beantwoord

Interactieve TV geeft verticale strepen en blokken in beeld

• 9 januari 2019
  • TV
  • 17 reacties
  • 212 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb op 13 december een nieuwe set voor interactieve TV ontvangen welke door een monteur geïnstalleerd is.
Ik heb echter steeds strepen en blokjes op mijn HD TV.
Alle test en resets zijn uitgevoerd en ook de software van de ontvanger is opnieuw ingeladen, maar dit heeft helaas niet geholpen.
Het beeld via mijn oude Aminio was stukken beter en zonder strepen en blokken.

Wat kan er aan de hand zijn? Het moet toch niet nodig zijn om alles maar te resetten en weer te installeren om misschien een verbetering te krijgen?

De ontvangst bij mij loop via glasvezel. Ik heb de snelheidstest op de PC uitgevoerd en diet is uitstekend.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 14 januari 2019, 12:42

Dan is het aannemelijk dat het daar niet aan ligt inderdaad. Ik zie dat je tijdens het weekend ook via een andere weg contact hebt gehad met de klantenservice, daarbij is een nieuwe tv-ontvanger toegestuurd. Ik ben benieuwd hoe het daar mee gaat.

Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Als het apparaat ook op een maandag geleverd was lijkt het inderdaad echt een maandagmodel te zijn! Gelukkig gaat het met de nieuwe ontvanger beter en kan je weer gewoon kijken.
Veel kijkplezier en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden 🙂
Reputatie 1
Gisteren de nieuwe ontvanger al ontvangen en geïnstalleerd. Alles lijkt er nu prima uit te zien.
Geen strepen en blokjes meer en ook een film op Netflix zie er uit zoals het moet zijn.

Ga er van uit dat het een maandagmodel was. Het de nieuwe tuner ook op mandag ontvangen dus hopelijk blijft deze wel goed zijn werk doen. 😀
@Jasper - Telfort er zijn momenteel meer van dit soort vragen waarbij mij de gemeenschappelijke deler glasvezel opvalt. Of dit dan ook nog eens klanten zijn die recent van oud naar nieuw glas zijn overgezet durf ik niet te zeggen, maar het lijkt wel iets niet klant specifiek te zijn.

Zoals je schrijft even afwachten.
Reputatie 8
Badge +9
Dan is het aannemelijk dat het daar niet aan ligt inderdaad. Ik zie dat je tijdens het weekend ook via een andere weg contact hebt gehad met de klantenservice, daarbij is een nieuwe tv-ontvanger toegestuurd. Ik ben benieuwd hoe het daar mee gaat.
Reputatie 1
Dit gaat met een directe gele kabel, waarmee ook de vorige box mee was uitgerust. Is door de installateur weer net zo uitgevoerd.
Reputatie 8
Badge +9
Hallo @Watze, zulke strepen en blokken maken het kijken wel erg lastig! Ik heb een meting gedaan op het tv signaal en daarin zie ik ook terug dat het beeld gestoord heeft. Hoe is de tv-ontvanger verbonden met de Experia Box, is dat met een directe kabel of gaat dit via bijvoorbeeld een draadloze verbindingsset?
Zelfs met Netflix slecht beeld dat verbaast me enigzins. De topics worden op volgorde van binnenkomst behandeld
Je kan als je dit hebt via Facebook contact op nemen of via de chatbot
https://www.telfort.nl/algemeen/contact.htm
Reputatie 1
Ik wacht nu al weer een dag, maar krijg helaas geen oplossing! Terwijl het beeld gisteren weer erg slecht was. Probeerde te Netflixen, maar dat was niet om aan te zien helaas. Veel blokken en strepen. Mag toch niet voorkomen bij glasvezel zou je zeggen. Of wordt Telfort nu al vast opgedoekt, waarvan ik de dupe ben.
Was steeds erg tevreden, maar begin nu te twijfelen of ik er wel goed aan heb gedaan om over te stappen naar de nieuwe versie ipv de oude Aminio zonder Netflix
Reputatie 1
Heb ik toegevoegd
Vul voor de volledigheid eventueel ook je postcode en huisnummer in datzelfde veld in.
Reputatie 1
Ik heb net mijn klantnummer toegevoegd.
@Watze de 661 kanalen is gewoon HD+ of eigenlijk hoe alle HD kanalen horen te zijn (eigen mening) deze zijn zeker geen UHD (3.840 bij 2.160 pixels) daar is een andere ontvanger voor nodig die is bij Telfort niet beschikbaar.

Staan je gegevens klantnummer etc in je forumprofiel? Ik vermoed dat het een niet goed geteste eerder gebruikte ontvanger is. Het moet gewoon goed zijn zonder fratsen.
Reputatie 2
@Galdor68

Je hebt gelijk wat betreft over de wijze hoe het signaal binnen komt, wel denk ik dat de snelheid van de verbinding belangrijk is, zelf ben ik van mening dat een snelheid van 50mb of meer het beste is om ook nog behoorlijk te kunnen internetten.

Ook moet ik bekennen dat ook bij mij de streams welke ik in het verleden nog via Glashart kreeg beter of minimaal gelijkwaardig waren dan ik nu krijg via T-Mobile (KPN-WBA) hoewel deze m.i. ook niet slecht zijn, in tegenstelling tot KPN en dochterbedrijven geeft T-Mobile elke zender maar op een plaats door dus geen SD variant als er ook een HD versie is (NPO 1 alleen op 1 enz.)
Reputatie 1
Instellingen heb ik staan op HD 1080p@50Hz.
Dit komt voor bij alle kanalen en ook bij de opnames.
Dus ook de 4k kanalen vanaf 661 en HD kanalen vanaf 701

Ik heb de hele lijst uitgevoerd via https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/storingen-en-onderhoud-1.htm
maar zonder resultaat dus.

Ik heb een Experiabox V10 met witte afstandbediening
@BeMu het TV signaal staat los van hoe dit binnenkomt of dit nu via koper is dus coax of dsl of FttH. De ontvanger heeft in mijn ogen ook niet zo heel veel invloed tenzij het geheugen en processor kracht de beperkende factor is.

Het belangrijkste is wat geeft het TV platform door. Het signaal wat de Amino's kregen staat dichterbij of mischien nog boven het HD glas signaal in mijn beleving. De compressie voor het huidige systeem die wordt toegepast is de boosdoener.

Met een UHD tv en de Arris zijn de HD kanalen prima te noemen de SD kanalen zijn beduidend minder, de kanalen die via 'nieuw glas' als SD worden door gegeven waren zelfs op 'oud glas' beter
Reputatie 2
Ik gebruik ook nog de oude Amino 140 deze komt nog uit mijn Vodafone tijd, zij gebruikten in den beginne de zelfde techniek als Telfort heeft (had) bij de zwarte a.b. later heeft in 2016 heeft Vodafone haar eigen firmware er in geplaatst.

ben het met t.s. eens dat de oude Amino ondanks haar beperkte specs een uitstekend beeld geeft, ook bij mijn provider lees ik vaak klachten over de box welke klanten nu krijgen (Entone).

Bij glasvezel moet het signaal perfect zijn, zeker bij de glas HD+ zenders vanaf 661?
Wellicht eens bij de beeld instellingen van je ontvanger kijken staat dit wel op 1080i of p en HD standaard Constant resetten en herinstalleren zou niet moeten hoeven.

Zie je dit op alle kanalen?

Reageer