beantwoord

Interactieve tv geeft blauw scherm weer

  • 7 mei 2018
  • 2 reacties
  • 724 keer bekeken

Sinds vrijdag werkt ons kastje voor interactieve tv niet meer. Hij gaat wel aan en geeft dan een blauw scherm met : Welkom terug bij interactieve TV opstarten. Zodra die dan bij de 100 % is geeft hij de melding : de tv ontvanger gaat herstarten. Ik kan dan nergens op klikken. Dit proces blijft zich achter elkaar herhalen. Ik heb de stekker van het tv kastje eruit en erin gedaan. Het kastje met het knopje herstart maar niks helpt. Iemand enig idee wat er aan de hand is?
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 8 mei 2018, 15:53

Hi fe1001750058,

Wat vervelend dat je ontvanger vast lijkt te lopen! Heb je al een handmatige reset geprobeerd? Dit zou ik in dit geval als eerste adviseren. Een handmatige reset kun je doen door de volgende stappen te doorlopen:

1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar aan de achterkant of ontkoppel de stroomkabel.
2. Wacht 30 seconden.
3. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar of sluit de stroomkabel aan.
4. Druk direct na het inschakelen van de tv-ontvanger of het aansluiten van de stroom achter elkaar op de standbyknop op de bovenkant van de tv-ontvanger. Het Systeemmenu verschijnt nu in beeld.
5. Werkt stap 4 niet? Haal, voordat je de tv-ontvanger weer aanzet, de ethernetkabel uit de tv-ontvanger. Er verschijnt F11. Druk 1x op de standby-knop bovenop de tv-ontvanger totdat het Systeemmenu verschijnt. Stop de ethernetkabel weer in de tv-ontvanger.
6. Zet de selectie op Software verwijderen en Terug naar fabrieksinstellingen door de standbyknop verschillende keren kort in te drukken.
7. Houdt nu de standbyknop ingedrukt totdat de televisie aangeeft opnieuw op te starten. De ontvanger wordt opnieuw opgestart en de software wordt opnieuw geladen. Het proces duurt 10-15 minuten.

Gebruik je een draadloze verbindingsset? Daar kan ook een oorzaak liggen. Wanneer je ontvanger bekabeld is aangesloten zou ik je adviseren om de tv-ontvanger met een andere kabel te proberen om dit uit te sluiten. Ik hoor graag van je wat deze tips uithalen! Dank je wel voor de link @nelly jacoba!
Bekijk reactie

2 reacties

Lukt het wel de software te vernieuwen?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tvontvanger.htm
Reputatie 3
Badge +4
Hi fe1001750058,

Wat vervelend dat je ontvanger vast lijkt te lopen! Heb je al een handmatige reset geprobeerd? Dit zou ik in dit geval als eerste adviseren. Een handmatige reset kun je doen door de volgende stappen te doorlopen:

1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar aan de achterkant of ontkoppel de stroomkabel.
2. Wacht 30 seconden.
3. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar of sluit de stroomkabel aan.
4. Druk direct na het inschakelen van de tv-ontvanger of het aansluiten van de stroom achter elkaar op de standbyknop op de bovenkant van de tv-ontvanger. Het Systeemmenu verschijnt nu in beeld.
5. Werkt stap 4 niet? Haal, voordat je de tv-ontvanger weer aanzet, de ethernetkabel uit de tv-ontvanger. Er verschijnt F11. Druk 1x op de standby-knop bovenop de tv-ontvanger totdat het Systeemmenu verschijnt. Stop de ethernetkabel weer in de tv-ontvanger.
6. Zet de selectie op Software verwijderen en Terug naar fabrieksinstellingen door de standbyknop verschillende keren kort in te drukken.
7. Houdt nu de standbyknop ingedrukt totdat de televisie aangeeft opnieuw op te starten. De ontvanger wordt opnieuw opgestart en de software wordt opnieuw geladen. Het proces duurt 10-15 minuten.

Gebruik je een draadloze verbindingsset? Daar kan ook een oorzaak liggen. Wanneer je ontvanger bekabeld is aangesloten zou ik je adviseren om de tv-ontvanger met een andere kabel te proberen om dit uit te sluiten. Ik hoor graag van je wat deze tips uithalen! Dank je wel voor de link @nelly jacoba!

Reageer