beantwoord

Interactieve TV (glasvezel) zenders haperen

  • 15 juni 2016
  • 48 reacties
  • 1841 keer bekeken

Sinds ongeveer twee weken heb ik interactieve TV van Telfort via glasvezel. Tijdens het tv kijken hapert het beeld (van voornamelijk de HD zenders) eens per paar minuten. Ik heb modem al gereset, interactieve tv kastje ook, en teruggezet naar fabrieksinstellingen maar dit heeft niet geholpen. De verbinding tussen de tv ontvanger en het modem loopt via een wandcontactdoos, dus ik dacht dat het wellicht aan deze extra schakel lag. Maar ook met een directe UTP kabel van de modem naar het tv kastje treed de hapering eens per paar minuten op.

Ik vraag me af of er meerderen zijn met dit probleem, en of iemand wellicht weet hoe dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door Leon 20 juli 2016, 20:53

Hoi Arjan, fijn dat het nu opgelost is! 🙂 Dan zat het probleem dus toch in het NT.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

48 reacties

Badge +1
Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.


P.S. @Arjan, mag ik je tot slot nog vragen om feedback te geven op hoe je mijn hulp hebt ervaren? Doe dat dan alsjeblieft hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser. Alvast bedankt! 🙂
Badge +1
Hoi Arjan, fijn dat het nu opgelost is! 🙂 Dan zat het probleem dus toch in het NT.
Reputatie 1
Nice man.

Hopelijk blijft t weg!
Hoi Leon,

Ik had het niet meer verwacht, maar de problemen lijken verholpen! Tot nu toe (op een enkele keer na) geen enkele hapering meer! Bedankt voor alle hulp en fijn dat het alsnog opgelost is. Mocht het haperen terugkomen laat ik het weten.

Groeten,
Arjan
Reputatie 3
Als ik het goed begrijp, mag Telfort alle oude spullen van KPN blijven installeren. Dat is de enige reden dat de V10 nog niet geleverd wordt. Toch jammer.
Badge +1
Hoi Ari, bedankt voor je antwoord! En dat kan natuurlijk gebeuren. Ik ben blij dat het monteursbezoek is gelukt. Als je hier dan nog een update geeft als je er aan toe bent gekomen om te testen dan zie ik dat vanzelf wel! 🙂
Hoi Leon,

Gister is een monteur langs geweest om een nieuwe NT te installeren. Ik heb helaas nog geen tijd gehad om te checken of het probleem nu verholpen is. Zo gauw ik dit gedaan heb laat ik het hier weten.
Badge +1
Hi Ari, zijn er nog nieuwe spannende ontwikkelingen? 🙂
Hallo Leon,

Klopt, volgende week komt de monteur langs om de NT te vervangen!

Wat betreft de V8, dat kan ik ook niet beoordelen, ik vermelde enkel wat de monteur me vertelde.
Badge +1
Hoi Ari, heel jammer dat deze monteur het niet heeft kunnen verhelpen! Ik zie dat er contact is geweest met een collega van de tweedelijn van de klantenservice. Er is een nieuw NT onderweg naar jou en de firma Guidion gaat je bellen om een afspraak te maken voor de vervanging van het huidige NT (ga hier alsjeblieft niet zelf mee aan de slag). Ik ben erg benieuwd wat het nieuwe NT gaat doen! :)

Even een toelichting van het V8 verhaal. De V8 is prima in staat om internet en Interactieve TV te leveren (en bellen). Wij hebben honderdduizenden klanten die zonder problemen gebruik maken van de V8. Helaas gaat het in enkele gevallen niet helemaal zoals het hoort en dan zullen we ook blijven zoeken tot we gevonden hebben wat de oorzaak van het probleem is. Dat iemand een Experia Box in zijn bezit heeft die het niet goed doet dat kan gebeuren en dan ontvang je een andere van ons. Er komt regelmatig een software update voor de V8 uit. Om nu te zeggen dat de V8 te verouderd is om de diensten van Telfort goed te kunnen leveren is ronduit onzin!

@ co7, de V9 gaat Telfort sowieso niet leveren. Mogelijk op termijn wel de V10, maar vooralsnog blijven wij met de V8 werken.
Reputatie 1
Met internet heb ik ook geen problemen, enkel met TV. Ik begrijp dat er door wandcontactdozen storingen kunnen optreden, ik heb ook meerdere malen resetten en opnieuw inladen gedaan via directe bekabeling, en via directe kabel tv gekeken. Maar helaas lost dat het probleem niet op. Dus wellicht is een nieuwere versie van het modem het proberen waard.

