tijd dat je geen TV hebt? Ik heb er echt al spijt van dat we overgestapt zijn. Zoals anderen ook al schreven, dan liever iets meer betalen en het werkt. Als ik dit geweten had ..., dan was ik nooit overgestapt. 

Zitten we nu aan een langdurig contract vast, of kun je vanwege niet geleverde diensten opzeggen? Iemand ervaring?
Badge
@inimini

Helaas zijn de storingen die spelen voor Interactieve TV nog niet opgelost. De kosten voor de periode dat de Interactieve TV niet heeft gewerkt kunnen we vergoeden. Ik kan het HBO pakket uiteraard voor je toevoegen zodat je 2 maanden gratis van het pakket gebruik kunt maken.

@oos7

Spijtig om te lezen dat je nog steeds problemen ervaart met de nieuwe ontvanger. Vermoedelijk heeft dit met de storing te maken. Voor updates over de actuele storingen kun je kijken op Storingen & Onderhoud pagina. Mijn excuses voor het ongemak.

Jelmer
Helaas zijn meerdere onderwerpen over het zelfde probleem waarbij mensen tv stottert/hapert tot geen beeld met een melding dat zender niet beschikbaar is. Ik zit met het zelfde probleem en heb vandaag ook een medewerker gesproken waarbij hij mij telefonisch heeft gevraagd om de tv ontvanger van achter doormiddel van een knop uit te zetten en 20 to 30 seconden te wachten en daarna weer aan te zetten en 7 x de knop stand-by boven op het kastje te drukken. Om het verhaal kort te houden alle stappen gevolgd  en nog steeds het zelfde probleem. Ik dacht misschien heeft google wel oplossing maar kwam terecht op forum van Telfort met heel veel forum onderwerpen met het zelfde probleem.

Ik ga morgen Telfort bellen zodat ze met een oplossing gaan komen. Het probleem is dat het beide tv’s is. Als er geen oplossing is verwijs ik ze morgen tot het ontbinden van overeenkomst voor de dienstverlening en service waar ik mee akkoord ben gegaan. Kan dat? JA dit kan en mag door consument gedaan worden. Omdat jij akkoord bent gegaan met de product die je hebt aangevraagd ook moet voldoen wat ze aanbieden. Hellaas is het niet mogelijk om zo per direct de overeenkomst ontbinden. Je moet de firma eerst tijd geven om het probleem op te lossen, en de kosten waar je voor word berekend terug te storten of in vermindering te brengen bij de eerst volgende factuur of met een andere mannier tegemoet komen .

Als de firma niet het probleem kan oplossen dan kan u de overeenkomst ontbinden dit zal wel schriftelijk plaats moeten vinden en het best aangetekend. LET OP!!! Mail is ook schriftelijk want je hebt bewijs dat je het hebt verstuurd, ook hierbij is het beste om een leesbevestiging aan te vinken bij het versturen.

Hoopelijk word het probleem snel opgelost voor iedereen en voor mezelf.

gr. Bianca
jurist @ Conuswijzer
Badge
Intussen hebben we zelf nog wat dingen aangepast (die 'expert' monteur had het ook nog eens verkeerd aangesloten allemaal), en de 2e interactieve TV heeft het een paar dagen gedaan met de draadloze verbinding. Stom genoeg was dat maar even, want net nadat ik per email aan Telfort doorgegeven had dat het nu wel werkte begonnen de kuren weer.
Het is gewoon super onbetrouwbaar. Oke, het is de 2e TV, we hebben dan 1 exemplaar die het wel doet, maar soms wil ik vanaf bed een filmpje of een opname kijken en dat kan dus niet altijd. De laatste stap die we nu nog kunnen proberen is om het bedraad aan te leggen, maar dat betekent dus om vanaf de meterkast beneden een draad helemaal door het huis te laten lopen, naar de 3e verdieping. Waarschijnlijk kunnen we het niet via al betsaande leidingen trekken, dus dat zou echt een kabel langs de trappost en langs de plinten worden. Heel erg jammer, zeker omdat we net een enorme verbouwing achter de rug hebben en alles netjes is met hout en muren.

Jelmer,
Als je die HBO nog zou kunnen regelen - om gratis 2 maanden te proberen - dat zou ik wel handig vinden. Klein beetje compensatie van TV-ellende die we toch vanaf bein november gehad hebben.
Badge
@inimini

Ik begrijp dat je het vervelend vind dat de 2e TV-ontvanger nog steeds problemen oplevert. De draadloze verbindingset werkt het beste wanneer deze is aangesloten op dezelfde fase (stroomgroep) en zonder andere apparaten op hetzelfde stopcontact. Op het moment dat er sprake is van verschillende fases levert dit problemen op. Als de TV-ontvanger bekabeld is aangesloten spelen deze verbindingsproblemen niet. Ik heb een vergoeding aangemaakt ter compensatie voor HBO. De vergoeding is 1 maand abonnementskosten. Let er wel op dat als je HBO alleen gratis wilt dat je de dienst dan zelf weer uitgeschakeld via Mijn Telfort.

Jelmer

Reageer