Wat gaat er nu uiteindelijk gebeuren, want Telfort zelf levert geen V9 of V10 experiabox 😞
Met internet heb ik ook geen problemen, enkel met TV. Ik begrijp dat er door wandcontactdozen storingen kunnen optreden, ik heb ook meerdere malen resetten en opnieuw inladen gedaan via directe bekabeling, en via directe kabel tv gekeken. Maar helaas lost dat het probleem niet op. Dus wellicht is een nieuwere versie van het modem het proberen waard.
Reputatie 8
Hij gaf aan dat hij wel wist waar het door kwam.. Namelijk de Experiabox V8. Hij zei dat dit het eerste model was waar glasvezel mee mogelijk was, en dat KPN klanten inmiddels zelfs al de V10 versie in huis hebben. De V8 is verouderd en kent mankementen, en als ik de V10 in huis zou hebben dan zouden deze problemen hoogstwaarschijnlijk niet voorkomen.

Het is juist met de V8 dat ik geen enkel probleem heb in combinatie met glasvezel voor wat betreft internet. Door de tijd heen wel eens problemen met de TV-ontvanger, maar met fabriek-reset + opnieuw inladen van de software kon ik dat altijd adequaat oplossen. (Bijv. na een algemene storing of bijv. bij onweer waardoor elektronica door elektro magnetische interferentie vreemd kan reageren).

Overigens maak ikzelf bewust geen gebruik van wand contactdozen. (Powerlines)
Dat is vaak een bron van onbekende niet te traceren storingen. Gewoon ouderwets alles rechtstreeks bekabeld aansluiten geeft de meeste zekerheid en heb je het meeste profijt van een glasvezelverbinding voor wat betreft internetsnelheid.
Hoi Leon, ja dat heb ik! De monteur heeft de glasvezelverbinding getest en een nieuwe netwerkkaart ofzoiets in het kastje in de wijk gemonteerd. Hij is zelfs gebleven om te kijken of het probleem was opgelost. Maar dat was helaas niet het geval. Hij gaf aan dat hij wel wist waar het door kwam.. Namelijk de Experiabox V8. Hij zei dat dit het eerste model was waar glasvezel mee mogelijk was, en dat KPN klanten inmiddels zelfs al de V10 versie in huis hebben. De V8 is verouderd en kent mankementen, en als ik de V10 in huis zou hebben dan zouden deze problemen hoogstwaarschijnlijk niet voorkomen.

Dat we de V10 niet krijgen, oke, we zijn ook geen klant bij KPN maar bij Telfort. Maar wellicht dat de V9 het probleem ook al zou oplossen. Ik hoor graag van je wat mogelijk is.
Badge +1
Hoi Ari, heb je al bezoek gehad? 🙂
Vanmiddag komt er een monteur langs om een en ander te bekijken. Ik zal laten weten wat daar uit komt.
Badge +1
Hi Ari, nog geen terugkoppeling! Het verzoek staat nog wel open dus ze zijn er nog wel mee bezig. Ik hou het in de gaten voor je.
Badge +1
Hoi Ari, excuus voor de late reactie! Ik heb het idee dat het verzoek naar de backoffice niet goed is verwerkt, daarom heb het opnieuw aangeboden/om een update gevraagd. Ik kijk morgen gelijk of er een antwoord is teruggekomen.
Leon, is er wellicht al iets bekend? Of zou je me kunnen laten weten op welke termijn er naar gekeken wordt in de testopstelling?
Reputatie 1
Hmm frapant probleem dit. Hopelijk haalt de testopstelling iets naar boven.
Nee, het glasvezelkastje zelf is ook pas een paar weken terug geïnstalleerd.
Reputatie 1
Hallo Leon,

Gisteren de nieuwe Experia Box ontvangen. Heb opnieuw via rechtstreekse kabel de software van de tv-onvanger herladen. Het eerste halfuur ging het perfect! Daarna ging het beeld toch weer haperen om de ongeveer 5 minuten. Daarna overgeschakeld met input via wandcontactdoos, daar hetzelfde, af en toe een hapering. Het heeft helaas dus niet geholpen, maar bedankt voor de hulp.

Ik weet niet of er nog iets anders gedaan zou kunnen worden?


Had u trouwens ook al voor Telfort Glasvezel een andere glasvezel provider?

Ik zag dat niet voorbij komen namelijk in dit topic.
Badge +1
Hoi Ari, dat is spijtig zeg! Ik heb een melding gemaakt bij mijn collega's van het tv-platform met het verzoek of zij het probleem kunnen reproduceren op hun testopstelling. Laten we hun onderzoek even afwachten. Zodra ik een antwoord heb, dan hoor je het gelijk van me!
Hallo Leon,

Gisteren de nieuwe Experia Box ontvangen. Heb opnieuw via rechtstreekse kabel de software van de tv-onvanger herladen. Het eerste halfuur ging het perfect! Daarna ging het beeld toch weer haperen om de ongeveer 5 minuten. Daarna overgeschakeld met input via wandcontactdoos, daar hetzelfde, af en toe een hapering. Het heeft helaas dus niet geholpen, maar bedankt voor de hulp.

Ik weet niet of er nog iets anders gedaan zou kunnen worden?
Hallo Leon,

Helemaal top! Ik hoop dat dat het oplost. Ik laat het weten als ik hem ontvangen heb en wat de resultaten zijn.